Naufragiul tragic din Grecia! De ce ar fi naufragiat nava cu 700 de persoane la bord

Supravieţuitorii unui dezastru maritim soldat cu moartea probabil a sute de migranţi în apropiere de Grecia au povestit că traficanţii din Africa de Nord i-au înghesuit pe oameni într-o ambarcaţiune de pescuit extrem de uzată. Aceştia au povestit condiţiile infernale în care au călătorit, fără să aibă apă sau mâncare, atât deasupra cât şi sub punte, relatează Reuters. citat de news.ro.

De asemenea, unii au povestit că sfârşitul tragic, atunci când a avut loc, a fost grăbit de acţiunile gărzii de coastă elene. Aceştia au povestit autorităţilor judiciare despre o încercare nereuşită de remorcare a traulerului supraîncărcat care a provocat răsturnarea ambarcaţiunii în primele ore ale zilei de 14 iunie.

O tentativă dezastruoasă de remorcare a gărzii de coastă a fost relatată în şase din cele nouă declaraţii ale supravieţuitorilor prezentate oficialilor judiciari greci care investighează cauzele tragediei, potrivit probelor consultate de Reuters.

Un supravieţuitor sirian a declarat că el şi alţi migranţi aflaţi la bordul vasului Adriana, care se defectase în drum spre Italia, au strigat „Stop!” după ce o navă a pazei de coastă elene a ataşat o frânghie la prova traulerului şi a început să îl tragă în timp ce lua viteză.

Ambarcaţiunea cu migranţi s-a înclinat pe stânga şi pe dreapta şi apoi s-a răsturnat, a adăugat el.

Alţi trei martori au declarat că nu ştiu ce a provocat răsturnarea vasului Adriana. Reuters nu publică numele celor nouă supravieţuitori care au oferit aceste mărturii, care nu au fost făcute publice.

Declaraţiile celor şase martori se contrazic cu declaraţiile publice date de paza de coastă şi de guvernul grec, care au precizat că nu s-a încercat tractarea ambarcaţiunii şi că aceasta s-a răsturnat când paza de coastă se afla la aproximativ 70 de metri distanţă.

Ministerul Transporturilor Maritime, care supraveghează paza de coastă, a declarat pentru Reuters că nu poate comenta aspecte care fac obiectul unei anchete confidenţiale şi în curs de desfăşurare de către procurori. Procurorilor greci le este interzis prin lege să comenteze anchetele în desfăşurare.

Cei nouă supravieţuitori şi-au prezentat mărturiile la 17-18 iunie anchetatorilor care efectuează o investigaţie preliminară a dezastrului. Α un grup de presupuşi traficanţi, arestaţi la 15 iunie sub acuzaţii care includ omor prin imprudenţă, trafic de migranţi şi provocarea unui naufragiu, au fost încarceraţi în aşteptarea unei anchete mai ample care ar putea culmina cu un proces. Aceştia neagă că au comis vreo infracţiune.

Episodul remorcării a fost povestit şi de alţi doi supravieţuitori care au fost intervievaţi separat de Reuters şi care au cerut să nu fie identificaţi de teama unor represalii din partea autorităţilor greceşti. Unul dintre ei, care şi-a dat doar numele de Mohamed, a descris momentele terifiante din momentul în care Adriana s-a răsturnat, despre care spune că s-a produs atunci când paza de coastă a început să tracteze ambarcaţiunea.

„Ne-au tras repede şi ambarcaţiunea s-a răsturnat. S-a mişcat la dreapta, la stânga, la stânga, la dreapta şi s-a răsturnat. Oamenii au început să cadă unii peste alţii”, a spus el. „Oamenii erau unii peste alţii, oamenii ţipau, oamenii se înecau unii pe alţii. Era noapte şi erau valuri. A fost înfricoşător”.

La 15 iunie, un purtător de cuvânt al pazei de coastă, răspunzând la relatările presei locale care citează unii supravieţuitori care au declarat că traulerul a fost remorcat, a negat public că o navă a pazei de coastă ar fi ataşat o frânghie navei Adriana în vreun moment.

O zi mai târziu, paza de coastă şi-a modificat declaraţia: a spus că nava sa a ataşat o frânghie vasului Adriana pentru a-l ajuta să se apropie pentru a comunica. Paza de coastă a negat că ar fi încercat ulterior să tracteze traulerul, spunând că a păstrat distanţa.

Nikos Spanos, un amiral în retragere din cadrul gărzii de coastă greceşti, a declarat pentru Reuters că este puţin probabil ca o navă a gărzii de coastă să fi încercat o manevră atât de periculoasă precum tractarea traulerului aflat în dificultate.

„Scopul său (al gărzii de coastă) a fost de a stabili un contact mai bun pentru a ajuta nava şi de a evalua situaţia. Aceasta este interpretarea mea. Pentru că, dacă ar fi încercat să o remorcheze sau orice altceva, ar fi fost prea riscant şi nu ar fi fost modalitatea corectă de a face acest lucru.”

JURNALUL DE BORD AL NAVEI GĂRZII DE COASTĂ, PREZENTAT AUTORITĂŢILOR JUDICIARE

Când vasul Adriana s-a răsturnat şi s-a scufundat la 47 de mile la sud-vest de Pylos, în apele internaţionale aflate în jurisdicţia de căutare şi salvare a Greciei, transporta între 400 şi 750 de migranţi, majoritatea din Siria, Egipt şi Pakistan, potrivit agenţiei ONU pentru refugiaţi.

În total, au fost găsiţi 104 supravieţuitori, iar salvatorii spun că este puţin probabil să mai fie recuperat altcineva, viu sau mort, într-una dintre cele mai adânci zone ale Mediteranei.

Jurnalul de bord al navei gărzii de coastă a fost, de asemenea, prezentat autorităţilor judiciare şi detaliază două cazuri la două ore distanţă unul de celălalt, când nava gărzii de coastă s-a apropiat de Adriana, potrivit probelor.

La ora 23:40, pe 13 iunie, nava s-a apropiat de trauler, care avea un motor defect, şi a legat o frânghie de ambarcaţiune pentru a-i permite să se apropie şi să vorbească cu cei de la bord ca să evalueze situaţia şi dacă au nevoie de ajutor, se arată în jurnal.

Oamenii de la bord au strigat „Nu ajutor” şi „Go Italy” şi au dezlegat frânghia, potrivit jurnalului, care a precizat că motorul navei Adriana a fost apoi repornit şi că aceasta s-a îndreptat spre vest.

Apoi, la ora 1:40, nava pazei de coastă a fost instruită de centrul său de operaţiuni să se întoarcă la trauler pentru a inspecta starea acestuia, după ce Adriana nu se mai deplasa.

Nava gărzii de coastă s-a apropiat la o distanţă de aproximativ 70 de metri de Adriana şi a auzit multe strigăte, iar în mai puţin de şapte minute traulerul s-a răsturnat, potrivit jurnalului.

55 DE DOLARI ÎN PLUS PENTRU O PUNTE „MAI SIGURĂ”

Adriana a pornit de pe o plajă din oraşul libian Tobruk sau din apropierea acestuia în jurul datei de 10 iunie, potrivit supravieţuitorilor. Înainte de a se îmbarca, traficanţii le-au luat lucrurile oamenilor şi au aruncat sticlele cu apă potabilă pentru a face loc pentru mai multe persoane, a declarat supravieţuitorul Mohamed pentru Reuters.

Fiecare călător avea la dispoziţie doar 40 de cm de spaţiu, a declarat un migrant sirian autorităţilor judiciare, potrivit dovezilor.

11 supravieţuitori au declarat că au plătit între 4.500 şi 6.000 de dolari pentru această călătorie, iar traficanţii le-au spus că vor ajunge în Italia în trei zile. Trei supravieţuitori au declarat autorităţilor că au plătit între 50 şi 200 de euro (55-220 de dolari) în plus pentru locuri pe puntea exterioară, considerate mai sigure.

Aceştia se numără printre miile de persoane care au încercat să ajungă în sudul Europei în acest an, plecând cu ambarcaţiuni din Africa de Nord. Peste 50.000 de treceri „neregulamentare ale frontierei” din Mediterana Centrală, dintre care cele mai multe încep în Tunisia şi Libia, au fost detectate în primele cinci luni ale anului 2023, în creştere cu 160% faţă de anul trecut, potrivit datelor agenţiei de frontieră a UE.

La o săptămână după tragedia din apropierea Greciei, au existat temeri că peste 30 de migranţi au murit după ce o barcă pneumatică care se îndrepta spre Insulele Canare din Spania s-a scufundat.

169 de elevi din întreaga țară participă la Olimpiada Republicană la Geografie

169 de elevi din întreaga țară participă la ediția din anul curent a Olimpiadei Republicane la Geografie. Competiția se desfășoară în perioada 09-11 mai la Liceul Teoretic „N. V. Gogol” din Chișinău.

Prezentă la festivitatea de deschidere a evenimentului, Adriana Cazacu, secretar de stat la Ministerului Educației și Cercetării, a felicitat participanții pentru performanțele lor în studierea geografiei și i-a încurajat să continue studiul aprofundat al disciplinelor școlare îndrăgite.

Olimpiada Republicană la Geografie este organizată de Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, în colaborare cu membrii Consiliului Olimpic Republican și se înscrie în lista celor 21 de olimpiade și concursuri republicane care au loc în perioada 16 februarie – 27 mai 2024.

Angajați exploatați la locul de muncă. Nu vor mai avea weekenduri libere

Angajați exploatați la locul de muncă. Mai exact, șefa de relații publice de la cel mai mare motor de căutare din China, Baidu, și-a cerut scuze după ce a încercat să-și exploateze subalternii obligându-i să lucreze și în weekenduri, scrie evz.ro.

Gigantul chinezesc al motoarelor de căutare Baidu a intrat într-o criză de relații publice, din cauza propriului său șef. Qu Jing, vicepreședintele și șeful departamentului de comunicare al Baidu, a stârnit un val de proteste publice după ce a susținut o cultură dură la locul de muncă. Mai mulți angajați au fost nevoiți să lucreze șase zile pe săptămână.

Într-o serie de videoclipuri postate săptămâna trecută pe Douyin, versiunea chineză a TikTok, Qu a vorbit despre devotamentul ei față de slujbă, despre stilul de management strict și despre cerințele față de subordonații săi direcți.

Ea a atacat dur un angajat care a refuzat să plece într-o călătorie de afaceri de 50 de zile în timpul pandemiei, când China a impus restricții stricte de călătorie și carantine.

„De ce ar trebui să iau în considerare familia angajatului meu? Nu sunt mama sa”, a spus Qu. O altă replică: „Cine ești tu să-mi spui că soțul tău nu poate suporta asta”.

„Sunt cu 10 sau cu 20 de ani mai în vârstă decât tine. Nu mă simt obosită, chiar dacă am doi copii. Cine ești tu să-mi spui că soțul tău nu poate suporta asta?”, a mai spus Qu Jing.

Angajați exploatați la locul de muncă: Nu te aștepta la weekenduri libere

Într-un alt clip, Qu a împărtășit sacrificiile sale personale ca mamă care lucrează. Ea muncea atât de mult încât a uitat ziua de naștere a fiului ei cel mare și în ce clasă era fiul ei cel mic la școală. Ea a spus că nu a regretat acest lucru pentru că „a ales să devină o femeie de carieră”,

„Dacă lucrezi în domeniul relațiilor publice, nu te aștepta la weekenduri libere. Ține telefonul deschis 24 de ore pe zi, mereu gata să răspunzi”, a spus ea într-un al treilea videoclip.

Utilizatorii au criticat-o pe Qu pentru abordarea sa agresivă și insensibilă și au acuzat-o de promovarea unui loc de muncă toxic. Compania şi-a cerut scuze, după ce a obligat angajaţii să răspundă 24 de ore pe zi

Qu și-a cerut scuze joi și a spus că nu vorbea în numele companiei, dar remarcile ei au declanșat deja o reacție în China, unde tinerii se plâng de mult timp de o cultură a suprasolicitării excesive și de medii profesionale extrem de competitive, în special în industria tehnologică.

„Am citit cu atenție toate opiniile și comentariile de pe diverse platforme, iar multe critici sunt foarte pertinente. Reflectez profund asupra lor și le accept cu umilință”, a scris Qu.

De asemenea, cofondatorul Alibaba, Jack Ma, a atras critici intense după ce a aprobat tendința „996”, ceea ce înseamnă să lucrezi de la 9 dimineața la 9 seara, șase zile pe săptămână, și a numit-o „o mare binecuvântare”.

„Ea ar trebui să conducă departamentul de relații publice al lui Baidu, dar ea însăși este profund implicată într-o criză de relații publice. Vorbește despre lipsa de profesionalism”, a scris un comentator.

Prețul carburanților continuă să scadă. Cât vor costa de mâine

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) atestă în continuare ieftinirea prețurilor la carburanți pe bursele internaționale, tendință care se reflectă fidel la stațiile petroliere din Republica Moldova, scrie tvrmoldova.md.

În consecință, pe parcursul săptămânii curente benzina a scăzut sub pragul de 26 lei/litru, iar motorina sub 21 lei/litru. Motorina, la prețul dat s-a comercializat ultima dată la începutul anului curent, fapt ce semnifică o recuperare totală a prețului acestui produs după fluctuațiile din ultimele luni.

Pentru următoarele patru zile, 11.05.2024-14.05.2024, ANRE a stabilit prețurile maximale de comercializare cu amănuntul a produselor petroliere principale de tip standard la nivelul de:

– 25,69 lei/litru – pentru benzina COR 95 (-23 bani);
– 20,95 lei/litru – pentru motorina standard (-09 bani).

ANRE urmărește îndeaproape evoluțiile la bursele petroliere internaționale și asigură consumatorii că actualul mecanism de stabilire a prețurilor este unul transparent și garantează corectitudine maximă pentru acestea.

Servicii sexuale cu amenințarea clienților! Un cuplu, reținut pentru tâlhărie
Articolul anterior
Merge zilnic la cimitir! O bunică luptă cu sistemul medical și cel judiciar pentru a afla adevărul despre decesul nepoatei
Articolul următor