Potrivit jurnaliştilor, în ultima lună, volumul de combustibil din cisternele rusești aflate în derivă a crescut de peste patru ori şi a stabilit un record istoric.
Companiile petroliere ruse au probleme cu exportul de motorină, care din februarie se află sub influența unui embargo european și a unui „plafon de preț” din țările G7, conform agenției Bloomberg.
Motorina de origine rusă rămâne în cisternele care plutesc în ocean și așteaptă cumpărători. Potrivit Bloomberg, la începutul primăverii, pe nave erau 4,4 milioane de barili de motorină nevândută. În ultima lună, volumele de combustibil s-au depășit de patru ori și au stabilit un record istoric.
Începând cu al doilea trimestru al anului 2023, rafinăriile rusești vor trebui să suspende lucrările, după care reducerea rafinării petrolului va fi de până la 1 milion de barili pe zi.
Rusia, între timp, a început să coopereze mai activ cu Emiratele Arabe Unite pentru a-și vinde produsele energetice. Potrivit Reuters, în Emiratele Arabe Unite, Federația Rusă și-a găsit o nouă piață după ce sancțiunile occidentale au blocat efectiv piața europeană pentru ca Kremlinul să vândă petrol și produse petroliere.
În același timp, țările arabe din Golful Persic sunt nemulțumite de presiunea SUA, care le-a cerut să izoleze Federația Rusă și să producă mai mult petrol, așa că sunt de acord să coopereze cu țara agresoare.
De asemenea, s-a raportat că războiul din Ucraina va continua să devasteze economia rusă, iar până în 2026 aceasta va pierde 190 de miliarde de dolari.