Experiența unui șofer care a mers cu o mașină electrică din București până în Grecia aproape gratis

Un român a experimentat o călătorie până în Grecia cu o mașină electrică. Acesta a plecat din București și a parcurs drumul în două zile, cu o oprire în Sofia, unde a înnoptat.

Pe traseu acesta a găsit soluții pentru a încărca mașina gratis, după cum a scris pe grupul „Călător cu Dacia Spring„, de pe Facebook, conform ziare.com.

Românul a făcut publice toate detaliile legate de drum, de la timp, viteză, încărcări și costuri. În total, drumul din Capitală până în Kallithea l-a costat doar 6 euro.

„București – Sofia – Kallithea 800 km

București – Sofia 390 km drum național 8 ore până la cazare cu tot cu încărcări, aici e inclusă și încărcarea din Sofia, cât am fost să mâncăm, oraș unde ne-am și cazat peste noapte.

Kaufland Ruse 20 min gratis, până la 92% (puteam să o evit nu era necesară ajungeam la Plevna cu plinul din București).

Kaufland plevna 45 min gratis. până la 85%

Botevgrad Shell eldrive 15 minute până la 65% (5leva), Kaufland era ocupat (puteam să o evit dacă încărcam 100% în Plevna).

Kaufland Sofia 50 min gratis, până la 97%.

Țin să menționez că încărcările din Ruse și Botevgrad puteam să nu le fac, ajungeam fără probleme la destinații, dar fiind zona muntoasă nu am vrut să risc, am ajuns cu 70-90 km autonomie la fiecare punct de încărcare.

Pe lângă fiecare punct de încărcare Kaufland există backup cu stații rapide Eldrive sau Fines charging, stații cu plată.

A doua zi

Sofia-Kallithea 400 km regim autostradă 5h 45, cu tot cu încărcări.

Kaufland Sandanski 45 min gratis 100%.

Leroy Merlin Salonic 15 min gratis, până la 50%.

În Peninsula Kassandra, unde sunt cazat, există un Lidl cu stație rapidă și încărcare gratuită.

Viteză medie 73 km/h, consum mediu 11.1kw.h cu AC pornit în ambele zile.

Foarte important de adăugat!

Am mers doar în mod Eco, l-am dezactivat doar când am avut nevoie să depășesc sau să urc în zona muntoasă.

Fără mod Eco consumul este cu totul altul, mașina are un consum decent în mod Eco la drum întins și viteze până în 90-95 km/h. Peste vitezele astea consumul crește considerabil!

Costuri

Vignieta Bulgaria (eu am luat pe un an 97 leva, urmează să mai vin în Grecia în iulie și mai plec în Turcia în iunie și august deci am preferat să iau pe un an).

Trei porțiuni de autostradă în Grecia unde se plătește: prima după vama Bulgaria/ Grecia de 2 euro.

1 euro următoarea și respectiv 0.30 euro ultima, În total 3.30€.

În total cost București-Kallithea 6 euro: 3.30€ autostrada Grecia, 2.5€ încărcat eldrive”, a scris acesta.

Românul a făcut 8 ore din București până la cazare în Sofia, cu tot cu încărcări și vamă, a precizat acesta în comentarii.

Ce reacții a stârnit

„Românii se ambiționează. Deși este prevăzută ca mașină de oraș (citadian) ei o folosesc la orice, nu m-ar mira zilele următoare să aud că merge și pe Off Road.”

„Doar citind tot deranjul m-a luat de cap. Darămite să mă și agit pe drum atâta și să stau cu stres ul povestit. Cât despre eco, viteze și AC fără să mai pomenesc de cazarea intermediară, ar trebui să faceți un calcul concret cât ați dat pe electrică vs capacitate de transport vs stres vs timpi pierduți încărcare, față de un măcar Logan normal (2008, nu bate, nu troncăne) sau orice alt clasic sh la 1/2 din valoarea de cumpărare Șpring.

A, și să nu uit; de fiecare dată când văd un Spring pe stradă mi se strânge inima cât de mic și firav pare și trec cu grijă să nu-l agăț cu spoilerul, că îi fac doamne fer o daună totală.”

Emisarul SUA pentru Ucraina: Nicio pace nu va fi impusă liderului de la Kiev!

Generalul în retragere Keith Kellogg, emisarul președintelui american Donald Trump pentru Ucraina și Rusia, a subliniat luni că niciun acord de pace nu va fi impus Kievului, iar eventualele garanții de securitate oferite de Washington pentru o viitoare forță europeană de menținere a păcii urmează să fie discutate ulterior, conform Reuters.

Oficiali americani de rang înalt, inclusiv secretarul de stat Marco Rubio (dar nu și Kellogg), se vor întâlni marți, la Riad, cu ministrul rus de externe Serghei Lavrov pentru a discuta despre încheierea războiului din Ucraina și relațiile dintre Rusia și SUA.

Kellogg, care a precizat că va merge la Kiev să se întâlnească cu președintele ucrainean Volodimir Zelenski în această săptămână, a declarat la sediul NATO din Bruxelles că un acord „nu va fi impus unui lider ales al unei națiuni suverane”.

De asemenea, el a menționat că discută cu aliații europeni, care doresc să participe la negocieri, dar a subliniat că nu este practic ca toate părțile să fie prezente la masa discuțiilor.

Oficialii europeni au fost surprinși de recentele acțiuni ale administrației Trump de a atrage Rusia, care a început o invazie la scară largă în Ucraina în urmă cu aproape trei ani, fiind confruntată cu sancțiuni occidentale și izolare diplomatică.

Washingtonul a trimis un chestionar capitalelor europene pentru a întreba ce ar putea face pentru a sprijini securitatea Kievului, aducând astfel o urgență în discuțiile dintre aliații europeni despre cum să reacționeze la schimbarea politicii americane. Liderii din Franța, Marea Britanie, Germania, Danemarca, Polonia, Italia, Spania și Olanda, împreună cu înalți oficiali ai NATO și ai Uniunii Europene, au avut o reuniune de urgență la Paris.

Marea Britanie, Suedia și Germania au declarat că sunt deschise să trimită forțe de menținere a păcii în Ucraina, cu condiția unui mandat clar și acceptabil. Mulți oficiali au subliniat că ar lua în considerare trimiterea de trupe în Ucraina doar dacă SUA ar oferi o garanție de securitate. Întrebat dacă SUA vor oferi o astfel de garanție, Kellogg a răspuns: „Am fost cu președintele Trump, iar politica a fost întotdeauna: Nu iei nicio opțiune de pe masă”.

„Discuțiile despre eventualele garanții de securitate vor avea loc înainte de finalizarea oricăror discuții și acorduri”, a explicat Kellogg. „Răspunsurile la aceste întrebări vor fi stabilite pe măsură ce ne apropiem de finalizarea procesului”, a concluzionat el.

Alocații de 15 mil lei pentru 13 proiecte sectoriale pentru populația din Zona de Securitate

Prin intermediul Programului activităților de reintegrare a țării pentru anul 2024, aprobat prin Hotărârea de Guvern nr.341/2024, autoritățile publice centrale și locale, au beneficiat de alocații bugetare în valoare de 15 mln. de lei pentru a implementa 31 de proiecte cu impact sectorial major pentru populația din perimetrul Zonei de Securitate, scrie oficial.md.

La fel, Consiliul raional Dubăsari a primit 4,6 mln. de lei pentru a compensa parțial unele cheltuieli suportate de proprietarii de terenuri agricole, amplasate după traseul Rîbniţa-Tiraspol, ca urmare a impunerii de către Tiraspol a plăților ilegale la transportarea recoltei sau a materialului semincer prin posturile neautorizate de control din Zona de Securitate.

Beneficiarii Programului, au avut obligația de a realiza activitățile stabilite, conform destinației și până la finele anului, iar după încheierea anului bugetar, au avut sarcina de a prezenta în adresa Cancelariei de Stat (Biroul politici de reintegrare), rapoarte anuale privind utilizarea mijloacelor alocate.

În rezultatul examinării rapoartelor prezentate de către autoritățile beneficiare s-a constatat că toate proiectele aprobate au fost finalizate, cu valorificarea sumei de 16,73 mln. de lei din totalul de 19,6 mln. de lei alocați în total, iar suma neutilizată de 2,87 mln. de lei a fost virată pe contul bugetului de stat, în corespundere cu prevederile pct.29 de la anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.131/2014.

În total, în perioada anilor 2011–2024, prin intermediul Programului dat au fost finanțate 581 de proiecte în valoare de peste 194 mln. de lei.

Câștig pentru Moldova în disputa privind concesionarea Aeroportului

Curtea de Apel Svea din Stockholm a respins cererea depusă de „Komaksavia Airport Invest Ltd” împotriva Republicii Moldova, confirmând astfel hotărârea Tribunalului arbitral al Institutului de Arbitraj al Camerei de Comerț din Stockholm, informează Ministerul Justiției. Potrivit autorităților decizia, pronunțată pe 14 februarie 2025, reconfirmă că investitorul cipriot nu a realizat o investiție protejată conform acordului bilateral între Republica Moldova și Republica Cipru, transmite IPN.

Litigiul a început în 2020, când „Komaksavia” a acționat Republica Moldova în arbitraj, susținând că acesta ar fi intervenit ilegal în gestionarea companiei Avia Invest, fostul concesionar al Aeroportului Internațional Chișinău. Tribunalul arbitral din Stockholm a decis în august 2022 că nu are jurisdicție asupra cazului, iar „Komaksavia” a fost obligată să acopere cheltuielile de judecată ale statului moldovean.

Ministerul Justiției specifică că ulterior, „Komaksavia” a contestat această decizie la Curtea de Apel Svea, însă instanța a constatat că transferul părții sociale de 95% în Avia Invest către „Komaksavia” nu constituia o investiție protejată. Totodată, s-a stabilit că firma nu a demonstrat o contribuție economică reală și nici asumarea unui risc financiar.

Autoritățile precizează că. prin decizia sa, Curtea de Apel Svea nu doar că a menținut hotărârea arbitrală, dar a obligat „Komaksavia” să achite integral cheltuielile de judecată ale Republicii Moldova, în valoare de 105 000 de euro și 10 000 de dolari, plus dobândă.

Reprezentanții ministerului punctează că decizia Curții de Apel Svea reconfirmă poziția Republicii Moldova în dosar și reprezintă un pas important în soluționarea litigiului privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău.

Roboțelul care adună jucăriile aruncate prin casă. Invenția unor tineri
Articolul anterior
Larisa Dolina a mers să cânte în Donbas. Reacția lui Dmitry Gordon
Articolul următor