Rușii se tem că ar putea fi terorizați de ,,wagneriştii” întorşi de pe front, care ar putea declanşa „un val de crime, violuri şi violenţă domestică” în țara natală

Rusoaicele se tem de întoarcerea ,,wagneriştilor” în Rusia pentru că ar putea declanşa un val de crime şi violuri la scară largă.

Mai multe femei din Rusia se tem pentru viețile lor, transmite The Guardian

Anul trecut, Putin a eliberat deţinuţi criminali şi violatori pentru a lupta în Ucrana, în cadrul grupării PMC Wagner condusă de Evgheni Prigojin. Unul dintre ei, Vladislav Kanyus a fost condamnat la 17 ani pentru uciderea fostei sale iubite, iar din 2022 a fost eliberat condiționat să lupte șase luni în Ucraina, în cadrul grupării PMC Wagner.

Se preconizează că la întoarcerea lor pe teritoriul Rusiei, deţinuţii eliberaţi condiţionat pentru contribuţia adusă la războiul din Ucraina ar putea declanşa „un val de crime, violuri şi violenţă domestică”. 

Moartea Verei Pekhteleva, ucisă de fostul ei iubit în 2020, a fost atât de cumplită încât chiar şi în Rusia, unde violenţa împotriva femeilor este adesea ignorată, a provocat un scandal mediatic.

Vladislav Kanyus a torturat-o pe Pekhteleva timp de ore în şir înainte ca aceasta să moară; vecinii au sunat de mai multe ori la poliţie pentru a raporta ţipetele îngrozitoare ale fetei care veneau din apartamentul alăturat, dar poliţia nu a intervenit.

La proces, s-a aflat că Pekhteleva avea 111 răni pe corp.

Vara trecută, o instanţă din Siberia l-a condamnat pe Kanyus la 17 ani de închisoare pentru crimă. Membrii familiei Pekhteleva au fost dezamăgiţi că judecătorul a respins acuzaţiile suplimentare de viol şi privare ilegală de libertate, dar au răsuflat uşuraţi că acuzaţia de crimă îl va ţine pe Kanyus după gratii timp de 17 ani.

Nouă luni mai târziu, în luna mai, mama Pekhteleva a primit două fotografii de la un cont anonim pe WhatsApp.

Acestea îl arătau pe un bărbat în uniformă militară şi erau însoţite de un mesaj: „Kanyus este liber şi luptă în Ucraina”.

„Nu-mi venea să cred ochilor, am încercat să mă liniştesc, am încercat să spun că nu e el, că e Photoshop. Dar am realizat repede că chiar era el”, a spus șocat Vladimir Pekhtelev, unchiul Verei, într-un interviu telefonic din oraşul siberian Kemerovo.

Se pare că Kanyus a fost unul dintre zecile de mii de prizonieri ruşi eliberaţi devreme pentru a lupta în Ucraina.

Majoritatea au ajuns să lupte pentru grupul Wagner,  armata privată condusă de Evgheni Prigojin, care în iunie s-a răzvrătit şi a declanşat o revoltă armată care a zguduit sistemul politic rusesc înainte să fie oprită în mod subit. 

Ca parte a înţelegerii, condamnaţilor li s-a spus că dacă luptau timp de şase luni şi supravieţuiau, ar fi putut să se întoarcă la viaţa normală fără să-şi ispăşească restul pedepselor.

sursa

Panourile fotovoltaice nu mai sunt în trend? A apărut o nouă pentru captarea energiei solare

Panourile fotovoltaice nici n-au apucat bine să producă energie ieftină, că au şi ieşit din trend. Asta pentru că a apărut o nouă metodă pentru captarea energiei solare.

Aproape o jumătate de milion de sisteme solare conectabile (plug-in) sunt instalate în Germania, cele mai multe dintre ele ocupând un loc perfect pe balcoanele clădirilor.

Ce sunt balcoanele solare?

Balcoanele solare sunt doar un element al procesului mai amplu de tranziție solară din Europa, explică Jan Osenberg, consultant de politici la asociația SolarPower Europe.

Balcoanele solare se deosebesc de acoperișurile solare prin dimensiune. În principiu, sistemele care se montează pe balcon constau într-un panou sau două care se conectează la priză.

Aceste unități produc cam 10% din energia pe care o furnizează panourile fotovoltaice clasice montate pe acoperiș.

Până acum, au fost montate 50.000 de dispozitive fotovoltaice noi. Acest boom provine din „cultura solară foarte puternică” a Germaniei, potrivit unui expert consultat de Euronews.

Cum se instalează

„Le considerăm niște elemente ale acoperișurilor solare, dar și ceva diferit. Practic, le privim ca pe un trend pentru toată infrastructura posibilă de generare a energiei solare”, a completat expertul.

Panoul fotovoltaic pentru balcon e mult mai ușor de instalat: cumperi online kitul și n-ai nevoie de un instalator pentru a-l monta, spre deosebire de panourile pentru acoperiș, pe care doar tehnicienii autorizați le pot monta pentru a evita riscurile de incendiu.

Germania este una dintre primele țări care au investit în tehnologia solară, iar acum are cea mai mare producție de energie solară din Europa.

Lista structurilor potrivite pentru panourile solare plug-in include trenurile, autostrăzile, parcările, plafoanele mașinilor, fațadele clădirilor – aproape orice structură poate capta energie solară.

Avantajele balcoanelor solare

-au acumulatori pentru stocarea energiei produse, care se montează între panou și invertor

-dispun de aplicații care se instalează în telefon

-în cazul chiriaşului dintr-un apartament, dacă se mută, omul nu pierde investiția, ci o ia cu el.

sursa

Dubai va investi 35 de miliarde de dolari pentru construirea celui mai mare aeroport din lume

Conducerea din Dubai a aprobat un proiect de 128 de miliarde de dirhami (35 de miliarde de dolari) pentru construirea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul Internaţional Al Maktoum din emirat, care îl va face de cinci ori mai mare decât principalul aeroport internaţional din Dubai şi cel mai mare din lume, scrie G4Media.ro.

”Aeroportul Internaţional Al Maktoum se va bucura de cea mai mare capacitate din lume, ajungând până la 260 de milioane de pasageri”, potrivit şeicului Mohammed bin Rashid Al Maktoum, conducătorul Dubaiului şi prim-ministrul Emiratelor Arabe Unite.

Aeroportul Internaţional Dubai a deservit anul trecut 86,9 milioane de pasageri, fiind al doilea cel mai mare din lume după Aeroportul Internaţional Hartsfield-Jackson din Atlanta, SUA.

Toate operaţiunile de pe Aeroportul Internaţional Dubai, în prezent al doilea cel mai aglomerat din lume ca trafic de pasageri, vor fi transferate acestuia în următorii ani, se arată în comunicat, adăugând că noul aeroport va avea 400 de porţi de avioane şi cinci piste paralele.

”Noile tehnologii aviatice vor fi folosite pentru prima dată în sectorul aviaţiei”, a adăugat acesta.

Centrul de presă din Dubai a distribuit redări digitale ale aeroportului planificat, care au arătat imagini futuriste ale infrastructurii aeroportuare extinse, terminale enorme şi design-uri cu aspect de era spaţială.

Aeroportul se va afla în Dubai South, la capătul sudic al strălucitoarei capitale comerciale a Emiratelor Arabe Unite, care este în curs de dezvoltare imobiliară şi logistică.

În jurul aeroportului va fi construit un oraş complet nou, despre care conducătorul Dubaiului a spus că va crea cerere de locuinţe pentru un milion de oameni.

Actualul aeroport internaţional principal din Dubai se află la capătul de nord al emiratului, ceea ce înseamnă o schimbare dramatică probabilă a modelelor de trafic şi a planurilor de transport pentru călători, odată ce noul hub de călătorie va deveni complet funcţional.

Noul oraş din jurul aeroportului ”va găzdui companiile de top din lume în sectorul logisticii şi al transportului aerian. Construim un nou proiect pentru generaţiile viitoare, asigurând o dezvoltare continuă şi stabilă pentru copiii noştri şi copiii lor. Dubai va fi aeroportul lumii, portul său, nodul său urban şi noul său centru global”, a spus şeicul Maktoum.

Şeicul Ahmed bin Saeed Al Maktoum, CEO al companiei aeriene emblematice din Dubai, Emirates Airline, a postat imagini pe X cu el însuşi, cu conducătorul Dubaiului, privind planurile pentru noile dezvoltări.

”Al Maktoum International va fi noua casă a @emirates, @flydubai şi a tuturor companiilor aeriene partenere care conectează lumea către şi dinspre Dubai. Investim pentru a oferi cele mai bune experienţe de călătorie viitoare, cele mai bune capacităţi logistice din lume şi pentru a contribui la agenda economică D33 a Dubaiului”, a scris el, referindu-se la Emirates Airline şi la filiala sa low-cost FlyDubai.

Agenda D33 a Dubaiului îşi propune să dubleze dimensiunea economiei oraşului până în 2033, atrăgând mai multe investiţii, talente şi diversificare economică.

Aeroportul Internaţional Al Maktoum, care poartă şi numele de Dubai World Central (DWC), este proiectat să acopere 27 de mile pătrate când va fi finalizat.

Pe lângă capacitatea proiectată de 260 de milioane de pasageri anual, îşi propune să aibă şi o capacitate de 12 milioane de tone de marfă pe an.

”Prima fază” a proiectului este aşteptată să fie gata în 10 ani, cu o capacitate de a găzdui 150 de milioane de pasageri anual, a spus CEO-ul Emirates.

“Este mai bine să fii în UE!”. Premierul polonez Donald Tusk afirmă că peste cinci ani Polonia va fi mai bogată decât Marea Britanie

Premierul polonez Donald Tusk a promis miercuri, cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la aderarea țării sale la UE, că peste cinci ani venitul pe cap de locuitor al Poloniei va fi peste cel al Marii Britanii, țară care a părăsit Uniunea Europeană în 2020, devenind primul stat din istorie care s-a retras din UE.

Într-un mesaj pe platforma de socializare X (ex-Twitter), Tusk a făcut aceste remarci în contextul în care Marea Britanie are loc o “dezbatere aprinsă” provocată de previziunile Băncii Mondiale, potrivit cărora venitul pe cap de locuitor va fi mai mare în Polonia decât în Marea Britanie în 2025.

“Și vă promit acest lucru: la cea de-a 25-a aniversare, polonezii vor fi mai bogați decât britanicii. Este mai bine să fii în UE!“, a spus Tusk, cel care a fost președinte al Consiliului European în perioada desfășurării referendumului privind Brexit și în etapa negocierilor de retragere a Regatului Unit din UE.

Un raport publicat în luna ianuarie de Cambridge Econometrics la solicitarea primarului Londrei arată că economia britanică este cu aproape 140 de miliarde de lire sterline mai mică din cauza Brexitului. De asemenea, alte cercetări indică faptul că economia britanică este cu 2,5% mai mică decât ar fi fost în cazul în care tabăra “Remain” ar fi câștigat referendumul, potrivit CaleaEuropeană.ro.

Datele Băncii Mondiale arătau în urmă cu trei ani că PIB-ul pe cap de locuitor a fost de 44.979 dolari în Marea Britanie și 34.915 dolari în Polonia. Estimările indicau că Polonia – dacă își va menține creșterea medie anuală de 3,6% – va depăși Marea Britanie până în 2030.La data de 1 mai 2004 a avut loc cel de-al cincilea val de extindere din istoria UE, când zece țări au aderat la UE: Republica Cehă, Cipru, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Slovacia, Slovenia și Ungaria. Aceasta a fost cea mai mare extindere din punctul de vedere al populației și al numărului de țări, momentul fiind denumit colocvial “Big Bang”.De atunci, UE s-a mai extins în 2007, cu aderarea României și a Bulgariei, și în 2013, prin aderarea Croației.

sursa

Andreea Bănică, nemulțumită de serviciile aeroportului Iași. Artista, foc și pară
Articolul anterior
Cum îi ajută câinii și pisicile pe ucraineni să facă față războiului
Articolul următor