Rusia intenționează să cheltuiască 21,6 milioane de ruble (218 400 de euro) pentru videoclipuri despre asistența internațională oferită, care vor fi difuzate pe canalele de televiziune din fostele țări sovietice, inclusiv în Moldova. Cheltuielile planificate pentru campaniile de informare în Africa, Asia și în unele țări ale fostei Uniuni Sovietice au fost dezvăluite de canalul de telegrame Agenstvo, citat de NM.md.

În mod special, organul federal pentru afacerile CSI, diaspora și cooperarea umanitară internațională, Rossotrudnicestvo, intenționează să plătească 21,6 milioane de ruble pentru un videoclip de până la 30 de secunde despre „asistența rusă în domeniile tehnic, financiar și umanitar” pentru țările beneficiare. Video-ul urmează a fi difuzat pe canalele de televiziune din Moldova, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Bulgaria, Bulgaria, Georgia, Egipt, Israel, India, Iran, Kazahstan, Kârgâzstan, China, Emiratele Arabe Unite, Rusia, Serbia, Tadjikistan, Uzbekistan, Turkmenistan și Africa de Sud. Spot-ul trebuie să fie difuzat de cel puțin 100 de ori în fiecare țară. De menționat că Rossotrudnichestvo nu a comandat anterior o astfel de publicitate în Israel și Bulgaria, membră NATO.
Până la sfârșitul anului, Rossotrudnichestvo intenționează să cheltuiască 46,6 milioane de ruble (473 000 de euro) pentru articole elogiatoare și reclame în țările din fosta Uniune Sovietică, Asia și Africa. Pentru prima dată, pe lângă mass-media tradiționale, Rusia folosește YouTube, sistemul de recomandări Google Discovery și motorul de căutare Google pentru publicitate.
Amintim că, recent, directorul Servciului de Informații și Securitate (SIS), Alexandru Musteață, a semnat un decret prin care au fost blocare 31 de site-uri din Moldova, dintre care 21, potrivit SIS, sunt gestionate direct din Rusia. Anterior, alte 22 de pagini web din Rusia și CSI au fost blocate în Moldova.