Profesorii moldoveni vorbesc despre instruirea online: ,,Apar și momente hazlii, iar lecțiile online nicidecum nu pot înlocui orele din sala de clasă”

În contextul situației epidemiologice cu Covid-19, procesul educațional în instituțiile de învățământ din RM se desfășoară la distanță în baza ordinului Ministerului Educației, Culturii și Cercetării. Platformele educaționale sunt utilizate intens de cadrele didactice, iar elevii și studenții sunt monitorizați zilnic în vederea realizării cerințelor înaintate de profesori. Care sunt totuși avantajele și dezavantajele procesului educațional realizat la distanță, aflăm de la înșiși dascălii noștri.

separator

Maria Drobot, directorul grădiniței ,,Lăstărel” orașul Ialoveni:

,,În perioada carantinei datorită rețelelor de socializare și platformelor online, s-a menținut legătura cu părinții și copiii acestora. Ca ajutor pentru realizarea Curriculumului a fost elaborarea Metodologiei de predare la distanță. A fost inițiată Școala Parentală unde la fel are loc un feed-back între părinți și educatori, astfel părinții primesc recomandări cum să se comporte cu copilul în diverse situații. De asemenea am învățat cum să comunicăm pe platformele online deex: zoom, ceea ce ni-a ajutat extrem în interacțiunea educator-copil. Însă nu toate familiile dețin tehnologiile necesare pentru a menține o legătură continuă, în familiile cu mai mulți copii, prioritate au frații mai mari. Mulți părinți își continuă munca, de aceea calitatea implicării în munca cu preșcolarul este mai scăzută, la fel ne pune în gardă și securitatea copiilor în această perioadă”.

Dorina Vasilache, lector universitar, departamentul psihologie, USM:

,,Depinde din ce perspectivă analizăm. Dacă vom aborda din perspectiva unui pedagog, atunci aș zice că munca este titanică. Deoarece lipsa contactului direct, creează foarte multe neclarități și confuzii de percepere a informației și sarcinii concrete. Avantajele învățământului la distanță ar fi: că nu e nevoie să ieși din casă și să pierzi timpul pe drum, să te gândești la aspectul vestimentar; nu forțezi vocea; nu riști să faci faringită. Însă timpul de verificare a lucrărilor s-a triplat; numărul lucrărilor din partea studenților este imens; explicații faci aproape pentru fiecare student separat; limită de a fi sunat sau abordat pe email, viber, messenger nu exită, nonstop practic ești deranjat; se conturează tot mai mult durerile de spate, degete; ochii sunt mai obosiți”.

Rodica Pricop, directorul gimnaziului Sociteni, s. Sociteni, r-ul Ialoveni:

,,În seara zilei de 10 martie 2020, cred că o bună parte de cadrele didactice și-au dat bine seama că va fi o schimbare, se va începe ceva cu totul nou în activitatea lor didactică și aceste gânduri te făceau ca să treacă prin tine fiori, dar s-au “înarmat” chiar a doua zi cu alte modalități de comunicare cu educabilii lor. Provăcările au urmat una după alta în umătoarele zile, săptămâni: studiere de noi tehnologii privind instuirea la distanță, tutoriale, studierea diferitor platforme WEB, cursuri on-line, sunete pe la colegi, căci așa este pâinea cea de toate zilele ale unui cadru didactic: de a-și dezvolta permanent competențele sale profesionale și toate acestea pentru a oferi calitate elevilor săi. Iată că atunci când exploatezi ceva nou, în cazul nostru instruirea la distanță, deja putem vorbi atât de avantaje cât și de dezavantaje:

Avantajele învățământului online pentru elevi: li se sprijină sentimentul de libertate, încrederea în sine, timp scurt al lecțiilor, creșterea simțului de responsabilitate, iar pentru cadrele didactice –dezvoltarea competențelor profesionale și motivarea de a practica cu mai multă inimă lecții interactive atunci când vor reveni la modul tradițional de predare. Dezavantajele ar fi următoarele: copilul se simte izolat, lipsa spiritului de echipă, creșterea dependenței față de telefon/calculator, apariția pericolului lezării dreptului la educație a copiilor din familiile social-vulnerabile.

Dezavantajele învățământului la distanță pentru cadrele didactice sunt: “pedagogul nu simte elevul”, pregătirea pentru ore este dublată, de multe ori triplată, căci toate activitățile trebuie să fie desfășurate cu ajutorul tehnnologiilor informaționale, iar orice tehnologie –poate să se defecteze și atunci totul se duce peste cap. Oricum, ca de fiecare dată cadrele didactice au demonstrat tact, răbdare si perseverență în a exploata “noul” sau “aproape noul “.

Alexandra Colța, profesor de matematică, Colegiul ,,Alexei Mateevici”, Chișinău:

,,Învăţământul online este o experienţă nouă, venită pe neaşteptate şi fără a ne oferi posibilitatea alegerii. Primele zile de carantină păreau o glumă fiind abordate de către elevi ca o mini vacanţă. Totul a devenit altfel îndată ce s-a anunţat că revenim la studii, doar că în mediul online. Asta a fost un duş rece atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Şi cam din acest moment profesorii au început a lucra 24/24, fiind nevoiţi să conceapă lecția altfel, să pregătească materiale electronice, să exploareze noi platforme de învăţare-evaluare, ceea ce le-a determinat dezvoltarea capacităţilor de utilizare a instrumentelor TIC. În timplul învăţământului la distantă mi-a lipsit foarte mult contactul cu elevii, întelegerile din priviri, socializarea, tabla si creta.

Desigur că învățământul online este o soluție în asemenea cazuri, dar nu ne garantează succesul elevilor, care au prea multe drepturi chiar și în mediul online și aici mă refer la faptul că o bună parte din ei stau la ore cu camera şi microfonul deconectat și nu ai cum să ştii cu ce se ocupă în acest timp. Instrumentele de evaluare online sunt binevenite, însă ele nu ne asigură veridicitatea rezultatelor, nu putem exclude factorul plagiatului. Încă un dezavantaj ar fi şi faptul că nu toţi au acces la internet sau nu dispun de telefon performant sau PC, numărul acestor persoane e mic, dar necesită recuperare prin alte mijloace. Perioada de studiu online a fost una dificilă, însa cred că este cel mai scurt și masiv curs de formare a cadrelor didactice privind tehnologizarea procesului educativ”.

Larisa Sănduță, învățătoare de clasele primare, Liceul Teoretic ,,Universul”, Chișinău:

,,Lecția vie din sala de clasă nicidecum nu poate fi înlocuită cu lecția din mediul online. Învățământul la distanță nu înseamnă doar teme pentru acasă, sarcini trimise pe viber, sau classroom și câteva slid-uri cu repere pentru o temă nouă, ci este nevoie de interacțiune, comunicare ce reflectă emoții, sentimente, relații interactive între elev și învățător. Învățământul online la moment nu cuprinde practic nimic, din ceea ce făceam la școală, în clasa vie cu elevi, dar în această situație extremă, prioritate se acordă sănătății elevilor, de aceea ni-am conformat noilor recomandări ale Ministerelor și ni-am mobilizat rapid în căutare de soluții. Desfășurând activități educaționale la distanță apar și momente hazlii: părinții șoptesc răspunsul elevilor; sunete suplimentare, ciudate în spatele monitorului; cearta părinților, uniforma elevului este formată din cămașă, papion și pantaloni de la pijama sau chiar chiloței.

Învățământul online este o provocare atât pentru elevi/ stundeți cât și pentru profesori. Chiar dacă cadrele didactice au bune abilități digitale, iar mulți copii dețin dispozitivele necesare, totuși sarcina de a realiza un proces educațional calitativ și eficient nu este deloc ușoară. În timp ce medicii au devenit eroii celor bolnavi, profesorii au devenit eroii tuturor elevilor și studenților, pentru că în scurt timp, cu mult curaj, bunăvoință și multă perseverență s-au adaptat noilor condiții și au demonstrat că se poate. Astfel, accesul la internet al profesorilor și al elevilor în aceste condiții este vital pentru că asigură copiilor dreptul la educație”.

Autor: Negora Ursu

Scandal cu implicarea unui militar, la Cahul: Acesta a ajuns în izolator după ce a lovit și încercat să sugrume un polițist

Un militar a fost reținut, după ce l-a lovit și a încercat să-l sugrume pe un polițist. Cazul a avut loc noaptea trecută, în jurul orei 02:10, pe strada Mihai Viteazi 2/17, din municipiul Cahul, scrie pulsmedia.md.

Potrivit surselor, este vorba despre un individ în vârstă de 20 de ani, care s-a dovedit a fi militar prin contract al Brigăzii Infanterie Motorizată „Dacia” a Armatei Naționale.

În timpul documentării unei contravenții de către angajații IP Cahul, militarul ar fi manifestat un comportament agresiv, i-a înjurat pe oamenii legii ca la ușa cortului, iar pe unul dintre ei l-a lovit cu o palmă, după care l-a apucat de gât și a încercat să-l sugrume.

Cel de-al doilea polițist a intervenit și a sărit în ajutorul colegului, după care l-au imobilizat pe militarul agresiv.

Polițistul s-a ales cu dureri fizice, iar militarul buclucaș a fost escortat la IP Cahul pentru a fi audiat, după care a fost reținut pentru 72 de ore, pe numele său fiind pornit un dosar penal pentru ultragiere.

Aici este de menționat că ieri-seara, în jurul orei 22:00, un individ în vârstă de 41 de ani a îmbrâncit și înjurat un polițist din cadrul IP Soroca.

Un alt caz de ultragiere a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică, 21 – 22 decembrie, în jurul orei 00:30, un individ în vârstă de 27 de ani, în stare de ebrietate, a amenințat cu moartea și atacat cu un cuțit un echipaj de poliție care interveniseră la un apel 112, dar a fost încătușat și escortat la IP Comrat.

Klaus Iohannis l-a desemnat prim-ministru pe Marcel Ciolacu

Klaus Iohannis l-a desemnat luni pe Marcel Ciolacu în funcția de premier al coaliției PSD-PNL-UDMR. El a spus că ”coaliția PSD-PNL-UDMR mi-a propus un candidat pe care am decis să îl accept. Desemnez pentru poziția de premier pe domnul Marcel Ciolacu”, scrie g4media.ro.

Marcel Ciolacu a declarat că ”esențial e ca acest guvern să restabilească încrederea investitorilor”. Reamintim că investitorii reclamă derapajul bugetar al guvernului Ciolacu 1.

”Vă mulțumesc pentru încrederea acordată. Mandatul acordat azi mă onorează și mă obligă. Am învățat toți din greșelile trecutului. Nu va fi un mandat ușor. Esențial e ca acest guvern să restabilească încrederea investitorilor. Trebuie să accelerăm investițiile din PNRR. România ne-a transmis un mesaj clar: românii au nevoie de stabilitate, reforme și securitate”, a spus Ciolacu.

Iohannis nu a făcut o conferință de presă, ci doar o declarație fără întrebari de la jurnaliști.

Klaus Iohannis ocupă funcția de președinte deși mandatul său a expirat în 21 decembrie. Curtea Constituțională a hotărât ca el să rămână în funcție până la alegerea noului președinte.

Frumoasa interpretă Camelia Ursu a lansat un superb cântec de Crăciun, cu un videoclip de poveste, în colaborare cu maestrul Edgar Ștefăneț

Tânăra interpretă de la noi Camelia Ursu își surprinde publicul cu o nouă producție muzicală. Frumoasa și talentata artistă a lansat, în această seară, un superb cântec de Crăciun, informează unica.md. Piesa, însoțită de un videoclip de poveste, este produsul unei colaborări frumoase alături de maestrul Edgar Ștefăneț, compozitor și prim-dirijor al Orchestrei ”FLUIERAȘ”.

”S-a născut din dorința de a aduce bucurie publicului drag, în pragul sărbătorilor. A fost realizată într-un timp scurt, dar rezultatul m-a emoționat până la lacrimi. Îi mulțumesc maestrului Edgar Ștefăneț pentru că a depus tot sufletul în această frumoasă melodie, care mă reprezintă în totalitate. Este un proiect de calitate și ca muzică, dar și ca imagine, iar pentru asta mulțumesc întregii echipe care a muncit contra cronometru, ca să-mi pot bucura publicul de sărbători.”, a comunicat artista pentru unica.md.

Muzica aparține maestrului Edgar Ștefăneț, iar videoclipul a fost realizat de talentatul videograf Andrei Gurbulea.

Versurile sunt semnate de mama interpretei, Ana Ursu, care, de altfel, îi realizează aproape toate textele pieselor Cameliei.

Cât privește videoclipul, acesta a fost filmat, cu multe sacrificii, la -7 grade, pe vârful Rarău din România, într-un peisaj de poveste.

Vă invităm să ascultați acest frumos cântec de Crăciun, iar dacă v-a plăcut, nu ezitați să lăsați o apreciere.

Camelia Ursu este o tânără interpretă de la noi, care s-a făcut cunoscută publicului datorită pieselor pe care și le scrie singură. Prima melodie cu care s-a lansat, ”Filmul tău”, a fost semnată, atât versurile, cât și melodia, chiar de ea.

Tânăra este foarte activă pe rețelele de socializare, având o comunitate de peste 30.000 de urmăritori, iar de muzică este pasionată încă de mică.

Edgar Ștefăneț este dirijor al Ansamblului de cântece şi dansuri populare „Fluieraş”, alături de fratele său Marcel Ștefăneț. Iar împreună cu Veaceaslav Ștefăneț, formează dinastia Ștefăneț, și sunt considerați adevăraţi favoriţi ai publicului meloman de pe ambele maluri ale Prutului, fiind extrem de apreciaţi. Au numeroase titluri și premii obținute pentru dedicația lor în promovarea culturii neamului nostru.

Echipa unica.md îi felicită cu această frumoasă lansare și le urează multă admirație din partea publicului, dar și inspirație pentru noi producții la fel de frumoase.

Un bărbat de 35 de ani s-a stins la spitalul de urgență. Soția spune că medicii l-au lăsat să moară
Articolul anterior
În Moldova sunt confirmate 147 cazuri noi de Covid-19
Articolul următor