O femeie din New Jersey a solicitat ajutorul echipei de investigații Action News după ce o eroare de călătorie a dus-o la aproximativ 1.450 de km distanță de destinația finală, într-o altă țară și fără pașaport.
Beverly Ellis-Hebard este o călătoare cu experiență, informează USA Today, conform rotalianul.com. Ea zboară frecvent între Philadelphia și a doua sa casă din Jacksonville, Florida, ambele fiind orașe din SUA.
„Zbor o dată la fiecare șase săptămâni. Am ales zborurile Frontier Airlines pentru că zburam foarte des”, a spus ea.
Ellis-Hebard a declarat că a ajuns la poarta de îmbarcare a Frontier Airlines pentru zborul ei la data de 6 noiembrie 2022, iar panoul de la poartă indica: PHL către JAX.
Recuperându-se după o operație la spate și mișcându-se mai lent decât de obicei, ea a întrebat un agent dacă are suficient timp să meargă la toaletă.
„Ea a zis că da. Cam 20 de minute”, și-a amintit pasagera americană.
Când s-a întors, la scurt timp, a constatat că zborul era aproape complet îmbarcat și ușa de acces către avion era pe cale să se închidă.
Când a mers să se îmbarce, agentul de la poartă a pus la îndoială dimensiunea bagajului ei de mână, așa că l-a pus în verificatorul de dimensiuni pentru bagaje.
„Am pus-o înăuntru și când am mers să o scot, brațul meu a fost zgâriat. Sângera”, a declarat femeia.
Apoi, agentul de la poartă a grăbit-o să se îmbarce.
„Ea a zis, «Hai, hai. Dă-mi biletul de îmbarcare.» Aș zice că am făcut cam zece pași, iar ea a întrebat, «Ești Beverly Ellis-Hebard?» I-am răspuns, «Tocmai mi-ai verificat biletul de îmbarcare. Tocmai m-ai verificat. Da!» Ea a zis, «Bine, du-te! Du-te.»„
Odată în zbor, realitatea a început să se instaleze.
Însoțitoarea de zbor care îngrijea rana sângerândă a pasagerei a spus că se va putea relaxa odată ce vor ateriza, în Jamaica!
„Am râs. Am zis «Mi-ar plăcea să mă duc acolo, dar am deja o plajă unde locuiesc»”, a spus Ellis-Hebard.
„Însoțitoarea a zis, «Uită-te la mine! Acest avion merge în Jamaica.»Și am știut după expresia de pe fața ei că nu glumea.”
Problema era că Ellis-Hebard nu își adusese pașaportul, deoarece intenționa să rămână în Statele Unite.
Echipajul de zbor i-a spus lui Ellis-Hebard că zborul spre Jacksonville a avut o schimbare de poartă și că acum se îndrepta spre Caraibe.
I s-a spus și că „Intri într-o altă țară fără pașaport. Asta nu e bine.”
În cele din urmă, autoritățile jamaicane au permis lui Ellis-Hebard să rămână în zona de îmbarcare, care i s-a spus că este considerată teritoriu american.
Echipajul de zbor a rămas cu ea până când următorul zbor spre Philadelphia a decolat câteva ore mai târziu.
Când echipa de investigații a contactat Frontier Airlines, aceștia au răspuns doar că problema a fost adresată personalului aeroportului.
I-au oferit de asemenea lui Ellis-Hebard un voucher de 600 de dolari și i-au rambursat biletul original.
Ellis-Hebard a declarat pentru Action News că, în realitate, ea și-ar fi dorit doar o scuză.
„Nu ar fi trebuit să se întâmple asta pentru că nu aveam pașaport. Femeia de la poartă nu și-a făcut treaba”, a spus ea.
Echipa de investigații a contactat TSA, FAA și Protecția Vămilor și a Frontierei a SUA. Toate agențiile au spus că este de datoria companiei aeriene să potrivească pasagerul cu lista sa de pasageri.
Frontier Airlines a emis următoarea declarație ca răspuns la incident:
„Îi prezentăm cele mai sincere scuze lui Beverly Ellis-Hebard pentru această experiență neplăcută. Regretăm sincer că doamna Ellis-Hebard a putut să se îmbarce în zborul greșit.
Ca un gest al scuzelor noastre, i-am emis un voucher de zbor Frontier Airlines de 600 de dolari pe numele Beverly Ellis-Hebard, valabil un an.”