Imagini cu rafturi goale din supermarketurile din Marea Britanie. Impozitele vor crește. Ce spune premierul Boris Johnson?

În timp ce Marea Britanie se luptă cu crizele alimentară, de combustibili și de forță de muncă, premierul Boris Johnson promite schimbarea.

Rafturile din magazinele din Anglia, pustii. Boris Johnson, optimist

El a admis în faţa congresului formaţiunii sale, Partidul Conservator, că schimbarea pentru care a optat Marea Britanie prin ieşirea din Uniunea Europeană ”va fi dificilă şi de durată”, transmite digi24.ro.

Boris Johnson a apreciat însă că decizia în favoarea Brexitului va duce ţara către un viitor mai bun. Imaginile cu rafturile goale din supermarketurile din Marea Britanie contrazic optimismul lui și descriu amploarea acestor crize.

foto: Profimedia

Marea Britanie s-a confruntat cu o lipsă de angajați în unele sectoare cheie, ceea ce a dus la blocaje ale livrării de combustibil și alimente, care i-au afectat pe consumatorii britanici.

Boris Johnson a vorbit despre planurile pentru ca în Marea Britanie să fie salarii mai mari, pregătire mai bună, economie performantă și productivitate crescută.

”Nu vom reveni la modelul vechi şi perimat al salariilor mici şi productivităţii reduse. Răspunsul nu este să revenim la imigraţia necontrolată pentru a menţine salariile mici, ci la controlarea imigraţiei şi la a nu o folosi drept scuză pentru a nu investi în forţa de muncă, în instalaţii şi echipamente”, a promis Johnson.

El a făcut astfel referire la criza severă de aprovizionare în Marea Britanie – în special cu combustibili – provocată de forţa de muncă insuficientă în anumite domenii, cum ar fi transporturile rutiere sau abatoarele.

Marea Britanie se îndreaptă ”către o economie cu salarii mari, competenţe ridicate, productivitate ridicată şi fiscalitate redusă”, a insistat şeful executivului de la Londra, atrăgând însă atenţia că tot acest proces necesită timp şi va fi dificil.

Pentru aceasta au votat britanicii la referendumul privind Brexitul în 2016, apoi în 2019 când la alegerile legislative au dat Partidului Conservator o largă majoritate pe care acesta nu a mai avut-o din anii ’80, a mai spus Johnson în discursul prin care a încercat să inspire încredere în contextul actualei crize post-Brexit.

Doar 127 de cereri de eliberare de vize temporare pentru șoferi de camion

Cu o zi în urmă el le-a sugerat transportatorilor să rezolve problema deficitului de şoferi de camion crescând salariile, pentru a face acest sector mai atractiv, nu căutând forţă de muncă ieftină din străinătate.

Johnson a spus însă că s-au primit numai 127 de solicitări de eliberare a unor vize temporare pentru şoferi de camion, deşi guvernul său a acceptat să acorde 5.000 de astfel de vize pentru şoferi străini care să se angajeze pe un astfel de post în Marea Britanie.

Un reprezentant al acestui sector a apreciat că numărul redus al acestor solicitări este o consecință a faptului că vizele aprobate de guvernul britanic sunt doar pe termen scurt, fiind valabile numai până în luna martie, ceea ce le face să fie puţin atractive.

Cresc impozitele

Pe de altă parte, premierul britanic şi-a apărat planul deja anunţat de creştere a unor impozite pentru a compensa deficitul bugetar provocat de pandemie şi a finanţa sectorul sanitar şi asistenţa socială, invocând-o pe Margaret Thatcher, fostul premier considerată un exemplu model al conservatorilor britanici, despre care a susţinut că ”nu ar fi ignorat meteoritul care s-a prăbuşit peste finanţele publice”.

Dar luna trecută, trecând peste îngrijorarea din partidul său, Boris Johnson a anunţat printre măsurile preconizate o nouă taxă pentru sănătate şi asistenţă socială, în urma aplicării căreia contribuţiile sociale ale angajaţilor şi angajatorilor vor creşte cu 1,25%, cu un procent asemănător urmând să crească şi impozitul pe dividendele din acţiuni.

Șanse mici ca de Crăciun rafturile să fie pline

Discursul vine într-un moment dificil pentru Boris Johnson, Marea Britanie confruntându-se cu probleme mari privind livrarea de combustibil în ultimele săptămâni. Avertismentele din industrie sunt că aprovizionarea cu alimente ar putea fi afectată în perioada de dinainte de Crăciun.

Criza se datorează în principal situației critice de pe piața muncii în ceea ce privește lipsa șoferilor de camioane și angajați străini, problemele fiind agravate de pandemia Covid și de Brexit, dar și de salariile mici și condițiile de muncă.

Caz șocant! O echipă de pe ambulanță a fost agresată de o pacientă beată, după ce a fost trezită din somn

În timpul misiunii de serviciu, cu o echipă de asistență medicală urgentă s-a produs un incident neplăcut la data de 8 ianuarie. Dispeceratul comun de urgență al IMSP CNAMUP a recepționat un apel la ora 16:17 pentru acordarea asistenței medicale de urgență unei doamne de 35 ani, pe motivul ,,traumă la cap”, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

Echipa SAMU Botanica a intervenit la domiciliu, unde a fost întâmpinată și condusă în apartament de prietenul femeii, care a solicitat ambulanța, spunând că aceasta fiind în stare de ebrietate a căzut de la propria înălțime și s-a lovit la cap. Pacienta dormea în pat și a fost trezită de prietenul său, neîntemeiat aceasta a devenit agresivă.

La tentativa echipei AMU de a examina, pacienta a lovit cu piciorul asistenta medicală și a împins infirmierul, sărind la bătaie, imediat echipa AMU a solicitat ajutorul poliției, care a sosit în scurt timp și urmează să stabilească toate circumstanțele incidentului.

În acest sens, colaboratorii IMSP CNAMUP condamnă orice act de violență și vin cu un îndemn către cetățeni să fie mai buni și mai receptivi față de cei, care-și supun viețile unui risc enorm și intervin prompt la fiecare urgență medicală! Astfel de comportamente agresive pun în pericol nu doar sănătatea și siguranța echipelor AMU, dar și calitatea serviciilor medicale prespitalicești oferite comunității!

Mai mulți angajați de la CFM nu și-au primit salariile de jumătate de an

Criza financiară continuă la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei”. Mai mulți feroviari nu și-au primit salariile de jumătate de an. Angajații stației Ghidighici au primit abia în decembrie leafa pentru iulie. Oamenii spun că sunt disperați și cred că singura soluție este un proces în instanță. De cealaltă parte, directorul interimar al întreprinderii, Serghei Tomșa, a refuzat să comenteze.

Zinaida Sturza activează la stația Ghidighici de aproape patru decenii. Ea coordonează operațiunile ce țin de mersul trenurilor și manevrarea acestora. Pentru a ajunge la serviciu, face naveta zilnic. Vine de la Sipoteni, raionul Călărași, la peste 50 de kilometri distanță.

„Eu de la Călărași mă trezesc la ora 04:00 dimineața, mă îmbrac și vin cu trenul, ajung la 07:00 la lucru și seara mă duc cu trenul. E obositor, pierdem ore pe drum”, a menționat Zinaida Sturza, transmite Moldova1.

Moldova 1 i-a telefonat directorului interimar al CFM, Serghei Tomșa, pentru a afla când vor fi achitate restanțele salariale. Acesta a spus că nu oferă niciun comentariu pe motiv că este zi de odihnă.

Situația la Calea Ferată a Moldovei a început să se agraveze după luna august 2022, când a scăzut tranzitul din Ucraina, odată cu redeschiderea portului de la Odesa. Tot de atunci, feroviarii au început să-și primească salariile cu întârziere de câteva luni. Pierderile estimative ale întreprinderii au constituit peste 180 de milioane de lei.

Lacrimi și durere la Bălți: Fetița de 8 ani, ucisă de un șofer beat, a fost condusă pe ultimul drum

Fetița de 8 ani, ucisă în accidentul cumplit de la Bălți, este condusă astăzi pe ultimul drum. Primarul orașului Bălți, Alexandr Petkov, a transmis un mesaj de condoleanțe familiei victimei, scrie newtv.md

„Astăzi, Bălțiul o petrece pe ultimul său drum pe Polina, o fetiță de 8 ani, a cărei viață a fost curmată din cauza iresponsabilității criminale a unui șofer beat. Ca tată, ca om, ca primar, nu găsesc cuvintele potrivite pentru a exprima durerea pe care o simt acum rudele fetei. În numele întregului oraș, transmit cele mai sincere condoleanțe familiei. Vom face tot ce ne stă în putință pentru a vă sprijini în aceste zile dificile. Această tragedie trebuie să fie un apel pentru noi toți: să oprim iresponsabilitatea. Justiția trebuie să fie cât mai severă în astfel de cazuri, iar fiecare dintre noi nu trebuie să fie indiferent. Nu putem accepta ca șoferii beți să continue să pună în pericol viețile copiilor noștri”, a menționat edilul de Bălți.

Accidentul s-a produs pe 6 ianuarie, în ajun de Crăciun, la intersecția străzilor Ștefan cel Mare și A. Pușkin din Bălți. Șoferul unui Porsche, în vârstă de 38 de ani, a ignorat culoarea roșie a semaforului, astfel a lovit un taxi care circula regulamentar. În urma impactului, Porscheul a fost proiectat într-un Mitsubishi. Poliția a stabilit că șoferul Porsche-ului era beat la volan. Acesta avea o concentrație de alcool de 0,77 mg/l în aerul expirat.

În urma accidentului, fetița de 8 ani, pasageră în taxi, a murit. Mama copilei, în vârstă de 44 de ani, și șoferul taxiului, în vârstă de 45 de ani, au suferit diverse traumatisme.

Momentul în care o tânără iese pe geamul lateral al unei mașini, în mers! Poliția caută șoferul
Articolul anterior
Un medic anunță care sunt cele mai frecvente cuvinte rostite de pacienții Covid când ajung la terapie intensivă
Articolul următor