Un tren fără conductor a efectuat luni primele sale călătorii demonstrative pe o reţea urbană din Hamburg, Germania, o „premieră mondială”, potrivit companiilor Deutsche Bahn şi Siemens, pentru care această tehnologie ar urma să permită îmbunătăţirea regularităţii traficului feroviar, transmite AFP, citat de Agerpres.
Începând din luna decembrie, patru trenuri autonome vor intra în serviciu în acest oraş portuar din nordul Germaniei, în cadrul unui proiect de modernizare a reţelei de trenuri urbane.
„Deutsche Bahn şi Siemens au pus la punct primul tren din lume care rulează singur”, au anunţat cele două companii într-un comunicat de presă.
Tehnologia nu necesită o cale ferată specială, trenul autonom rulând pe aceeaşi reţea ca şi trenurile pilotate de conductori umani. Cu toate acestea, un mecanic de locomotivă este prezent în cabina de pilotaj, din motive de securitate. Însă trenul efectuează toate manevrele, de exemplu în depouri, în deplină autonomie.
Tehnologia autonomă, care se bazează pe un protocol european de comunicare digitală, ar urma să permită majorarea, cu până la 30%, a numărului de pasageri transportaţi, îmbunătăţind simultan punctualitatea şi reducând cu 30% consumul de energie, susţine directorul conglomeratului industrial Siemens, Roland Busch.
„Tehnologia este deja omologată”, a precizat Roland Busch.
Pentru operatorul feroviar al Deutsche Bahn, automatizarea ar urma să permită „o ofertă îmbunătăţită fără a construi noi kilometri de cale ferată”, susţine directorul companiei, Richard Lutz.
În Franţa, compania naţională de căi ferate SNCF şi partenerii săi industriali, printre care se numără Alstom, Boschşi Thales, şi-a propus să introducă în circulaţie un prototip de tren autonom în 2023.