Mama bebeluşului decedat, după ce a ar fi aşteptat ambulanţa două ore, acuză medicii de neglijenţă.
Femeia, răvăşită de durere, a acordat un interviu pentru Moldova 1. Ea a spus că vrea să-şi caute dreptatea în instanţă. În replică, doctorii spun că ambulanţa a ajuns mai greu din cauza numărului mare de solicitări.După decesul bebeluşului de patru luni, mama copilului Galina Corobţova din Durleşti nu-şi poate găsi loc. Femeia tot timpul ţine în mâini un copil improvizat.
Galina Corobţova spune că a așteptat ambulanța două ore. „Am aşteptat vedeam că nu mai vine şi nu mai vine, eu plângeam în gura mare şi am mai sunat de trei ori, a treia oară am sunat la linia fierbinte şi am spus în ce ţară trăim, în iad, am scos copilul afară că vedeam că copilul nu rezistă”, a spus părintele.
Potrivit Centrului Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească, echipa a ajuns cu întârziere din cauza numărului mare de solicitări. „Solicitarea la 112 a parvenit la 20.36 de minute şi a fost transmis echipei în gestiune la ora 21 şi 46 de minute. Echipa pediatrică era la solicitare. O oră şi 21 de minute de la parvenirea apelului până la sosirea echipajului la locul solicitării”, a spus vicedirectorul medical din cadrul CNAMUP, Tatiana Bicic.
Directorul Spitalului Clinic Municipal pentru Copii Nr.1 spune că bebeluşul a ajuns la instituția medicală fără semne vitale și în pofida eforturilor medicilor de a-l resuscita, copilul a murit. Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească a deschis o anchetă pe marginea acestui caz. Locuitorii Capitalei sunt îngroziți de cele întâmplate și spun că de cele mai multe ori, ambulanța ajunge cu întârziere. „Bunica s-a înecat cu o bucăţică de carne şi nu a venit la timp salvarea. A venit peste 40 de minute total, s-a înecat cu bucata de carne şi a decedat, a fost trei luni în urmă”, a spus o femeie.
„Un ceas de vreme. Copilului putea să i se întâmple ceva mai grav”, a spus o mamă, care a fost și ea în situația de a chema ambulanța pentru copilul ei. Potrivit autorităților, aproape 70 la sută dintre persoanele care sună la 112 țin liniile ocupate pentru a se amuza. Reprezentanţii Serviciului atenţionează că cei care fac astfel de glume riscă amenzi de până la trei mii de lei.