Un proprietar de Tesla spune că a primit o factură de reparații de 14.000 de dolari a doua zi după achiziția unui Model Y.
Potrivit unui raport, suspensia mașinii s-a defectat la doar 185 kilometri pe bord. Reuters a descoperit că Tesla s-a confruntat cu mii de plângeri legate de problemele de suspensie și direcție.
Fostul proprietar de Tesla, Shreyansh Jain, s-a confruntat cu o factură de reparații de 14.000 de dolari pentru o problemă întâmpinată mai puțin de 24 de ore după ce și-a dus acasă noul său Model Y, conform unui raport recent.
Jain le-a spus reporterilor de la Reuters că o parte din suspensia mașinii sale electrice s-a rupt în timp ce conducea cu familia, a doua zi după ce primise autoturismul. Mașina avea 185 de kilometri pe bord când problema de suspensie a cauzat contactul unor părți a vehiculului cu drumul.
Ancheta Reuters – care citează interviuri cu peste 20 de clienți și 9 angajați Tesla, precum și mii de documente interne – a descoperit că Jain a fost unul dintre miile de proprietari de Tesla care au întâmpinat probleme cu suspensia sau direcția în ultimii șase ani. Publicația a raportat că, în timp ce Tesla a negat public unele dintre probleme și a presupus că responsabilitatea le revine proprietarilor, producătorul de mașini a fost mai conștient de aceste probleme decât a indicat public.
Shreyansh Jain era în extaz în martie când și-a ridicat primul său vehicul electric, o Tesla Model Y nou-nouță din 2023. A folosit o parte semnificativă din economiile familiei pentru a o cumpăra cu bani cash.
„Eram în al nouălea cer!”, a spus Jain, un inginer din Cambridge, Anglia.
Entuziasmul său a murit o zi mai târziu, a declarat Jain pentru Reuters. Conducând cu soția și fiica lor în vârstă de trei ani, a pierdut brusc controlul direcției în timp ce făcea o întoarcere lentă în cartierul lor. Suspensia din față-dreapta a vehiculului său cedase, iar părți ale mașinii scârțâiau zgomotos pe asfalt în timp ce aceasta se oprea.
„Erau absolut îngrozite”, a spus Jain despre soția și fiica sa. „Dacă am fi fost pe o autostradă cu 70 de mile pe oră și s-ar fi întâmplat asta, ar fi fost catastrofal.”
Tesla, care și-a desființat departamentul de presă, nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii. Elon Musk a recunoscut în trecut că producătorul auto s-a confruntat cu unele probleme de calitate, scrie businessinsider.com și ziare.com.
Fostul proprietar de Tesla, Jain, a relatat pentru Reuters că familia sa a trecut de la a fi ‘în al nouălea cer’ la a fi ‘absolut îngroziți’ atunci când mașina pe care au plătit aproximativ 55.000 de dolari s-a stricat pe drum.
Reuters a menționat că, după ce Jain a dus vehiculul la un centru de service Tesla, un angajat i-a spus inițial că nu au găsit „niciun indiciu de deteriorare externă” și Jain se aștepta ca producătorul de mașini electrice să plătească reparația. Însă, Jain a declarat publicației că ulterior a aflat că urma să plătească factura de reparații de 14.000 de dolari după ce Tesla i-a trimis o scrisoare indicând că problema a fost rezultatul unei deteriorări „anterioare”.
Fostul proprietar de Tesla a ajuns să plătească o deducere de asigurare de aproximativ 1.250 de dolari și să se confrunte cu o primă mai mare pentru asigurare în viitor, conform Reuters. Rezolvarea problemei de suspensie a durat trei luni pentru Tesla să o rezolve și Jain a declarat publicației că a revândut vehiculul cu o pierdere de aproximativ 10.000 de dolari.
„Ancheta Reuters nu este deloc prima privire în problemele de control al calității la Tesla. De exemplu, mai devreme în acest an, Tesla a fost investigată de Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din cauza rapoartelor conform cărora volanul unor mașini Tesla s-a desprins, în timp ce oamenii conduceau.
Producătorul auto a fost, de asemenea, supus unor investigații din partea autorităților de reglementare din cauza preocupărilor legate de Autopilot și funcțiile beta de conducere complet autonomă.