Cele mai ciudate legi rutiere pe care ar trebui să le știți atunci când călătoriți în străinătate

Fiecare țară are propriile reguli de conducere al căror obiectiv principal este creșterea siguranței rutiere și asigurarea respectului față de ceilalți paticipanți la trafic. Cu toate acestea, unele legi pot suna ciudat atât pentru șoferii locali, cât și pentru cei care sunt în vizită. Experții de la CarVertical prezintă unele dintre cele mai interesante legi rutiere din întreaga lume.

Luați-o încet prin băltoace

Mulți pietoni au trecut prin situația neplăcută de a fi stropiți de o mașină care se deplasa cu viteză mare pe timp de ploaie. În Regatul Unit, astfel de șoferi iresponsabili pot atrage atenția forțelor de ordine și în funcție de circumstanțe, se pot confrunta cu amenzi cuprinse între 100 și 5.000 de lire sterline, plus puncte de penalizare.

Toleranță zero pentru zgomot

Elvețienii respectă foarte mult liniștea pe timp de noapte și au numeroase legi care limitează nivelul zgomotului. De exemplu, între orele 22:00 și 07:00, este interzis să trântești zgomotos ușile mașinii, capota sau portbagajul.

De asemenea, șoferilor le este interzis să accelereze brusc și să perturbe liniștea în zonele rezidențiale, iar când așteptați la semafor, motorul trebuie oprit.

Cele mai ciudate legi sunt în SUA

Cele mai neobișnuite legi rutiere există în SUA. În Youngstown, Ohio, este ilegal ca o mașină să rămână fără benzină. Autoritățile orașului își propun să încurajeze șoferii să aibă suficient combustibil în rezervor, astfel încât vehiculele să nu rămână în drum și să blocheze intersecțiile sau să pună în pericol alți participanți la trafic.

În  New Jersey eliberarea plăcuțelor de înmatriculare personalizate este controlată cu strictețe. Dacă un șofer este prins beat sau sancționat pentru conducere iresponsabilă, acesta nu-și va mai putea scoate plăcuțele personalizate timp de 10 ani.

În Fenwick Island, Delaware, este interzis să dormiți, să vă schimbați hainele sau să gătiți într-un vehicul.

Fără lucruri care vă pot distrage atenția când conduceți

Dacă vi se distrage atenția în timp ce conduceți, puteți pierde controlul asupra vehiculului, așa că unele țări încearcă să-și protejeze șoferii de ei înșiși. În Cipru, este interzis să mâncați sau să beți la volan.

Scoaterea unei mâini pe geam 

În Australia, șoferilor le este interzis să conducă cu orice parte a corpului ieșită pe geam. Această lege are ca scop prevenirea diferitelor accidente atunci când o mașină trece în apropierea altor vehicule. Singura excepție este atunci când semnalizatoarele de direcție ale mașinii nu funcționează, iar șoferul trebuie să semnaleze celorlați participanți la trafic manevra pe care intenționează să o facă.

Nu peste tot sunt permise camerele de bord 

În Elveția, este interzisă filmarea continuă a traficului cu o cameră de bord – aceasta poate fi activată doar pentru a surprinde evenimente rutiere importante. Persoanele filmate trebuie, de asemenea, informate că acțiunile lor vor fi înregistrate. Este greu de spus cum este implementată această lege în practică.

„În timp ce unele țări permit șoferilor să folosească camerele de bord pentru a dovedi circumstanțele unui incident rutier, în altele utilizarea lor este controlată strict sau complet interzisă”, spune Matas Buzelis expertul carVertical pe piața auto.

Legea portugheză este poate cea mai strictă în această privință – este interzisă înregistrarea altor participanți la trafic, iar camera în sine nu poate fi ținută în mașină. Camerele de bord sunt interzise și în Luxemburg, deși aici pot fi ținute în mașină.

În Germania și Belgia, camerele de bord sunt permise, dar legile definesc în mod clar utilizarea înregistrărilor pentru a proteja confidențialitatea persoanelor filmate.

Conversațiile în mașină nu își au locul

Multe accidente de circulație se întâmplă pentru că șoferii își pierd concentrarea. Pentru a reduce numărul accidentelor, în Franța a fost introdusă în 2015 o lege care interzice folosirea căștilor audio în timpul conducerii.

Potrivit legii, un șofer care vorbește la telefon, chiar și folosind echipament hands-free, nu se poate concentra pe deplin la condus și riscă să provoace un accident. Această interdicție se aplică și altor participanți la trafic, inclusiv bicicliștilor.

Drumurile pot fi folosite doar în anumite zile

Pentru a combate volumul enorm de trafic, autoritățile din Manila, capitala Filipinelor, dictează în ce zile pot fi folosite anumite drumuri. De exemplu, dacă plăcuța de înmatriculare a unei mașini se termină cu 1 sau 2, aceste vehicule nu pot circula pe unele drumuri în zilele de luni, între orele 7:00 și 19:00. Cu toate acestea, unii șoferi ocolesc această lege folosind două mașini, lucru care le permite să aibă mereu la dispoziție un vehicul fără restricții.

În țările asiatice există și alte metode de a limita circulația mașinilor. De exemplu, în Jakarta, Indonezia, unele străzi și drumuri pot fi folosite doar de mașini care transportă cel puțin 3 persoane.

Este esențial să păstrați curățenia în mașină

Câtă vreme conduc în România, șoferii ar trebui să mențină curățenia în mașinile lor. Dacă polițiștii văd că geamurile vehiculului sunt murdare și acest lucru poate împiedica vizibilitatea, șoferul va fi amendat.

Legea nu specifică nivelul de murdărie necesar pentru a atrage atenția forțelor de ordine, așa că ofițerii rutieri evaluează fiecare caz individual.

Centurile de siguranță nu sunt obligatorii pe gheață

În Estonia, în timpul iernii sunt amenajate drumuri speciale de gheață, permițând șoferilor să traverseze în anumite locuri lacuri sau râuri, ca să ajungă mai repede la destinații. Legile reglementează strict călătoriile pe gheață, așa că șoferii ar trebui să fie foarte precauți.

Depășirea altor vehicule nu este permisă pe drumurile de gheață, iar centurile de siguranță nu trebuie purtate în timpul călătoriei. Drumurile de gheață pot fi folosite numai în timpul zilei, iar vizibilitatea trebuie să fie de cel puțin 300 de metri. Deplasarea pe drumurile de gheață este interzisă în zilele cu ceață, când vizibilitatea este de doar câteva zeci de metri.

„Deși cerința de a nu purta centura de siguranță pe gheață poate suna ciudat, aceasta crește șansele de a scăpa din vehicul în cazul în care mașina cade prin gheață”, spune Buzelis.

Acest articol are doar scop informativ și nu constituie consultanță juridică. Este posibil ca conținutul să nu fie actualizat cu cele mai recente evoluții legislative.

Un șofer vinovat de moartea unui băiat de 15 ani a scăpat fără pedeapsă

Procuratura municipiului Chișinău anunță despre pronunțarea recentă a unei sentințe, în privința unui bărbat de 34 de ani acuzat de încălcarea regulilor de securitate a circulaţiei sau de exploatare a mijloacelor de transport de către persoana care conduce mijlocul de transport, încălcare ce a cauzat din imprudenţă decesul unei persoane (art.264 alin.(3) lit. b) din Codul penal), informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Astfel, potrivit sentinței Judecătoriei Chișinău, sediul Buiucani, procesul penal a fost încetat, din motiv că fapta ar constitui o contravenție (art.236 din Codul contravențional – depășirea vitezei). Inculpatul a fost recunoscut vinovat pentru comiterea contravenției, fiind încetat și procesul contravențional în privința acestuia, din motivul expirării termenului de prescripție de tragere la răspundere contravențională.

Procurorii nu sunt de acord cu soluția instanței și o vor contesta cu apel. 
             
Conform rechizitoriului, la 26 august 2018, inculpatul, conducând automobilul de model „BMW 320”, se deplasa pe bd. Dacia, mun. Chișinău.

În timpul deplasării cu o viteză excesivă, apropiindu-se de intersecția cu str. Băcioii Noi, mun. Chișinău s-a ciocnit în automobilul de model „Mazda 6”, care efectua manevra de virare la stânga de pe bd. Dacia spre str. Băcioii Noi, în urma cărui fapt, pasagerul automobilului de model „Mazda 6”, în vârstă de 15 ani a decedat, iar șoferului i s-au cauzat vătămări corporale medii.

Inculpatul nu și-a recunoscut vina în comiterea faptelor imputate.

Gazprom nu va livra gaze în regiunea transnistreană, în luna februarie

Gazprom nu a făcut luni rezervări de capacitate pe luna februarie pe gazoductul transbalcanic pentru a transporta gaze în regiunea transnistreană.  Conform calendarului ENTSO-G, licitațiile pentru rezervarea capacităţilor lunare pentru luna următoare se desfăşoară în fiecare a treia zi de luni a lunii curente, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

La 20 ianuarie, au fost făcute următoarele rezervări:

-frontiera Turcia – Bulgaria, cca 3.1 mln m3/zi din cca 6.1 mln m3/zi ofertaţi

-frontiera Bulgaria – România, cca 0,7 mln m3/zi din cca 9,7 mln m3/zi ofertaţi 

-la frontiera România- Ucraina (Isaccea – Orlovca) a fost ofertată o capacitate de cca 11,5 mln m3/zi, dar nu au fost făcute rezervări 

-frontiera România- Moldova (gazoductul Iaşi – Chișinău) au fost rezervate cca 5 mln m3/zi din cei cca 6,1 mln m3/zi scoşi la licitaţie.

Potrivit autorităților din ţările traversate de Coridorul vertical, aceste rezervări au fost făcute de traderi internaționali. Rezervări de capacitate mai pot fi făcute și zilnic, însă acestea vor presupune costuri mai mari.

Amintim că Ministerul Energiei a propus administrației din regiunea transnistreană suport în achiziționarea gazelor naturale de pe bursele europene sau Bursa română de Mărfuri din Chișinău încă în decembrie 2024, anticipând criza umanitară generată în regiunea transnistreană de sistarea unilaterală, contrar prevederilor contractuale, a livrărilor de gaze naturale de către Gazprom.

Maia Sandu cere retragerea trupelor ruse din Moldova și înlocuirea acestora cu o misiune civilă de pace a ONU sau UE

Maia Sandu a declarat că regiunea Transnistriei va fi ajutată financiar substanțial de Chișinău doar dacă trupele ruse se retrag de aici și vor fi înlocuite cu o misiune civilă de pace a ONU sau UE, scrie stirileprotv.ro.

Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a reiterat disponibilitatea țării de a sprijini regiunea transnistreană separatistă, în special în abordarea crizei energetice în curs de desfășurare, scrie Novinite.

Vorbind într-un interviu recent cu Newsmaker, Sandu a subliniat că Moldova este pregătită să ofere sprijin imediat, inclusiv furnizarea de generatoare, asistență medicală și provizii necesare regiunii. Totuși, ea a precizat că o asistență financiară substanțială va fi luată în considerare numai după retragerea trupelor ruse din Transnistria și înlocuirea actualei misiuni de menținere a păcii cu o misiune civilă, sub supravegherea fie a Națiunilor Unite, fie a Uniunii Europene.

Maia Sandu a subliniat că Moldova se află în continuare într-o situație financiară dificilă, care ar necesita asistență internațională pentru a-și îndeplini orice obligații viitoare față de Transnistria.

12 localități din țară au prins culoare, grație unei noi inițiative susținute de USAID
Articolul anterior
Un român și o moldoveancă, prinși cum duceau câteva tinere în Germania la prostituție
Articolul următor
Close menu