Constructorul auto german Mercedes anunță că aproape un milion de modele produse între anii 2004 și 2015 vor fi rechemate în service din cauza problemelor cu frânele. Aceasta nu a fost însă cea mai mare campanie de rechemare a unui constructor auto, pe primul loc aflându-se cele 42 de milioane de automobile (mărci diferite) care au fost depistate cu grave probleme la airbagurile produse de japonezii de la Takata.
Rechemările în service reprezintă o lovitură de imagine pentru orice constructor auto, cu atât mai mult pentru mărci de prestigiu precum Mercedes ori Toyota. Însă, din fericire, aceștia se văd obligați să facă acest lucru, chiar dacă nu le prea convine.
Modelele din seriile ML, GL (BR 164) și R-Class (BR 251), produse între 2004 și 2015, ar fi cele afectate. Aproximativ 70.000 dintre ei sunt în Germania, transmite compania, potrivit Reuters.
„Am descoperit că la unele dintre aceste vehicule, funcția servofrânei ar putea fi afectată de coroziune avansată în zona articulațiilor carcasei”, a precizat Mercedes-Benz, într-un comunicat.
Acest lucru ar putea duce la funcționarea îngreunată a frânei, iar autovehiculul ar fi încetinit cu dificultate. De asemenea, compania transmite că pot exista cazuri în care frâna să se blocheze și să nu funcționeze deloc. Mercedes-Benz începe rechemarea imediat.
Însă milionul de modele rechemate în service nu reprezintă mai nimic pe lângă cel 65 de milioane de mașini afectate de scandalul airbagurilor greșit proiectate de către producătorul nipon Takata.
Producătorul japonez de airbag-uri Takata a semnat deja sub tabloul celui mai mare recall din istoria industriei auto, 67 milioane de mașini vândute de mai multe mărci pe aproape toate piețele auto internaționale fiind chemate în service pentru înlocuirea modulului de airbag. Cauza recall-ului: gazul folosit de Takata între 2002 și 2014 la umflarea airbag-ului – nitrat de amoniu – acesta are șanse să explodeze cu o putere mai mare decât cea necesară, iar piesele din metal care fac parte din ansamblul modulului airbag pot să sară în fața șoferului sau a pasagerului sub formă de șrapnel.
În tot acest peisaj sumbru, organizația guvernamentală americană NHTSA anunța că rechemarea în service inițiată de Takata va fi extinsă cu alte 35 de milioane de mașini, ceea ce face ca mărimea recall-ului să fie mai mult decât dublă față de cifrele inițiale de doar 29 de milioane de unități. În total, 67 de milioane de airbaguri au fost înlocuite de la cele 42 de milioane de rechemate în service.
Conform înțelegerii dintre autoritățile americane și furnizorul japonez de airbag-uri, în cazul diferenței de mașini recall-urile nu vor fi inițiate dacă Takata demonstrează că acestea nu sunt necesare.
De-a lungul timpului au fost înregistrate 19 decese din cauza airbag-urilor Takata cu potențial letal, alte 400 de persoane fiind rănite în urma exploziei incorecte a airbag-urilor.