Merită să investești în mașini clasice? Da, dacă știți ce să căutați

În timp ce unii oameni investesc la bursă, alții preferă investiții mai previzibile cum ar fi mașinile clasice. Fabricate cu peste 30 de ani în urmă, mașinile clasice devin din ce în ce mai populare în rândul persoanelor care caută oportunități de investiții. Potrivit lui Matas Buzelis, expert auto al carVertical, modelele în stare impecabilă, alese cu atenție, își pot crește valoarea de câteva ori, chiar și după câțiva ani.

Care mașini pot fi considerate clasice?

Pentru ca o mașină să fie considerată model clasic trebuie să fi fost fabricată acum mai bine de 30 de ani. Cu toate acestea, nu orice mașină mai veche de 30 de ani este o investiție bună. Numărul de exemplare produse, prețul și motivele din spatele producției sunt elemente care pot explica de ce unele vehicule sunt considerate mașini clasice iar altele nu.

De exemplu, un vehicul care a fost extrem de popular și accesibil maselor probabil nu va ajunge să fie o mașină clasică foarte râvnită. În schimb, versiunea sa cea mai luxoasă, cea mai puternică sau cea mai rară ca și configurație ar putea deveni populară printre entuziaști și ar putea fi considerată un model clasic.

Să luăm un exemplu simplu – Ford Sierra a fost o mașină populară în anii 80 și 90, dar nu este un model dorit de colecționarii de vehicule clasice. Cu toate acestea, când vorbim despre Cosworth, o versiune de înaltă performanță a Ford Sierra care a fost concepută pentru curse și a avut producția limitată, este o complet altă poveste.

Iată câteva exemple excelente la prețuri diferite a căror valoare ar trebui să crească în viitor:

  • Mercedes-Benz 500SL sau 600SL (șasiu R129) – un design atemporal de la Mercedes-Benz. Aceste roadster-uri erau foarte rafinate pentru vremea lor și sunt adesea căutate de pasionații de mașini germane.
  • Audi S2 Coupe – echipat cu legendarul motor 2.2 cu 5 cilindri și 20 de supape, acest model dispune de foarte multă putere, păstrând în același timp aspectul emblematic Audi.
  • Peugeot 205 GTI 1.9 – poate fi considerat cel mai important model al segmentului de mașini hot-hatch. O mașină care este extraordinar de distractiv de condus în ciuda puterii sale limitate după standardele actuale.
  • Citroen SM – un Citroen emblematic cu un iz de Maserati. O mașină cu totul specială, cu o suspensie mai rafinată decât cele găsite în mașinile de lux de astăzi.
  • Lancia Delta Integrale EVO (sau EVO2) – o mașină extrem de scumpă al cărui pedigree este plin cu succese înregistrate la Campionatul Mondial de Raliuri. Un model foarte valoros pentru orice colecționar de mașini.
    O linie foarte fină între o investiție și o distracție pe patru roți

Cumpărătorii de mașini clasice pot fi împărțiți în două grupe: cei care cumpără și vând mașini pentru a obține un profit și cei care cumpără astfel de vehicule pentru experiența plăcută pe care le-o oferă, conducându-le doar la ocazii exclusive.

Șoferii care se gândesc să-și ia o mașină clasică sunt adesea induși în eroare de ideea că se vor distra conducând acel vehicul și apoi îl vor putea vinde la un preț foarte bun. În realitate, pot ajunge în situații în care mașina lor este lovită sau condusă abuziv și prin urmare nu își va mai păstra intactă valoarea. Oamenii care cumpără mașini ca investiție nu le conduc pentru a se asigura că acestea vor rămâne într-o condiție excelentă și nu vor suferi defecțiuni sau accidente. Le folosesc doar la ocazii speciale, evitând de obicei condițiile meteorologice extreme.

Asta înseamnă și că astfel de mașini trebuie păstrate într-un garaj uscat, bine izolat și cu temperatură reglată, ceea ce necesită investiții suplimentare.
Mașinile mai vechi atrag șoferi mai tineri

Șoferii tineri și fără experiență au motivații diferite pentru a cumpăra o mașină mai veche. Pentru unii un vehicul este doar un mijloc de a ajunge din punctul A în punctul B și nu sunt interesați de cultura auto. Alții nu au încredere în abilitățile lor de conducere, așa că aleg o mașină veche și ieftină pentru a evita pierderi financiare mari în caz de tamponare sau accident.

Cu toate acestea, există și entuziaști auto mai tineri cărora le place să experimenteze emoția autentică specifică mașinilor clasice. Aceste mașini pot stârni un sentiment de nostalgie și pot aduce în conștient amintiri valoroase. În plus pot constitui și o investiție foarte bună.
Mașinile clasice în stare impecabilă ar putea fi mai scumpe pe piețele occidentale

Țările din Europa de Vest au o cultură consacrată a mașinilor clasice, în timp ce în Europa de Est unii proprietari nu știu ce bijuterie conduc zi de zi sau care este valoarea reală a unui Mercedes-Benz cu aspect vechi. Prin urmare, dacă un vehicul se bucură de o cerere mare, este o idee bună să fie vândut pe piețe occidentale precum cele din Italia, Franța, Germania, Belgia sau Marea Britanie.

„Cultura mașinilor clasice este mai pronunțată în țările occidentale, unde târguri de renume mondial atrag colecționari de top care își prezintă inventarul de mașini clasice și care caută oportunități de a face noi afaceri bune. Acest lucru evidențiază, de asemenea, potențialul de a vinde vehicule clasice la nivel internațional. În lumea interconectată de astăzi, licitațiile online fac acest proces mai ușor decât oricând până acum”, spune Matas Buzelis, expert în domeniul auto și șeful departamentului de comunicații al carVertical.
Este mai ușor de negociat cu vânzătorii particulari, dar acest lucru vine cu riscuri
În timp ce cumpărătorii își doresc să dea peste o mașină rară al cărei proprietar nu-i cunoaște adevărata valoare, șansele de a găsi o astfel de ofertă sunt foarte scăzute.

Având în vedere că dealerii de mașini de colecție știu bine ce vând și știu și să negocieze, mașinile vechi și bine conservate sunt semnificativ mai scumpe atunci când sunt vândute de aceștia.

În schimb, tot procesul de cumpărare este mai transparent atunci când se achiziționează o mașină de la un dealer pentru că își verifică mereu vehiculele înainte de a le pune la vânzare. Cumpărarea unei mașini de la vânzători privați vine cu riscuri, având în vedere că poate fi greu de spus la prima vedere cum a fost întreținut și condus vehiculul respectiv.
Doar mașinile care au rămas fidele design-ului original își merită banii

Chiar și mașinile clasice de colecție sunt adesea recondiționate și revopsite în așa fel încât nu mai există nicio urmă din aspectul lor original. Pentru a păstra cât mai ridicată valoarea unui vehicul clasic, acesta trebuie să fie ținut cât mai aproape de design-ul original și în cea mai bună stare posibilă.

„Nimic nu este mai rău decât să faci reparații ieftine unui vehicul de colecție, mai ales când luăm în considerare că aceste mașini sunt foarte dificil și costisitor de întreținut. De exemplu, modelele Mercedes-Benz mai vechi erau foarte avansate pentru vremea lor, dar în prezent sunt un coșmar de reparat deoarece în trecut comenzile hidraulice erau folosite practic pentru orice. Ajungi blocat într-o rutină nesfârșită de căutare a pieselor originale, în timp ce unele componente pot fi recondiționate doar de mecanici pricepuți”, explică Buzelis.
Este esențial pentru investitori să existe documentație pentru lucrările de întreținere

Mașinile clasice au un istoric de service foarte vechi, iar unele dintre aceste înregistrări s-ar putea să nu fi fost niciodată digitalizate. Prin urmare, singura dovadă disponibilă a stării bune a acestor mașini sunt cartea/documentația de service.

Cumpărătorii de mașini clasice ar trebui să examineze cu mare atenție documentele mașinii deoarece acestea pot fi falsificate pentru a crea iluzia că vehiculul nu are defecte. Unele înregistrări istorice se poate să fi fost totuși digitalizate, așa că este clar o idee bună să inspectați online istoricul mașinii cu ajutorul unui număr VIN și să vedeți dacă găsiți ceva informații.

Articol de CarVertical

Nesterovschi a fugit în Transnistria cu mașina Ambasadei Rusiei

Ambasada Federației Ruse la Chișinău l-a ajutat pe deputatul condamnat Alexandr Nesterovschi să ajungă în regiunea transnistreană, într-o operațiune coordonată de serviciile speciale ruse, transmite IPN.

Directorul Serviciului de Informații și Securitate, Alexandru Musteața, a prezentat, într-un briefing de presă, imagini video cu Alexandr Nesterovschi, care intră pe teritoriul ambasadei pe 18 martie, ora 20:15, cu o seară înainte de pronunțarea sentinței de condamnare, de unde, a doua zi dimineața, a fost transportat în regiunea transnistreană cu un vehicul cu numere diplomatice.

VIDEO: https://www.facebook.com/share/v/1BWWRUjbLA/

Astfel, la momentul pronunțării sentinței de 12 ani de detenție în penitenciar de tip închis, Nesterovschi nu se mai afla pe teritoriul controlat de autoritățile Republicii Moldova, a precizat directorul SIS.

Alexandru Musteața a mai spus că deputatul se află și în prezent în regiune, sub protecția serviciilor speciale ruse.

SIS a prezentat cronologia evenimentelor și modul de operare în cazul extragerii lui Nesterovschi.

Conform informațiilor obținute, în seara zilei de 18 martie, Nesterovschi s-a urcat într-un automobil Hyundai Tucson, condus de o persoană cunoscută. La ora 20:15, vehiculul a fost observat staționând pentru scurt timp în apropierea Ambasadei Federației Ruse, după care și-a continuat deplasarea. După șapte minute, același automobil s-a întors în apropierea Ambasadei, iar șoferul a coborât și a discutat la interfon cu o persoană din cadrul misiunii diplomatice. Câteva minute mai târziu, acesta a făcut un semn cu mâna către mașină, moment în care Alexandr Nesterovschi a coborât de pe bancheta din spate, a traversat strada în grabă și a intrat în incinta Ambasadei. Ulterior, în jurul orelor 21:00 – 01:00, a fost sesizată o activitate intensă a diplomaților ruși în afara orelor de program.

În dimineața zilei de 19 martie, la ora 11:19, un microbuz Mercedes Sprinter cu numere diplomatice a părăsit Ambasada Federației Ruse. La ora 12:16, acesta a fost observat la postul intern „Gura Bîcului”, deplasându-se cu viteză spre regiunea transnistreană, fără a respecta regulile de circulație sau procedurile impuse de așa-numitele autorități transnistrene.

În urma analizelor SIS, transportul a fost atent coordonat de reprezentanți ai Ambasadei Federației Ruse, iar destinația finală a fost așa-numitul Consulat mobil al Rusiei din Tiraspol.

Expertiza SIS relevă că acțiunile respective reprezintă o operațiune a serviciilor speciale ruse de extragere a cetățeanului Aleksandr Nesterovschi. Utilizarea acoperirii diplomatice, și anume prin implicarea ambasadei și a mijlocului de transport cu numere diplomatice, s-a făcut pentru a limita capacitatea de acționare a autorităților naționale ale Republicii Moldova, a mai spus directorul SIS.

Informațiile obținute de Serviciul de Informații și Securitate au fost transmise decidenților și instituțiilor abilitate pentru luarea măsurilor necesare.

Alte două cutremure mari au lovit din nou Myanmar, unde sunt peste 1.700 de morți după seismul de vineri

Aflat în ruine, statul Myanmar a fost zguduit de alte două cutremure majore. Potrivit oficialilor de la Serviciul Geologic al SUA (USGS), unul a avut magnitudinea de 5,1 grade pe scara Richter, iar altul a fost de 4,2. Șeful juntei militare din Myanmar a anunţat că decesele provocate de seismul devastator de vineri a depăşit 1.700, iar 300 de oameni sunt încă daţi dispăruţi la mai bine de 48 de ore de la producerea seismului de 7,,7 grade pe Richter, al cărui epicentru a fost localizat în apropierea oraşului Mandalay, scrie antena3.ro.

UPDATE 17:30 –Potrivit BBC, numărul morților din Bangkok a crescut la 18, iar 76 de muncitori care lucrau la un zgârie-nori, aflat în construcţie, sunt încă daţi dispăruți.

UPDATE 16:16 – O echipă de salvare chineză din provincia Yunnan a reușit duminică să salveze un supraviețuitor în vârstă. Bărbatul a fost găsit în viaţă sub o clădire prăbuşită în capitala Myanmarului, la 40 de ore de la seismul de 7,7 grade pe scara Richter.

Echipa chineză a ajuns în Naypyidaw, capitala statului Myanmar în cursul zilei de sâmbătă şi s-a alăturat imediat autorităţilor locale care caută neîncetat supravieţuitori sub clădirile transformate în mormane de moloz.

Un cutremur cu magnitudinea de 5,1 grade pe scara Richter a avut loc duminică, la ora locală 15:38 (09:08 GMT), în centrul Myanmarului. Epicentrul său a fost localizat de Institutul geologic american (USGS) la 28 de kilometri distanţă Mandalay, al doilea oraș ca mărime din Myanmar, după Yangon.

Un locuitor din Amarapura, un oraş aflat lângă Mattara a povestit într-un interviu că a fost cel mai mare cutremur după cel de vineri, 28 martie. 

Potrivit sursei citate, un alt cutremur care a avut o magnitudine de 4,2 grade pe scara Richter s-a înregistrat noaptea trecută în Myanmar, în jurul orei locale 00:00. Autorităţile au anunţat că noile seisme mari complică misiunile de căutare a oamenilor care au supravieţuit seismului de vineri şi care sunt încă prinşi sub dărâmături.

Pe social media au apărut imagini surprinse din satelit în mai multe oraşe din Myanmar înainte de dezastrul natural de vineri, dar şi după prăbuşirea a numeroase clădiri şi distrugerea mai multor drumuri. Seismul care a avut o intensitate de 7, 7 grade pe scara Richter a adâncit și mai mult criza statului devastat de războiul civil; Myanmar a fost izolat de restul lumii după ce junta militară a preluat puterea în 2021.

Șeful juntei militare din Myanmar, generalul Min Aung Hlaing, a vorbit la telefon cu premierul Malaeziei, Anwar Ibrahim, căruia i-a spus că numărul morţilor a crescut la 1.700 şi, în continuare, 300 de persoane sunt dispărute. BBC a mai relatat că generalul Min Aung Hlaing a declarat că sunt 3.400 de răniţi în urma seismului devastator de vineri şi se aşteaptă ca numărul morţilor să crească în orele următoare. 

Autorităţile din Mandalay au anunţat că au reuşit să găsească în viaţă 29 de oameni, aflaţi sub dărâmăturile unui bloc de apartamente. Din păcate, ei au găsit nouă persoane decedate. 

În cursul zilei de sâmbătă, o echipă de căutare a scos o supravieţuitoare de sub o clădire transformată în moloz.

Franța//Marine Le Pen şi opt eurodeputaţi de extremă dreapta, găsiţi vinovaţi de deturnare de fonduri publice. Acuzarea cere închisoare și plata unei amenzi

Şefa extremei drepte franceze Marine Le Pen şi opt eurodeputaţi din cadrul Partidului Rassemblement National (RN, extremă dreapta), inculpaţi în dosarul asistenţilor parlamentari, au fost găsiţi vinovaţi, luni, de către un Tribunal Corecţional, la Paris, relatează AFP.

Cei 12 asistenţi, judecaţi împreună cu aceştia, au fost găsiţi vinovaţi de tăinuire.

Tribunalul estimează prejudiciul total la 2,9 milioane de euro, prin ”plătirea de către Parlamentul Euroepan (PE) a unor persoane care munceau în realitate pentru Partidul” Rassemblement National.

Preşedinta tribunalului a precizat că suma deturnată de către Marine Le Pen este de 474.000 de euro, aferentă posturilor a patru asistenţi parlamentari.

”Marine Le Pen este găsită vinovată de derurnare de fonduri publice în valoare de 474.000 de euro”, a declarat preşedinta.

Şedinţa verdictului se desfășoară într-o sală plină de jurnalişti şi public.

Justiţia o suspectează pe şefa extremei drepte de faptul că se află în centrul unui vast sostem de deturnare de fonduri publice.

Acuzarea a cerut ca Marine Le Pen să fie condamnată la cinci ani de ineligibilitate cu execuţie provizorie, adică aplicată imediat, inclusiv în cazul unui apel, la cinci de închihsoare, dintre care doi cu executare, şi la plata unei amenzi în sump de 300.000 de euro.

Finalista înfrântă în alegerile prezidenţiale din 2017 și 2022 şi alţi 24 de inculpaţi sunt acuzaţi de remunerarea cu fonduri de la Parlamentul European a unor asistenţi parlamentari ai unor eurodeputaţi din partidul de extremă dreapta, un prejudiciu estimat de acuzare la 3,2 milioane de euro.

Marine Le Pen şi cei 24 de inculpaţi au contestat mereu această deturnare de foncuri publice.

Bărbatul care și-ar fi stropit soția cu acid riscă detenție pe viață! Individul, trimis pe banca acuzaților
Articolul anterior
„Simțeam că gata, nu mai am puteri”: #SUNTVOCE cu Irina Grecu.
Articolul următor
Close menu