Ajunsă la a 6-ea ediție, campania organizată de asociația „Ajută un Om” este susținută și în acest an de către Kaufland Moldova. Cunoscut în lumea întreagă și desfășurat în preajma sărbătorilor de iarnă, „Cadoul din cutia de pantofi” este un proiect social, menit să aducă bucurii copiiilor din familiile social-vulnerabile sau cei din orfelinate.
Oamenii sunt îndemnați să pregătească cutii cu daruri utile pentru copiii la care nu prea ajunge nici un Moș Crăciun. Rechizite școlare, dulciuri, jucării, produse de igienă, îmbrăcăminte nouă, o carte, o felicitare – toate ambalate frumos într-o cutie de carton pe care neapărat este menționat cui este adresată cutia.
Scopul acestui proiect social este cu sens dublu: susținerea copiilor social-vulnerabili, copiilor grav bolnavi și a copiilor abandonați – pe de o parte, și, la fel de important – reîntregirea familiei în momentul cumpărăturilor pentru a pregăti un cadou pentru un copil sărac, scopul de bază fiind educarea grijii, empatiei și dragostei față de toți copiii, indiferent de apartenență etnică sau socială.
„Anul trecut am reușit să adunăm aproape 4000 de cutii, care au ajuns la copii din satele raioanelor Călărași, Căușeni, Cimișlia, Sângerei, Anenii Noi, dar și la toți copii din secția „Prematuri” de la Institutul Mamei și al Copilului, precum și la copiii cu dizabilități de la centrul „Start”. În acest an pandemic și extrem de complicat din punct de vedere organizatoric avem mari speranțe și credem că vom depăși cifra cutiilor adunate anul trecut. Pentru că vrem să ajungem și în câteva spitale din centrele raionale, iar pentru aceasta avem nevoie de mai multe cutii donate, pentru a nu fi nevoiți să omitem unele sate din lista de distribuție”, a menționat Doina Cernavca, director executiv al asociației „Ajută un Om”.
Campania socială „Cadoul din cutia de pantofi” a început pe 4 decembrie și va dura până în 6 ianuarie. Toți doritorii pot dona cutiile în cele 2 magazine Kaufland din Chișinău, dar și în magazinul Kaufland din Bălți.
„Pandemia ne-a învățat pe toți multe lecții și ne-a reamintit, că puterea noastră ca și comunitate este în unitate, implicare și solidaritate. Cu atât mai mult acum, în preajma sărbătorilor de iarnă când fiecare dintre noi înțelegem cât de mult înseamnă să fim alături unii de ceilalți. Și în acest an, Kaufland Moldova și-a asumat din nou rolul de „Moș Crăciun”, alături de Asociația „Ajută un Om”, pentru a aduce un strop de bucurie și speranță pentru copii din familiile nevoiașe”, a menționat Cristina Aramă, PR manager Kaufland Moldova.
Organizarea și implementarea ediției din acest an este susținută, pe lângă Kaufland Moldova, și de către rețeaua de magazine „Azart”, compania imobiliară „Proimobil” și Petrom Moldova.