Agenția de Investiții a menționat că reprezentanții săi au participat la summitul Global Soft Power 2025 de la Londra, unde au aflat de la lideri și experți mondiali despre rolul puterii soft în modelarea relațiilor internaționale și stimularea creșterii economice. Unul dintre punctele-cheie discutate la summit a fost rolul vital al turismului, scrie infomarket.md.

Având în vedere că peste 90% din reputația unei țări ca „loc minunat de vizitat” are un impact direct asupra investițiilor străine directe (ISD), a atragerii talentelor și a creșterii economice generale, este clar că brandingul turistic este un element-cheie asupra căruia trebuie să ne concentrăm. Se subliniază faptul că Moldova a fost clasată pe locul 126 în ediția din acest an a Global Soft Power Index 2025.
Acest clasament evidențiază călătoria continuă a țării de a-și consolida influența globală și subliniază importanța eforturilor suplimentare de a dezvolta diplomația culturală, brandingul național și turismul ca factori-cheie ai schimbării. „Puterea soft nu este ceva imuabil, ci evoluează ca răspuns la acțiunile diplomatice, stabilitatea politică și angajamentul global. Țările trebuie să investească în diplomația culturală, brandingul național și relațiile internaționale pentru a-și îmbunătăți și menține influența în lume. Indicele Global Soft Power (Global Soft Power) se bazează pe un sondaj realizat în rândul a peste 170 000 de respondenți din peste 100 de țări și este cel mai cuprinzător studiu care oferă informații valoroase privind clasificarea atractivității țărilor pentru investiții, comerț, educație și turism”, a subliniat Agenția de Investiții din Moldova.
În luna martie a anului trecut, a fost raportat că Moldova a fost inclusă pentru prima dată în Global Soft Power Index 2024 și s-a clasat pe locul 118 din 193. În Global Soft Power 2025, ea s-a clasat pe locul 126. Potrivit studiului, SUA au rămas în acest an cel mai puternic stat din lume, în timp ce China a depășit pentru prima dată Marea Britanie și a ocupat locul 2. Japonia și-a păstrat locul 4, Germania locul 5, Franța locul 6, Canada locul 7, Elveția locul 8, Italia locul 9 și Emiratele Arabe Unite locul 10. Brand Finance întocmește un clasament al puterii soft a țărilor (influența acestora asupra comportamentului și preferințelor statelor, companiilor, comunităților și publicului prin influență culturală și informațională mai degrabă decât prin constrângere) pe baza unui sondaj realizat pe un eșantion de peste 173 000 de respondenți din peste 100 de țări. Acesta include toate cele 193 de țări care sunt membre ale ONU. Fiecare dintre acestea este evaluată în funcție de 55 de indicatori. Global Soft Power Index este calculat pentru al 6-lea an.