Iubirea unui bărbat din Italia pentru soția sa în comă. Timp de 31 de ani a vizitat-o în fiecare zi

Un italian din provincia Vicenza a rămas alături de soţia lui pentru 31 de ani, timp în care femeia a fost în comă profundă. Bărbatul nu a părăsit-o niciodată, vizitând-o o dată sau de chiar două ori pe zi la azilul unde a fost internată. Joi, 11 mai 2023, soția sa a murit, iar bărbatul a vorbit despre durere lui și despre povestea lor de dragoste.

În iunie 1990, Angelo Farina și Miriam Visintin și-au promis iubire veșnică în fața altarului, dar doar la an și jumătate după căsătorie, în ajunul Crăciunului din 1991, s-a produs un eveniment care a marcat în mod teribil viața celor doi tineri îndrăgostiți. Miriam a avut un accident rutier în Mussolente (Vicenza), în timp ce se afla la volanul unei mașini Fiat Panda: a supraviețuit, dar a rămas în comă vegetativă.

700-20230514192128
Angelo Farina și Miriam Visintin. Sursa foto; Corriere della Sera

De atunci, pentru 31 de ani și jumătate, a zăcut într-un pat de azil. Până joia trecută, când a închis ochii pentru totdeauna, la vârsta de 57 de ani, din cauza unor complicații pulmonare, relatează rotalianul.com, conform Corriere della Sera.

Dar Miriam nu a fost niciodată singură, deoarece soțul ei, Angelo, nu a încetat niciodată să fie alături de ea. A reușit să o viziteze în fiecare zi, cu excepția celor doi ani în care au fost impuse restricții din cauza pandemiei. Și acum, la puțin timp după înmormântare, spune fără nicio îndoială: „Dacă aș putea da timpul înapoi, aș face la fel”.

„Simt o ușurare acum, știind că Miriam nu mai suferă. Ultimele 40 de zile au fost teribile: întâi un efuziune pleurală, apoi o serie de complicații și chiar două stopuri cardiace”, a povestit el pentru sursa citată.

La momentul accidentului cei doi aveau ambii 26 de ani, o vârstă tânără, dar la care bărbatul a dovedit o maturitate extraordinară. El a decis să rămână alături de soția lui:

„Am decis imediat să rămân lângă ea, pentru totdeauna, până în ultima ei zi. Aș fi putut să cer anularea căsătoriei, dar nu am vrut niciodată să fac asta. Și Miriam a rămas soția mea. A fost foarte dificil, nu a fost o situație ușoară de acceptat. Aveam atâta furie în mine! O fată atât de frumoasă, bună și specială nu ar fi trebuit să sfârșească în acest fel!”

Angelo (ce nume predestinat!) o vizita pe Miriam în fiecare zi:

„Mă duceam în fiecare zi, în timpul pauzei de prânz, cel puțin 15 minute. Uneori reușeam să mă duc și seara, înainte de cină, și atunci rămâneam mai mult. Apoi erau și surorile Rosanna și Carmen, cu soții lor, și mama Maria, care ne-au fost alături în toți acești ani. Îi vorbeam, îi povesteam despre ce mi s-a întâmplat peste zi, la fel cum aș fi făcut-o dacă o găseam pe divan, în sufragerie, la întoarcerea mea acasă.”

Conform soțului său, Miriam ar fi avut și reacții uneori:

„Potrivit medicilor, nu exista activitate cerebrală, dar noi credeam că dădea unele semne mici din când în când. Când intram eu în cameră, făcea o anumită grimasă și la mai multe ocazii i-am văzut chiar și o lacrimă curgând.”

El nu s-a gândit niciodată la suicidul asistat, deși avea dreptul de a hotărî în privința aceasta:

„Nu aș fi putut niciodată să decid eu pentru ea. Dacă ar fi existat un testament biologic, ar fi fost diferit”.

Înmormântarea Miriam Visintin a avut loc sâmbătă, 13 mai, la biserica parohială Spineda di Riese Pio X. 

„Ceea ce m-a impresionat foarte mult – a spus Aldo Maroso, primarul din Cassola – pe lângă tragedia unei vieți vegetative care a durat 31 de ani, este și apropierea constantă a soțului ei, perpetuată prin gesturi de iubire zilnice de-a lungul atâtor ani. Nu știu câți ar fi capabili de asta! Într-o lume foarte concentrată pe sine, acest exemplu oferă un motiv să credem că umanitatea încă există.”

,,Dă-mă, mamă, după Iura”, o piesă din Moldova îi cucerește și pe românii de peste Prut

Magnat & Feoctist, doi artiști basarabeni, au lansat videoclipul pentru piesa „Dă-mă mamă după Iura” împreună cu ansamblul folcloric ,,Frunza Nucului”. În câteva zile, peste jumătate de milion de internauți au urmărit videoclipul.

Piesa a câștigat rapid popularitate pe internet, inclusiv în rândul românilor de peste Prut.

Autorul versurilor este Magnat & Feoctist. Regia videoclipului a fost realizată de Dumitru Ciulafli, iar producția este semnată de Radu Duminița.

,,Moldova ramâne numărul unu, în cultură, muzică și talent! Vă salut din Botoșani, frați moldoveni!”, ,,Îmi place enorm de mult stilul acesta al vostru, le mai dați o viață acestor cântece folclorice uitate, sunteți top”, ,,Bravo Ineștenii-Teleneștenii”, ,,Felicitari! Femeile sunt nr.1 în tot videoclipul”, sunt câteva dintre comentariile scrise de internauți.

Denumirile geografice de pe teritoriul Republicii Moldova vor fi scrise obligatoriu în limba română. Proiectul de lege, votat de Parlament

Denumirile geografice de pe teritoriul Republicii Moldova, precum cele ale localităților, gărilor, aeroporturilor, aerodromurilor, porturilor, podurilor, râurilor, zonelor istorice și culturale vor fi scrise în limba română, potrivit unui proiect de lege votat de către Parlament.

Singura excepție de la lege o constituie ariile locuite tradițional sau în număr substanțial de persoane aparținând minorităților naționale și dacă există o cerere suficientă. Aici, denumirile geografice vor fi scrise, pe lângă română, și în limbile minoritare vorbite de către locuitorii din aceste localități.

Potrivit documentului, cererea de atribuire sau de schimbare a denumirilor geografice urmează a fi depusă la Comisia națională pentru denumiri geografice, însoțită de decizia autorității publice centrale/ autorității administrației publice locale/ grupului de experți/ persoanei fizice și/ sau juridice ce are afiliere cu obiectul denumirii geografice adoptată în urma consultărilor publice.

Comisia națională pentru denumiri geografice, constituită din reprezentanți de nivel decizional delegați de către autoritățile publice centrale și locale, din savanți și reprezentanți din societatea civilă, urmează să verifice corectitudinea denumirii propuse, iar avizul Comisiei naționale pentru denumiri geografice va fi expediat autorităților publice centrale și celor ale administrației publice locale.

Legea va intra în vigoare la expirarea a trei luni de la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. Până în prezent, R. Moldova nu a avut un cadru normativ care să reglementeze domeniul denumirilor geografice, acest lucru fiind lăsat, începând cu anul 1990, pe seama Academiei de Științe a Moldovei.

Undă verde pentru construcția liniei electrice aeriene Bălți-Suceava

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare va oferi Republicii Moldova un împrumut de 30,8 milioane de euro pentru construcția liniei electrice aeriene de 400 kV care va interconecta localitățile Bălți și Suceava.

Parlamentul de la Chișinău a ratificat joi, 25 aprilie, acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) privind realizarea proiectului „Interconectarea rețelelor de energie electrică dintre Republica Moldova și România, faza II”.

Acest împrumut reprezintă 40 % din valoarea totală a proiectului menit să sporească securitatea energetică a Republicii Moldova, prin interconectarea cu România. Banii vor fi acordați pentru o perioadă de 18 ani, cu o perioadă de grație de 4 ani.

Încă 30,8 milioane de euro vor fi alocate de Banca Europeană de Investiții, în baza unei decizii de realocare din contul acordului de împrumut contractat anterior, pentru implementarea primei faze a proiectului. De asemenea, Republica Moldova va beneficia de un grant de 15,4 milioane de euro, alocat de Uniunea Europeană prin intermediul Platformei de Investiții de Vecinătate.

Bugetul total al proiectului „Interconectarea rețelelor de energie electrică dintre Republica Moldova și România, faza II” este de 77 de milioane de euro.

Banii vor fi cheltuiți pentru construcția liniei electrice aeriene de transport a energiei electrice cu tensiunea de 400 kV între municipiile Bălți și Suceava, reconstrucția stației electrice Bălți 400 kV, reabilitarea unor segmente de rețele electrice de transport de pe teritoriul Republicii Moldova, inclusiv prin înlocuirea elementelor de comutație și protecție și a transformatoarelor electrice.

sursa

Ryanair face cea mai mare comandă de avioane noi moderne din istoria sa
Articolul anterior
Interpreta rusă Zemfira cere să fie exclusă din lista ,,agenților străini”
Articolul următor