Atmosferă tensionată în Rusia. Vedetele mediului online, cu milioane de fani, adunați picătură cu picătură, s-au trezit în pericol peste noapte, ca urmare a acțiunilor ofensive ale Rusiei asupra țării vecine, Ucraina. Influencerii încep urgent să își promoveze canalele sociale pe telegam și Vkontakte, invitându-și publicul acolo.
Motivul alarmei generale este posibila închidere a rețelelor de socializare Facebook și Instagram.
Reprezentanții companiei Meta, în urmă cu câteva zile, au declarat că nu vor limita activitatea Instagram și Facebook în Rusia, dar acest lucru îl vor putea face chiar autoritățile ruse.
Instagram-ul este o platformă în care oamenii creativi au posibilitatea să creeze conținut și să câștige bani din reclame plătite. Mulți influenceri investesc cea mai mare parte a câștigurilor lor în promovarea postărilor, afișează statistici și ajung în fața agenților de publicitate.
Valeria Chekalina, 10,5 milioane de abonați
„Dacă aplicația noastră (marca) și Instagram sunt blocate, atunci avem o soluție. Publicitatea va rămâne în orice caz, pentru că publicitatea este motorul. Cred că merită să așteptăm răspunsuri cu privire la prețuri, totul va depinde de cât de repede va fi reconstruită piața rusă”, a declarat vloggera.
În Rusia, există influenceri cu un public uriaș – Olga Buzova, Ksenia Borodina, Ida Galich, Anastasia Ivleeva, Mihail Litvin, și este clar că va fi greu să construiești același imperiu de la zero. Dar multe persoane cunoscute de pe piața rusă au deja comunități alternative, de exemplu, rețeaua socială VKontakte. Unii lasă deja link-uri către conturile lor Telegram, iar alții își amintesc parolele de la VKontakte.
Iulia Salibekva, 917 mii de abonați
,,Anterior, a existat VKontakte, care conducea lumea, apoi a apărut Instagram, pe care nimeni nu l-a luat în serios. Dar uite cum s-a ridicat. Așadar, ajungem la concluzia că și alte rețele sociale vor veni să-l înlocuiască. Există Telegram, există Tiktok, unii se întorc la VK, își amintesc parolele. Oamenii care au câștigat, vor continua să câștige, poate dura doar ceva timp pentru a se reorganiza. Unde se duce toată lumea, acolo merg eu”. a spus vloggera.
Kurban Omarov, 5,4 milioane de abonați
„Afacerea mea este complet independentă de Instagram. Acolo duc un stil de viață – aceasta este viața mea, care nu are nimic de-a face cu munca. Iar reclama în rețelele de socializare reprezintă maximum 20% din venitul meu, pentru mine nu este semnificativă și îmi fac calm griji pentru asta. Da, și nu iau multă publicitate. Dacă Instagram este închis, am un canal YouTube, un canal Telegram. Și, dacă totul este complet închis, voi fi în VK, ca toți ceilalți „.
Olga Buzova, de exemplu, nu-și face deloc griji pentru capitalul ei. Potrivit directorului ei Anton Bogoslavsky, ea are deja o comunitate VK cu 1,5 milioane de abonați. ,,Nu e Instagram, dar nu e rău”.