Autoritățile din Moldova intenționează să schimbe abordarea în ceea ce privește procesul educațional al minorităților naționale.
Declarația a fost făcută de ministrul Educației, Dan Perciun, în cadrul unui interviu.
„În prezent, purtăm discuții cu reprezentanți școlilor în care studiază reprezentanții minorităților naționale pentru a stabili direcția spre care ne vom îndrepta. Dacă vorbim de strategie, pentru noi este important să oferim oportunități de a studia cât mai multe materii în limbile materne ale minorităților, nu doar în limba rusă. Multilingvismul trebuie promovat, inclusiv prin studierea disciplinelor în limbile materne – ucraineană, bulgară, găgăuză, de exemplu – și, în paralel, în limba română”, a spus ministrul, transmite newsmaker.md.
De asemenea, Dan Perciun consideră că este necesar de mărit numărul orelor de limba română: ori să mai fie adăugate ore la obiectele existente, ori alte materii să fie predate în limba română
„Programul de stat privind învățarea limbii române a arătat că există interes față de însușirea acesteia. Cred că ar trebui să mergem în această direcție: să dăm posibilitatea tinerilor din școli, nu doar adulților, să învețe limba română în cadrul acestui program. Acum, situația este următoarea: chiar și în școlile bulgare, de exemplu, există mai multă rusă decât bulgară. În rândul ucrainenilor, subiectul studierii limbii ruse este foarte sensibil acum. Cred că vom discuta despre acest lucru cu reprezentanții fiecărei minorități în parte, pentru a înțelege viziunea lor, inclusiv în contextul evenimentelor de după 24 februarie”, a menționat oficialul.