Floarea cu miros de cadavru ar putea să dispară pentru totdeauna. Avertismentul oamenilor de știință

Rafflesia, floarea care emană un miros puternic de carne putredă, motiv pentru care a și fost denumită floarea-cadavru, i-a fascinat pe botaniști, dar și pe oamenii obișnuiți, timp de secole. Dar acum planta este pe cale de dispariție, din cauza distrugerii habitatelor forestiere. Oamenii de știință avertizează că pericolul este real și cer să se ia măsuri urgente pentru salvarea ei, scrie digi24.ro.

Florile de Rafflesia au devenit faimoase pentru mirosul lor de carne în descompunere, produs pentru a atrage muștele care consumă carne. Există 42 de specii de Rafflesia, iar unele dintre ele au flori cu diametrul de peste un metru, fiind cele mai mari flori din lume.

Cresc în pădurile din Asia de Sud-Est, dar sunt amenințate din cauza defrișărilor. Cercetătorii avertizează că toate speciile sunt amenințate, dar 25 au fost clasificate ca fiind în situație critică, potrivit The Guardian. Mai mult de două treimi nu sunt protejate de strategiile actuale de conservare, potrivit unui nou studiu publicat în revista Plants, People, Planet.

Este prima evaluare globală a amenințărilor cu care se confruntă aceste plante. Dr. Chris Thorogood, de la Universitatea Oxford Botanic Garden, unul din autorii studiului, spune că „eforturile globale de conservare a plantelor, oricât de emblematice sunt ele, au rămas în urmă față de cele care se fac pentru animale”. „Avem nevoie urgent de o abordare comună, transregională, pentru a salva unele dintre cele mai remarcabile flori din lume, pentru că cele mai multe sunt acum pe punctul de a dispărea pentru totdeauna”, a spus el.

Rafflesia este o plantă parazită fără frunze, tulpină sau rădăcini și nu face fotosinteză. În schimb, folosește filamente lungi care arată ca celulele fungice pentru a extrage hrană și apă din lianele din junglele tropicale din Brunei, Indonezia, Malaezia, Filipine și Thailanda.

rămâne ascunsă în cea mai mare parte a existenței ei, dar apoi produce un mugure asemănător verzei care se transformă într-o floare cauciucată uriașă. După ce exploratorii europeni au descoperit pentru prima dată aceste plante la sfârșitul secolului al XVIII-lea, Rafflesia a devenit o atracție uriașă și au fost organizate multe expediții pentru ca oamenii să poată vedea și mirosi această floare bizară. O singură specie (Rafflesia magnifica) este catalogată ca fiind „pe cale critică de dispariție” de către Uniunea Internațională pentru Conservarea Naturii (IUCN), dar cercetătorii doresc ca toate speciile să fie adăugate pe lista roșie a speciilor amenințate IUCN.

Ei cer o mai mare protecție a habitatelor, o mai bună înțelegere a speciilor care există și noi metode de răspândire a acestora. În prezent, încercările de a face acest lucru în grădinile botanice au avut un succes modest. Oamenii de știință doresc, de asemenea, să încurajeze ecoturismul, astfel încât comunitățile locale să poată beneficia de pe urma conservării florilor de Rafflesia.

Verificați online statutul certificatului medical! Precizările Casei Naționale de Asigurări Sociale

Casa Națională de Asigurări Sociale amintește tuturor cetățenilor despre posibilitatea de a verifica online statutul certificatului medical.

Pentru a utiliza acest serviciu electronic urmează să introduceți în câmpul respectiv seria şi numărul certificatului (după cum se vede din imaginile de mai jos). 

Acest serviciu electronic permite beneficiarului să verifice statutul certificatului de incapacitate temporară de muncă.

Datele din certificatele de incapacitate temporară de muncă pot avea următoarele statute afişate pe ecran:

Mai multe informații utile referitor la indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă puteți găsi AICI.

”Ne înghite pământul!” Încă un oraș, de această dată din România, în alertă din cauza unei străzi care s-a surpat. Craterul s-ar fi extins peste noapte

Situație critică la Slănic Prahova, acolo unde o stradă s-a surpat și a apărut un crater adânc de doi metri. Zeci de localnici au fost evacuați, iar clădirile din împrejurimi sunt în pericol. Specialiștii geologi sunt în zonă și fac permanent măsurători. Până se va veni cu o concluzie, perimetrul de siguranță a fost extins, iar traficul rutier și pietonal este interzis, scrie digi24.ro.

ACTUALIZARE 14:15 La o zi după craterul format în oraș, localnicii au sesizat probleme și la grădinița Nr.1 din Slănic. Părinții au avertizat autoritățile că pereții unității crapă de pe o zi pe alta. Prefectul județului Prahova a trimis un control la grădiniță pentru a vedea dacă situația are legătură cu craterul din oraș. ISU a venit cu un răspuns în legătură cu această situație. „Urmare a sesizărilor primite, o echipă operativă a ISU Prahova s-a deplasat la imobilul cu destinația grădiniță, care se află la o distanță de aproximativ 400 m fața de locația unde s-a produs tasarea terenului, pentru a verifica informațiile conform cărora situația de urgență produsă în data de 25.04.2024 a afectat și unitatea de învățământ. La locul solicitării, pompierii au constatat existența unor crăpături la pereții imobilului, însă, conform reprezentanțiilor grădiniței, acestea existau și s-au accentuat”, a transmis ISU. Potrivit autorităților, în unitatea de învățământ nu se desfășoară activități. „Până la o expertiză de specialitate, nu putem confirma sau infirma că evenimentul produs reprezintă cauza accentuării crăpăturilor deja existente la unitatea de învățământ preșcolar. Totodată, în cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență din data de 25.04.2025, a fost adusă în discuție și locația grădiniței, experții cooptați neputând să formuleze o recomandare în lipsa unor expertize de specialitate. De asemenea, dorim să informăm că măsurile adoptate au fost luate gradual și au caracter preventiv, iar acestea au ca scop protejarea vieții cetățenilor și nu acela de a crea un disconfort. Dorim să mulțumim locuitorilor imobilelor din zona afectată pentru că au dat curs recomandărilor noastre și să-i asigurăm că toate instituțiile implicate în gestionarea acestui eveniment depun toate eforturile pentru ca disconfortul creat să aibă un impact cât mai mic”, se mai arată în comunicatul ISU.

Localnicii spun că trăiesc un coșmar și că se simt permanent în pericol.

O echipă de experți tehnici este prezentă la fața locului și face verificări pentru a stabili cauza producerii surpării și ce riscuri sunt în zonă. Se iau în calcul mai multe variante, inclusiv un lac subteran care să fi dus la această surpare. De asemenea, zona este exploatată de sute de ani și există și varianta ca sub loc să fie o galerie subterană.

O stradă aglomerată din Buriticupu, un oraș din nord-estul Braziliei, a ajuns acum o prăpastie largă cu o adâncime de 80 de metri – o clădire de 20 de etaje ar încăpea în ea. Canioanele formate în urma eroziunii solului avansează cu o viteză îngrijorătoare și distrug mii de case din America Latină și Africa și amenință terenurile agricole fertile din unele părți din China, SUA și Europa, potrivit BBC.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila, așteptat și de moldovenii din sudul Republicii Moldova

Europarlamentarul galatean Dan Nica a anuntat deblocarea proiectului aeroportului din zona Galati-Braila, obiectiv pentru care ROMATSA si-a dat avizul de amplasare, anunță presa română.  

Presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea, a declarant ca avizul ROMATSA a fost obtinut extrem de greu, din cauza proximitatii judetului Galati de granita cu Ucraina, existand necesitatea asigurarii unui spatiu mare de zbor, pentru orice tip de situatie.

Potrivit autoritatilor, pana la finalul acestui an urmeaza sa fie gata studiile tehnice legate de constructia aeroportului, urmand ca anul viitor sa fie scos la licitatie Studiul de Fezabilitate al aeroportului si ulterior se va identifica sursa de finantare (parteneriat public/privat, fonduri europene sau fonduri guvernamentale) necesara constructiei obiectivului.

Conform estimarilor, constructia unui aeroport la Galati s-ar ridica la circa 500 de milioane de euro.

Potrivit studiilor de specialitate efectuate pana in prezent, aeroportul de pasageri dar si de marfuri de la Galati este gandit sa se amenajeze pe o suprafata de 250 de ha (cu posibilitate de extindere cu inca 115 ha) pe raza localitatilor galatene Tudor Vladimirescu, Slobozia Conachi si Branistea. Terminalul de pasageri va include o constructie cu parter si etaj, avand in total 7 porti de intrare Schengen si 3 porti non-Schengen, o parcare auto, zona terminalului cargo, turnul de control si alte constructii necesare.

Estimarile facute arata ca dupa 15 ani de functionare, aeroportul va avea un trafic de un milion de pasageri pe an, fiind vorba despre locuitorii din Galati, Braila, Vrancea, Buzau, dar si Republica Moldova sau Ucraina.

Minorele care au ucis o femeie din Telenești, plasate în arest preventiv
Articolul anterior
Clipe de coșmar într-un parc de distracții: Zeci de oameni au rămas suspendați cu capul în jos într-o instalație tip pendulă
Articolul următor