Culturile de pepeni verzi, roșii și alte legume, distruse masiv după explozia hidrocentralei de lângă Herson și inundațiile catastrofale. Ce spun experții ucraineni

Potrivit experților, după explozia hidrocentralei Kakhovskaya, se va observa „deșertificarea teritoriului”. Va fi imposibil să se efectueze lucrări agricole din cauza deteriorării sistemului de irigare. Va dura ani și va fi costisitor pentru a restaura terenurile agricole. Din această cauză, ucrainenii vor rămâne fără culturile de pepene verde și roșii cultivate în Herson.

Ca urmare a invadatorilor ruși care au aruncat în aer barajul hidrocentralei Kakhovskaya, ucrainenii vor rămâne fără pepeni și roșiile preferate din regiunea Herson. Acest lucru a fost anunțat duminică, 11 iunie, de experții intervievați de publicația OBOZREVATEL.

Majoritatea terenurilor din regiunea Herson, destinate cultivării semințelor oleaginoase, cerealelor, pepenilor și legumelor, au pierdut sistemele de irigare.

Sistemele de irigare din dreapta, și mai ales malul stâng, al regiunii Herson au fost distruse ca urmare a exploziei hidrocentralei Kakhovskaya și, prin urmare, terenurile irigate ale regiunii au rămas fără apă.

„Va fi observată deșertificarea teritoriului. Aproximativ acest lucru este ceea ce observăm în regiunea Aleshki – apariția deșerurilor create de om. Va fi imposibil să se desfășoare agricultura în forma în care era înainte de explozia centralei hidroelectrice. va dura ani și mulți bani pentru refacerea sistemului de irigații”, notează șeful organizației obștești „Green Leaf” Vladislav Balinsky.

La rândul său, șeful Uniunii Sătenilor Ucraineni, Ivan Tomich, a remarcat că mai devreme regiunea Herson era liderul Ucrainei în utilizarea sistemelor de irigare care funcționau bine, deoarece atât canalele, cât și sistemele de picurare erau folosite pentru a cultiva diferite culturi, care atrăgeau apa din rezervorul distrus.

Un expert pe piața produselor agricole, șeful BO „Borsch” Vitaliy Ivankov, a declarat publicației că recolta actuală a faimoșilor pepeni verzi din Herson, din zonele inundate, este aproape complet spălată.

Multe legume care au fost cultivate anterior în zonă, precum ceapa, roșiile, vinetele, ardeii dulci etc., vor fi indisponibile.

Cu toate acestea, expertul notează că încă de anul trecut ucrainenii s-au adaptat la prețurile în creștere la legume, după ce rușii au ocupat Hersonul și o parte din regiunea Zaporojie, deci nu va exista o creștere bruscă a prețurilor la aceste produse.

O companie italiană a deschis prima sa fabrică de procesare a fructelor la Căinari

Compania italiană LEONEVA a deschis prima sa fabrică de procesare a fructelor în Republica Moldova. Amplasată în orașul Căinari, afacerea italiană, a generat în jur de 25 de locuri noi de muncă și mai urmează și altele.

Fondatorul companiei, Leone Piero Antonio, care se află în Republica Moldova din 2020, a reușit deja să proceseze și să exporte mai bine de 3500 de tone de fructe, transmite IPN.

Fondatorul și administratorul companiei LEONEVA, Leone Piero Antonio, le-a mulțumit tuturor participanților la acest eveniment, spunând că reprezintă un pas important.

Omul de afaceri precizează că, lansarea și desfășurarea afacerii sale este un lucru de echipă care ajută Republica Moldova să fie și mai vizibilă în lume.

Prezent la eveniment, ambasadorul Republicii Italiene în Republica Moldova, Lorenzo Tomassoni, a menționat că fabrica italiană pentru procesarea fructelor reprezintă o mișcare substanțială în acest domeniu.

Și este de remarcat faptul că, LEONEVA conlucrează cu un partener important, cunoscut ca unul dintre cei mai mari producători și exportatori de fructe la nivel global.

În următorii doi ani, urmează să fie create și alte oportunități noi de angajare. Este vorba despre o investiție de circa 1,5-2 milioane de euro.

La evenimentul de inaugurare a participat și viceprim-ministrul Dumitru Alaiba, ministru al economiei și digitalizării.

„Suntem aici pentru a inaugura o nouă investiție italiană în Republica Moldova, în Căinari. Ne bucurăm foarte mult de faptul că, oameni de afaceri italieni găsesc oportunități aici, în Republica Moldova. Ne bucurăm foarte mult de fiecare asemenea pas, oricât de mic, care ne integrează tot mai mult în piața europeană”, a menționat Dumitru Alaiba.

„Atunci când un antreprenor găsește oportunitate în Republica Moldova și investește aici, acest fapt nu poate să nu bucure. Aceasta generează capacitate de export, aceasta generează locuri de muncă. Bine ați venit în Republica Moldova”, a mai spus Dumitru Alaiba, precizând că în 2023 Moldova a livrat cele mai multe prune pe  piața europeană.

sursa: www.agrobiznes.md

Panourile fotovoltaice nu mai sunt în trend? A apărut o nouă pentru captarea energiei solare

Panourile fotovoltaice nici n-au apucat bine să producă energie ieftină, că au şi ieşit din trend. Asta pentru că a apărut o nouă metodă pentru captarea energiei solare.

Aproape o jumătate de milion de sisteme solare conectabile (plug-in) sunt instalate în Germania, cele mai multe dintre ele ocupând un loc perfect pe balcoanele clădirilor.

Ce sunt balcoanele solare?

Balcoanele solare sunt doar un element al procesului mai amplu de tranziție solară din Europa, explică Jan Osenberg, consultant de politici la asociația SolarPower Europe.

Balcoanele solare se deosebesc de acoperișurile solare prin dimensiune. În principiu, sistemele care se montează pe balcon constau într-un panou sau două care se conectează la priză.

Aceste unități produc cam 10% din energia pe care o furnizează panourile fotovoltaice clasice montate pe acoperiș.

Până acum, au fost montate 50.000 de dispozitive fotovoltaice noi. Acest boom provine din „cultura solară foarte puternică” a Germaniei, potrivit unui expert consultat de Euronews.

Cum se instalează

„Le considerăm niște elemente ale acoperișurilor solare, dar și ceva diferit. Practic, le privim ca pe un trend pentru toată infrastructura posibilă de generare a energiei solare”, a completat expertul.

Panoul fotovoltaic pentru balcon e mult mai ușor de instalat: cumperi online kitul și n-ai nevoie de un instalator pentru a-l monta, spre deosebire de panourile pentru acoperiș, pe care doar tehnicienii autorizați le pot monta pentru a evita riscurile de incendiu.

Germania este una dintre primele țări care au investit în tehnologia solară, iar acum are cea mai mare producție de energie solară din Europa.

Lista structurilor potrivite pentru panourile solare plug-in include trenurile, autostrăzile, parcările, plafoanele mașinilor, fațadele clădirilor – aproape orice structură poate capta energie solară.

Avantajele balcoanelor solare

-au acumulatori pentru stocarea energiei produse, care se montează între panou și invertor

-dispun de aplicații care se instalează în telefon

-în cazul chiriaşului dintr-un apartament, dacă se mută, omul nu pierde investiția, ci o ia cu el.

sursa

Dubai va investi 35 de miliarde de dolari pentru construirea celui mai mare aeroport din lume

Conducerea din Dubai a aprobat un proiect de 128 de miliarde de dirhami (35 de miliarde de dolari) pentru construirea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul Internaţional Al Maktoum din emirat, care îl va face de cinci ori mai mare decât principalul aeroport internaţional din Dubai şi cel mai mare din lume, scrie G4Media.ro.

”Aeroportul Internaţional Al Maktoum se va bucura de cea mai mare capacitate din lume, ajungând până la 260 de milioane de pasageri”, potrivit şeicului Mohammed bin Rashid Al Maktoum, conducătorul Dubaiului şi prim-ministrul Emiratelor Arabe Unite.

Aeroportul Internaţional Dubai a deservit anul trecut 86,9 milioane de pasageri, fiind al doilea cel mai mare din lume după Aeroportul Internaţional Hartsfield-Jackson din Atlanta, SUA.

Toate operaţiunile de pe Aeroportul Internaţional Dubai, în prezent al doilea cel mai aglomerat din lume ca trafic de pasageri, vor fi transferate acestuia în următorii ani, se arată în comunicat, adăugând că noul aeroport va avea 400 de porţi de avioane şi cinci piste paralele.

”Noile tehnologii aviatice vor fi folosite pentru prima dată în sectorul aviaţiei”, a adăugat acesta.

Centrul de presă din Dubai a distribuit redări digitale ale aeroportului planificat, care au arătat imagini futuriste ale infrastructurii aeroportuare extinse, terminale enorme şi design-uri cu aspect de era spaţială.

Aeroportul se va afla în Dubai South, la capătul sudic al strălucitoarei capitale comerciale a Emiratelor Arabe Unite, care este în curs de dezvoltare imobiliară şi logistică.

În jurul aeroportului va fi construit un oraş complet nou, despre care conducătorul Dubaiului a spus că va crea cerere de locuinţe pentru un milion de oameni.

Actualul aeroport internaţional principal din Dubai se află la capătul de nord al emiratului, ceea ce înseamnă o schimbare dramatică probabilă a modelelor de trafic şi a planurilor de transport pentru călători, odată ce noul hub de călătorie va deveni complet funcţional.

Noul oraş din jurul aeroportului ”va găzdui companiile de top din lume în sectorul logisticii şi al transportului aerian. Construim un nou proiect pentru generaţiile viitoare, asigurând o dezvoltare continuă şi stabilă pentru copiii noştri şi copiii lor. Dubai va fi aeroportul lumii, portul său, nodul său urban şi noul său centru global”, a spus şeicul Maktoum.

Şeicul Ahmed bin Saeed Al Maktoum, CEO al companiei aeriene emblematice din Dubai, Emirates Airline, a postat imagini pe X cu el însuşi, cu conducătorul Dubaiului, privind planurile pentru noile dezvoltări.

”Al Maktoum International va fi noua casă a @emirates, @flydubai şi a tuturor companiilor aeriene partenere care conectează lumea către şi dinspre Dubai. Investim pentru a oferi cele mai bune experienţe de călătorie viitoare, cele mai bune capacităţi logistice din lume şi pentru a contribui la agenda economică D33 a Dubaiului”, a scris el, referindu-se la Emirates Airline şi la filiala sa low-cost FlyDubai.

Agenda D33 a Dubaiului îşi propune să dubleze dimensiunea economiei oraşului până în 2033, atrăgând mai multe investiţii, talente şi diversificare economică.

Aeroportul Internaţional Al Maktoum, care poartă şi numele de Dubai World Central (DWC), este proiectat să acopere 27 de mile pătrate când va fi finalizat.

Pe lângă capacitatea proiectată de 260 de milioane de pasageri anual, îşi propune să aibă şi o capacitate de 12 milioane de tone de marfă pe an.

”Prima fază” a proiectului este aşteptată să fie gata în 10 ani, cu o capacitate de a găzdui 150 de milioane de pasageri anual, a spus CEO-ul Emirates.

Olaf Scholz va discuta cu Vladimir Putin pentru a-l îndemna să retragă trupele din Ucraina
Articolul anterior
Președintele Cehiei s-a întâlnit cu fetița ucraineană care a fost jignită într-o școală cehă
Articolul următor