Cum să nu fiți înșelat atunci când cumpărați o mașină electrică la mâna a doua

Popularitatea vehiculelor electrice este în continuă creștere la nivel mondial. Având în vedere că tot mai mulți șoferi sunt interesați să achiziționeze un vehicul electric, acest nou segment de cerere se reflectă și în piața mașinilor second hand.

Potrivit lui Matas Buzelis, expert automobilistic din cadrul companiei de date auto carVertical, vânzătorii necinstiți pot modifica kilometrajul mașinilor electrice pentru a ascunde starea reală a bateriei și pentru a crește valoarea vehiculului. Ce ar trebui să ia în considerare cumpărătorii atunci când cumpără o mașină electrică la mâna a doua?

Modelele Tesla domină piața mașinilor electrice rulate

Vehiculele electrice mai scumpe se depreciază mai repede și prin urmare cumpărătorii aleg adesea să cumpere mașini vechi de câțiva ani care și-au pierdut deja o parte semnificativă din valoare. Acest lucru este relevant în special pentru șoferii care achiziționează un vehicul electric în leasing și care doresc să evite plățile lunare mari.

Tesla Model 3 este vehiculul electric cel mai frecvent verificat pe platforma carVertical (cu o pondere de 16,1% din toate verificările vehiculelor electrice). Acest model este cunoscut pentru deprecierea redusă și pentru popularitatea ridicată de care se bucură pe piața autoturismelor rulate. Model S (11,84%), Nissan Leaf (11,83%), Audi e-tron (9,8%) și Volkswagen Golf (9,5%) se numără și ele printre cele mai verificate modele EV.

„Tesla are o imagine puternică pe piața vehiculelor electrice și mulți șoferi își doresc un model de la acest producător. Aceste mașini oferă kituri excelente de siguranță și tehnologie, precum și autonomie mare după o încărcare completă. Cel mai important avantaj este că își păstrează foarte bine valoarea în timp. Puteți găsi prețuri foarte bune pentru un Model 3 la mâna a doua, dar cu siguranță nu sunt cele mai ieftine opțiuni”, explică Buzelis.

Un kilometraj ridicat înseamnă o baterie uzată 

Producătorii de vehicule electrice oferă de obicei o garanție pentru baterii de 8-10 ani sau de 160.000 de kilometri. Cu cât kilometrajul unui vehicul electric este mai mare, cu atât starea bateriei acestuia poate fi mai proastă. Cu toate acestea, uzura bateriei depinde și de modul în care a fost încărcată mașina: dacă proprietarul a folosit frecvent stații de încărcare rapidă sau a încărcat-o lent, până la 80%, așa cum recomandă producătorii.

Vehiculele electrice care au kilometrajul dat înapoi reprezintă o problemă majoră deoarece îngreunează evaluarea stării reale a bateriei. Conform datelor carVertical, 2,6% dintre toate vehiculele electrice verificate pe platformă aveau kilometraj dat înapoi. Kilometrajul mașinilor hibride (4,5%), pe benzină (5,4%) și diesel (6,2%) a fost și mai des modificat.

Cu cât bateria unui vehicul electric este mai uzată, cu atât distanța pe care o poate parcurge este mai mică. O mașină electrică mai veche nu va avea o autonomie la fel de mare ca un model similar abia scos de pe linia de asamblare. Scăderea autonomiei provoacă anxietate în rândul șoferilor și este probabil unul dintre motivele principale pentru care mulți încă evită să cumpere vehicule electrice.

Întreținere ieftină dar reparații mai costisitoare

Deși mulți cumpărători se tem că întreținerea unui vehicul electric ar putea fi costisitoare, acest lucru nu este adevărat în totalitate. Vehiculele electrice au în general o construcție mai simplă decât mașinile cu motoare cu ardere internă și au mai puține părți mobile.

Totuși, dacă un vehicul electric este implicat într-un accident grav de circulație, lucrările de reparație pot costa mii de euro. Dintre toate mașinile verificate pe carVertical, vehiculele electrice au avut cea mai mare valoare medie a daunelor – 7.023 de euro. Valoarea medie a daunelor pentru mașinile hibride (6.793 de euro), pe benzină (5.957 de euro) și diesel (4.256 de euro) a fost mai mică.

În comparație cu alte vehicule, cele electrice sunt implicate în accidente mai rar. Dacă 45% dintre hibride, 49,1% dintre mașinile pe benzină și 46% dintre cele diesel au fost avariate cel puțin o dată, ponderea vehiculelor electrice avariate care au fost verificate pe carVertical a fost de doar 35,4%. Potrivit lui Buzelis acest lucru se datorează prevalenței relativ scăzute a vehiculelor electrice – acestea nu sunt încă foarte populare în majoritatea țărilor, iar vechimea lor medie este semnificativ mai scăzută.

Acest studiu a fost realizat utilizând date din Marea Britanie, Lituania, Estonia, Letonia, Polonia, România, Ungaria, Franța, Ucraina, Suedia, Belgia, Cehia, Croația, Bulgaria, Slovacia, Serbia, Finlanda, Slovenia, Germania, Italia, Elveția, Danemarca, Spania, Portugalia, Grecia.

Acest articol este realizat de CarVertical.

E posibilă o împăcare între frații William și Harry?

Surse apropiate ale lui William și Harry au declarat că ambii frați și-au exprimat dorința de a-și repara relația. Prințul Harry și Prințul William au fost în aceeași încăpere la înmormântarea unchiului lor, Sir Robert Fellowes, săptămâna trecută. Alte surse au afirmat că stăteau la distanță unul de celălalt și nici măcar nu au discutat. Înmormântarea a avut loc aproape de domeniul regal Sandringham din Norfolk, scrie evz.ro.

O sursă a declarat la acea vreme că atât Prințul William, cât și Prințul Harry au fost prezenți, dar nu au vorbit unul cu altul în timpul ceremoniei. De asemenea, sursele au spus că există un singur lucru care poate repara relația lor – familia Spencer. „Toată lumea speră că ar putea exista o intervenție din partea lui Jane sau Charles Spencer care îi va aduce din nou împreună. Va dura ceva timp, dar pare o posibilitate”, a spus sursa.

O posibilă împăcare între William și Harry

Potrivit datelor, Prințul Harry a stat la casa din copilărie a Prințesei Diana în timpul ultimei sale vizite în Regatul Unit. Ducele de Sussex a stat cu unchiul său, Charles, Conte de Spencer, la casa familiei Spencer, Althorp House, Northampton. Prințul Harry și Prințul William s-au certat prima dată în jurul Crăciunului din 2018, când Harry a spus că William nu face suficient pentru a o include pe Meghan în Familia Regală.

Cu toate acestea, lucrurile au ajuns la un punct critic în 2020. Ducele și soția sa, Meghan Markle, au renunțat la rolurile lor regale și s-au mutat în Statele Unite. Mutarea lor în străinătate a fost urmată rapid de lansarea unei biografii a cuplului. Aceasta a fost urmată de un interviu cu Oprah Winfrey în care cuplul a făcut o serie de acuzații la adresa Familiei Regale.

A urmat apoi documentarul Netflix „Harry & Meghan” și acum cunoscuta lansare a autobiografiei lui Harry, „Spare”. În cartea sa, acesta a dezvăluit unele detalii despre fratele său, inclusiv că acesta l-ar fi împins la podea în timpul unei altercații. Harry a povestit și detalii despre o dispută între Meghan și Prințesa de Wales legată de rochiile de domnișoare de onoare.

Mutarea lui Harry în SUA

De la mutarea lor în Statele Unite, Meghan și Harry au făcut foarte puține vizite în Regatul Unit. Ducele de Sussex a vizitat Regatul Unit pentru a-și vedea tatăl, Regele Charles, în februarie anul acesta și din nou pentru Jocurile Invictus în mai. Cu toate acestea, ducele nu a putut să se întâlnească cu niciun membru al familiei sale în timpul celei din urmă vizite. Motivul din spate a fost o nepotrivire de program.  Meghan nu a fost văzută în Regatul Unit de la înmormântarea regretatei Regine din 2022.

Cu toate acestea, acest lucru s-ar putea schimba în curând, deoarece frații par să-și dorească să reia legătura apropiată. „Harry este deschis la reconcilierea cu fratele său. Știe că nu va fi o sarcină ușoară, dar este ceva ce poate fi realizat. William nu este împotriva unei reconciliere cu fratele său la un moment dat. Dar lucrurile ar trebui să înceapă de la zero. Un scenariu nou în care problemele din trecut nu ar trebui să fie menționate” a spus o sursă.

Alei cu bănci, spații verzi, locuri de parcare și iluminat moden. Cum se va transforma bd. Dacia din Capitală

Bulevardul Dacia din Capitală va suferi o transformare! S-a dat start lucrărilor de reabilitare pe tronsonul str. Cuza Vodă – str. Independenței, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Zona, care nu a beneficiat de intervenții sau lucrări de zeci de ani, urmează a fi schimbată la față, prin modernizări ca:

Aleile pietonale reabilitate

Mobilier urban modern

Spații verzi amenajate

Locuri de parcare extinse

Iluminat stradal modernizat

Pavaj tactil pentru persoanele cu deficiențe de vedere

Coborârea bordurilor la nivelul carosabilului

În plus, la intersecția str. Independenței cu bd. Dacia, va fi creat un scuar dedicat recreerii.

Peste 21 700 de moldoveni și-au anunțat intenția să voteze peste hotare

Înregistrarea prealabilă pentru alegerile din 20 octombrie s-a încheiat vineri, scrie tvrmoldova.md.

În total, 21 708 moldoveni și-au anunțat intenția să voteze într-o altă țară, transmite IPN. 

Potrivit datelor Comisiei Electorale Centrale, cele mai multe înregistrări prealabile anunțate – circa 8 238 – sunt pentru Federația Rusă. Urmează Italia, unde au și-au anunțat intenția de vot 2 499 de moldoveni. 

În Germania au anunțat că vor vota 1 997 de cetățeni ai Republicii Moldova, în Statele Unite ale Americii – 1 451, în România – 1 186, în Marea Britanie – 1 014, în Franța – 1 005, iar în Canada – 833. În celelalte țări, numărul de înregistrări este sub 800.

Înregistrarea prealabilă este unul dintre cele trei criterii folosite de Comisia Electorală Centrală pentru a decide numărul de secții deschise în străinătate. 

În ceea ce ține de votul prin corespondență, implementat în șase țări și pentru care înregistrarea prealabilă a fost obligatorie – numărul solicitanților este de 1 996. În SUA și-au anunțat intenția de a vota prin corespondență 1 087 de moldoveni, în Canada – 584, în Norvegia – 134, în Suedia – 93, în Finlanda – 72, iar în Islanda – 26.

La alegerile prezidențiale din anul 2020, au fost peste 52 de mii de înregistrări prealabile, iar pentru alegerile parlamentare anticipate din iulie 2021, s-au înregistrat prealabil peste o sută de mii de cetățeni moldoveni aflați peste hotare.

Mai multe persoane, cercetate după perchezițiile CNA la mai multe școli auto din Chișinău, Ialoveni și Comrat
Articolul anterior
Cum să faci plăți online în condiții sigure și fără riscuri
Articolul următor