O companie germană a conceput și a realizat primul model de automobil electric cu un combustibil special – apa sărată, anunță FB News Post.
În prezent, automobilul Quant e-Sportlimousine este testat în mod oficial pe autostrăzile din Germania, compania creatoare, NanoFlowcell, a primit permisiunea necesară ca să circule în trafic ca orice alt mijloc de transport. Potrivit unor informații, automobilul Quant e-Sportlimousine poate atinge viteza de 100 km/h în numai 2,8 secunde, iar cu rezervorul plin, mașina poate parcurge până la 600 km.Prin termenul de „apă sărată” nu se are în vedere apa din oceane sau mări. Într-un reactor special al mașinii sunt pregătite două soluții cu săruri de metale diferite, care acționează ca electrolit, ele sunt alimentate individual în celulele de combustie. O serie de transformări electrochimice complexe apar pe suprafața catalizatorilor acestor celule de combustie și în rezultat se produce energia electrică.
Această electricitate este generată în mod continuu și este depozitată într-un supercondensator cu un curent scăzut de scurgere și o capacitate electrică mare, iar de acolo energia este consumată pentru a pune în mișcare patru motoare electrice.
Quant foloseşte o tehnologie dezvoltată iniţial de NASA, mai exact o baterie alimentată de lichid ionic: mai simplu, apă sărată. Sigur, procedura nu se rezumă doar la turnarea apei în rezervor, dar tehnologia e mult mai prietenoasă cu mediul înconjurător decât oricare alta, scrie Business Magazin.
Mașina depășește orice imaginaţie: 912 CP, timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de doar 2,8 secunde, viteză maximă de 380 km/h și autonomie de până la 600 de km. La performanţele tehnice impresionante se adaugă un design de efect, cu uși de tip „aripă de pescăruș” și cu un interior care pare luat dintr-un film SF.
Întregul mecanism de funcţionare este unul revoluţionar, iar tehnologia este complet nepoluantă. Mașina are patru motoare, câte unul pentru fiecare roată, și folosește baterii nanoFLOWCELL care funcţionează similar bateriilor cu flux de electrolit (REDOX). Fără îndoială, Quant este o maşină cu greutate. Şi la propriu şi la figurat. Modelul actual al maşinii cântăreşte nu mai puţin de 2 tone, iar lungimea ei o depăşeşte pe cea a limuzinelor de lux pe carburant. Nuncio la Vecchia, reprezentantul companiei NanoFlowcell, a menționat:
„Calea de la primul exemplar de mașină până la un automobil de serie, căreia i se permite să circule pe toate drumurile din lume este foarte grea și îndelungată. Compania noastră, chiar dacă e foarte mică, are intenții sigure de a parcurge această cale până la final.”
Automobilul este pur ecologic. El nu folosește metale scumpe sau elemente rare. Celula conține în principal apă, săruri metalice și structuri cristaline. Toate aceste substanțe nu dăunează mediului. Tehnologiile electrochimice și elementele combustibilului au fost create în colaborare cu specialiștii de la Bosch Engineering.
În timpul apropiat, cei de la NanoFlowcell planifică să mai producă 4 automobile Quant e-Sportlimousine, care să participe la acest program de testare. Apariţia pe piaţă a unei astfel de maşini nu face altceva decât să demonstreze că tehnologia poate avansa în moduri în care nu ne așteptăm și că ne oferă din ce în ce mai mult posibilitatea de a proteja mediul. Iar certificarea maşinii nu face altceva decât să sugereze că viitorul aparţine unor astfel de mașini nepoluante.
https://youtu.be/zUn32mxdIok
Află mai multe aici