O companie britanică a dezvoltat primul tractor din lume care este complet alimentat cu gunoi de grajd. Vehiculul T7, alimentat cu gaz metan lichid, ar fi primul de acest tip și ar putea marca un punct de cotitură în ceea ce privește furnizarea eficientă de energie în ferme, scrie alephnews.ro.
Tractorul de pionierat de 270 CP funcționează cu combustibil obținut din gunoiul de grajd și se spune că are performanțe egale cu cele ale versiunilor standard cu motor diesel. Acesta funcționează prin colectarea deșeurilor de la o turmă de doar 100 de vaci în unități de stocare a biometanului din cadrul fermei.
Gazul – cunoscut sub numele de metan fugitiv – este apoi tratat, comprimat și transformat în combustibil cu emisii reduse. Un rezervor criogenic montat pe tractor păstrează metanul în stare lichidă la -162 de grade, ceea ce conferă vehiculului o putere la fel de mare ca cea a unui motor diesel, dar cu o reducere semnificativă a emisiilor.
Mașina revoluționară a fost dezvoltată de compania Bennamann din Cornwall, care a cercetat și dezvoltat producția de biometan de peste un deceniu. Acesta a fost testat în timpul unei campanii pilot la o fermă din Cornwall, unde emisiile de dioxid de carbon au fost reduse de la 2.500 de tone la 500 de tone în doar un an.
„Tractorul T7 alimentat cu metan lichid este o adevărată premieră mondială și încă un pas spre decarbonizarea industriei agricole globale și spre realizarea unei economii circulare”, explică Chris Mann, cofondatorul Bennamann, într-o declarație. „De asemenea, metanul are o putere de încălzire a atmosferei de peste 80 de ori mai mare decât cea a dioxidului de carbon pe o perioadă de 20 de ani, așa că, prin eliminarea acestuia și utilizarea lui în scopuri bune, contribuim la combaterea rapidă a încălzirii globale. Am demonstrat că valorificarea potențialului biometanului poate face ca fermele să devină independente din punct de vedere energetic și neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.”
Cum funcționează tractorul alimentat cu gunoi de grajd?
Tractorul New Holland T7 Methane Power LNG (gaz natural lichefiat) a fost prezentat luna trecută în cadrul unui eveniment organizat în SUA. Mașina de fermă a fost creată în parteneriat cu compania mamă a New Holland, CNH Industrial, și Bennamann, cu sediul în Newquay.
Pentru a crea combustibilul lichefiat, gazul metan este mai întâi colectat și stocat într-unul dintre sistemele de captare și stocare a biometanului din cadrul fermei Bennamann. Sistemele, care beneficiază de subvenții guvernamentale, sunt utilizate pentru a sigila lagunele de purin pentru a capta metanul care altfel ar scăpa în atmosferă. Compania investighează, de asemenea, utilizarea mai largă a tehnologiei și speră că, într-o zi, aceasta ar putea fi utilizată pentru încărcarea vehiculelor electrice în zonele rurale.
Parteneriatul local pentru întreprinderi din Cornwall și insulele Scilly (LEP) cofinanțează acum un studiu pentru a evalua amploarea emisiilor fugitive de metan în Cornwall. Aceștia vor investiga emisiile actuale de la situri precum fermele de lactate și stațiile de tratare a apelor reziduale. Parteneriatul va studia, de asemenea, potențialul viitor al biometanului ca și combustibil pentru transporturi și agricultură.
„Biometanul are un potențial uriaș. Dacă putem face ca industria noastră agricolă să devină independentă din punct de vedere energetic în fața costurilor tot mai mari ale factorilor de producție și a prețurilor volatile ale energiei, reducând în același timp emisiile, atunci putem oferi un impuls economic uriaș pentru comunitățile rurale, o mai mare securitate alimentară și ne putem îndrepta spre zero net”, a declarat președintele LEP, Mark Duddridge. „Aceste aplicații nu se limitează la agricultură sau la Cornwall. Ele sunt globale”.