Cetățenii români nu vor mai putea intra în Marea Britanie în baza cărţilor de identitate

Marea Britanie a anunţat, joi după-amiază, că intenţionează să nu mai permită accesul cetăţenilor din statele Uniunii Europene în baza cărţilor de identitate începând din octombrie 2021, în contextul încheierii tranziţiei post-Brexit pe 31 decembrie 2020.

Guvernul Boris Johnson a publicat o versiune actualizată a Modelului de administrare a frontierei dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană, transmite Mediafax.

„Astăzi, 8 octombrie, Guvernul a intensificat pregătirile pentru încheierea tranziţiei post-Brexit prin publicarea unei versiuni actualizate a Modelului de operaţionalizare la frontiere, care conţine detalii suplimentare despre modul în care va funcţiona frontiera dintre Marea Britanie şi UE şi despre măsurile pe care vor trebui să le ia companiile active în domeniul comerţului, transportatorii şi pasagerii”, anunţă Executivul de la Londra într-un comunicat postat pe site-ul propriu.

„Noile reguli le oferă detalii suplimentare companiilor şi pasagerilor despre modul în care va funcţiona frontiera dintre Marea Britanie şi UE la finalul perioadei de tranziţie. 

Transportatorii vor avea nevoie de un Permis de acces de tip Kent pentru a trece frontiera. Modelul confirmă măsura potrivit căreia cărţile de identitate din Uniunea Europeană, Spaţiul Economic European şi Elveţia nu vor fi acceptate pentru călătoriile în Marea Britanie, inclusiv pentru şoferi, începând din octombrie 2021″, precizează Guvernul de la Londra. Accesul cetăţenilor din ţările Uniunii Europene pe teritoriul Marii Britanii va fi permis doar în baza paşapoartelor începând din octombrie 2021, subliniază Guvernul britanic.

„Dat fiind că sunt mai puţin de trei luni până la expirarea tranziţiei post-Brexit, companiile trebuie să se pregătească pentru noile proceduri, indiferent dacă ajungem ori nu la un acord cu UE, pentru a putea profita de oportunităţile semnificative care vor apărea (…)”, a declarat ministrul britanic pentru Politicile Cabinetului, Michael Gove, responsabil de aplicarea Acordului Brexit.

Negocierile dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană privind relaţiile post-Brexit par a fi în impas. Preşedintele Consiliului European, Charles Michel, a cerut miercuri după-amiază Guvernului Boris Johnson să prezinte propuneri concrete în negocierile privind relaţiile post-Brexit, avertizând că Uniunea Europeană nu vrea cu orice preţ un acord. „Tocmai am vorbit cu premierul Boris Johnson. Uniunea Europeană preferă un acord post-Brexit, dar nu cu orice preţ. A venit vremea ca Marea Britanie să pună cărţile pe masă”, a transmis Charles Michel, prin Twitter.

Surse diplomatice citate de agenţia Reuters au declarat marţi că Marea Britanie şi Uniunea Europeană s-au apropiat de un acord privind reciprocitatea drepturilor cetăţenilor în materie de securitate socială după Brexit. Totuşi, nu există progrese în principalele puncte de dispută: cotele de pescuit, garanţiile privind competiţia corectă şi modalităţile de soluţionare a litigiilor.

Uniunea Europeană vrea un acord cu Marea Britanie privind relaţiile post-Brexit, dar este aproape imposibil să fie ratificat un astfel de tratat până la sfârşitul acestui an, a afirmat marţi Maros Sefcovic, vicepreşedinte al Comisiei Europene.

„În cazul în care ajungem la un acord, ceea ce este obiectivul nostru, ambele părţi vor trebui să asigure ratificarea în timp util, pentru a permite intrarea în vigoare a tratatului pe 1 ianuarie 2021. Dar procedura necesită timp. Dacă nu se va întâmpla acest lucru, vom intra în zona lipsei unui acord. Dat fiind că suntem la mai puţin de 100 de zile distanţă de acest termen, nu putem exclude acest scenariu”, a declarat Sevcovic.

Marea Britanie s-a retras din Uniunea Europeană pe 1 februarie. În perioada de tranziţie post-Brexit, care durează până pe 31 decembrie 2020, Marea Britanie va continua să aplice reglementările Uniunii Europene. 

Premierul Boris Johnson speră că va finaliza până pe 31 decembrie 2020 negocierile privind viitoarele relaţii bilaterale. Liderii UE i-au transmis în mod repetat că timpul este foarte scurt. Bruxellesul a avertizat Guvernul de la Londra că va trebui să respecte standardele sociale, de muncă şi de protecţie a mediului pentru a obţine un acord de liber-schimb cu Uniunea Europeană. Downing Street susţine că vrea condiţii similare cu cele acordate de Uniunea Europeană Canadei, Coreei de Sud şi Japoniei, dar oficiali UE au atras atenţia că situaţia este diferită la nivelul standardelor, în contextul proximităţii geografice dintre Uniunea Europeană şi Marea Britanie. Recent, cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a avertizat că Uniunea Europeană trebuie să se pregătească pentru scenariul încheierii fără niciun acord a tranziţiei post-Brexit.

Tensiunile s-au amplificat în contextul în care Guvernul Boris Johnson vrea să modifice unele clauze ale Acordului Brexit, un plan considerat a fi o încălcare a reglementărilor internaţionale. 

Tratatul conferă un statut special provinciei britanice Irlanda de Nord, pentru a evita apariţia controalelor la frontieră şi a menţine Acordul de pace din Vinerea Mare. Însă Guvernul Boris Johnson contestă menţinerea reglementărilor UE în provincia britanică Irlanda de Nord.

Verificați online statutul certificatului medical! Precizările Casei Naționale de Asigurări Sociale

Casa Națională de Asigurări Sociale amintește tuturor cetățenilor despre posibilitatea de a verifica online statutul certificatului medical.

Pentru a utiliza acest serviciu electronic urmează să introduceți în câmpul respectiv seria şi numărul certificatului (după cum se vede din imaginile de mai jos). 

Acest serviciu electronic permite beneficiarului să verifice statutul certificatului de incapacitate temporară de muncă.

Datele din certificatele de incapacitate temporară de muncă pot avea următoarele statute afişate pe ecran:

Mai multe informații utile referitor la indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă puteți găsi AICI.

”Ne înghite pământul!” Încă un oraș, de această dată din România, în alertă din cauza unei străzi care s-a surpat. Craterul s-ar fi extins peste noapte

Situație critică la Slănic Prahova, acolo unde o stradă s-a surpat și a apărut un crater adânc de doi metri. Zeci de localnici au fost evacuați, iar clădirile din împrejurimi sunt în pericol. Specialiștii geologi sunt în zonă și fac permanent măsurători. Până se va veni cu o concluzie, perimetrul de siguranță a fost extins, iar traficul rutier și pietonal este interzis, scrie digi24.ro.

ACTUALIZARE 14:15 La o zi după craterul format în oraș, localnicii au sesizat probleme și la grădinița Nr.1 din Slănic. Părinții au avertizat autoritățile că pereții unității crapă de pe o zi pe alta. Prefectul județului Prahova a trimis un control la grădiniță pentru a vedea dacă situația are legătură cu craterul din oraș. ISU a venit cu un răspuns în legătură cu această situație. „Urmare a sesizărilor primite, o echipă operativă a ISU Prahova s-a deplasat la imobilul cu destinația grădiniță, care se află la o distanță de aproximativ 400 m fața de locația unde s-a produs tasarea terenului, pentru a verifica informațiile conform cărora situația de urgență produsă în data de 25.04.2024 a afectat și unitatea de învățământ. La locul solicitării, pompierii au constatat existența unor crăpături la pereții imobilului, însă, conform reprezentanțiilor grădiniței, acestea existau și s-au accentuat”, a transmis ISU. Potrivit autorităților, în unitatea de învățământ nu se desfășoară activități. „Până la o expertiză de specialitate, nu putem confirma sau infirma că evenimentul produs reprezintă cauza accentuării crăpăturilor deja existente la unitatea de învățământ preșcolar. Totodată, în cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență din data de 25.04.2025, a fost adusă în discuție și locația grădiniței, experții cooptați neputând să formuleze o recomandare în lipsa unor expertize de specialitate. De asemenea, dorim să informăm că măsurile adoptate au fost luate gradual și au caracter preventiv, iar acestea au ca scop protejarea vieții cetățenilor și nu acela de a crea un disconfort. Dorim să mulțumim locuitorilor imobilelor din zona afectată pentru că au dat curs recomandărilor noastre și să-i asigurăm că toate instituțiile implicate în gestionarea acestui eveniment depun toate eforturile pentru ca disconfortul creat să aibă un impact cât mai mic”, se mai arată în comunicatul ISU.

Localnicii spun că trăiesc un coșmar și că se simt permanent în pericol.

O echipă de experți tehnici este prezentă la fața locului și face verificări pentru a stabili cauza producerii surpării și ce riscuri sunt în zonă. Se iau în calcul mai multe variante, inclusiv un lac subteran care să fi dus la această surpare. De asemenea, zona este exploatată de sute de ani și există și varianta ca sub loc să fie o galerie subterană.

O stradă aglomerată din Buriticupu, un oraș din nord-estul Braziliei, a ajuns acum o prăpastie largă cu o adâncime de 80 de metri – o clădire de 20 de etaje ar încăpea în ea. Canioanele formate în urma eroziunii solului avansează cu o viteză îngrijorătoare și distrug mii de case din America Latină și Africa și amenință terenurile agricole fertile din unele părți din China, SUA și Europa, potrivit BBC.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila, așteptat și de moldovenii din sudul Republicii Moldova

Europarlamentarul galatean Dan Nica a anuntat deblocarea proiectului aeroportului din zona Galati-Braila, obiectiv pentru care ROMATSA si-a dat avizul de amplasare, anunță presa română.  

Presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea, a declarant ca avizul ROMATSA a fost obtinut extrem de greu, din cauza proximitatii judetului Galati de granita cu Ucraina, existand necesitatea asigurarii unui spatiu mare de zbor, pentru orice tip de situatie.

Potrivit autoritatilor, pana la finalul acestui an urmeaza sa fie gata studiile tehnice legate de constructia aeroportului, urmand ca anul viitor sa fie scos la licitatie Studiul de Fezabilitate al aeroportului si ulterior se va identifica sursa de finantare (parteneriat public/privat, fonduri europene sau fonduri guvernamentale) necesara constructiei obiectivului.

Conform estimarilor, constructia unui aeroport la Galati s-ar ridica la circa 500 de milioane de euro.

Potrivit studiilor de specialitate efectuate pana in prezent, aeroportul de pasageri dar si de marfuri de la Galati este gandit sa se amenajeze pe o suprafata de 250 de ha (cu posibilitate de extindere cu inca 115 ha) pe raza localitatilor galatene Tudor Vladimirescu, Slobozia Conachi si Branistea. Terminalul de pasageri va include o constructie cu parter si etaj, avand in total 7 porti de intrare Schengen si 3 porti non-Schengen, o parcare auto, zona terminalului cargo, turnul de control si alte constructii necesare.

Estimarile facute arata ca dupa 15 ani de functionare, aeroportul va avea un trafic de un milion de pasageri pe an, fiind vorba despre locuitorii din Galati, Braila, Vrancea, Buzau, dar si Republica Moldova sau Ucraina.

Grav accident în apropiere de Ialoveni
Articolul anterior
Potop în Chișinău. Mașini inundate și apă până la brâu
Articolul următor