Aseară, oamenii de afaceri, producătorii, designerii autohtoni, dar și susținătorii industriei ușoare din Moldova, au fost alături de APIUS, asociația care a sărbătorit 10 ani de aniversare. De-a lungul timpului, Asociația Patronală din Industria Ușoară a reușit să crească, să se dezvolte și să creeze proiecte valoroase.
“Timp de 10 ani, APIUS s-a dezvoltat enorm, de la un grup de inițiativă cu câteva persoane, în frunte cu Tudor Iacovlenco, până la o asociație cu aproximativ 80 de membri. De-a lungul timpului, am pus pe roate mai multe proiecte valoroase, printre care și “Din Inimă”, care are drept scop promovarea designerilor autohtoni. Recent, am creat ZIPhouse-ul, un centru inovațional specializat în design și tehnologii în industria ușoară, conceput să ofere studenților, tinerilor designeri și specialiștilor din ramură un mediu creativ, resurse tehnice avansate și asistență instructivă de performanță. În ultimii 4 ani, APIUS a preluat inițiativa și a promovat intens producătorii autohtoni prin diverse evenimente, a lansat magazine “Din Inimă”, a venit cu idei inovaționale. Aseară, a fost o aniversare simbolică, în cadrul căreia am avut alături atât companii cu istorie și greutate, cât și producători regionali și designeri începători, care au nevoie de suportul Asociației. Cei mai activi membri, care au avut un aport considerabil la dezvoltarea sectorului industriei ușoare, au primit diplome. Ținem să mulțumim partenerului strategic USAID, care timp de 10 ani a fost un motor de bază în creșterea Asociației.”, a declarat Doina Nistor, unul dintre membrii APIUS.
Designerii autohtoni le sunt recunoscători celor care îi promovează pentru că fără suportul lor nu ar fi atins succese la fel de mari și nu ar fi avut atâtea șanse să se dezvolte.
“Apius a avut un aport esențial la dezvoltarea brandurilor din Moldova. Au fost deschise multe oportunități de afaceri si de colaborare interne si internaționale. Aseară, a fost un eveniment frumos, o atmosferă degajată alături de colegii din industria ușoară. Au fost prezenți și oaspeți din străinătate, care au venit cu propuneri de proiecte pentru dezvoltare întreprinderilor mici și mijlocii.”, a declarat designerul Irina Calancea.
“APIUS a avut un aport destul de mare în creșterea vizibilității brandurilor din industria ușoară pe piață. Asociația a crescut dorința consumatorilor de a procura brandurile autohtone datorită evenimentelor pe care le organizează.”, a spus designerul Cristina Culiș.
Și bloggerița Daniela Dermengi, cea care promovează cu orice ocazie brandurile autohtone, are doar cuvinte de laudă la adresa Asociației Patronale din Industria Ușoară.
“APIUS este inima proiectului „Din inimă, branduri de Moldova”. Susținuți financiar de USAID, APIUS reușește să transpună în viață ceea ce înseamnă fashion made in Moldova. Inițial, proiectul Din inimă își dorea să crească relația de solidaritate dintre oameni și producătorul autohton. În timp, însă, designerii de la noi au crescut atât de mult, încât nu mai e loc de solidaritate și susținere pentru că sunt ai noștri, ci de admirație și mândrie pentru că ne reprezintă țara chiar și pe scene internaționale. Mă simt specială mereu când port o haină creată de un designer moldovean. Sunt sigură că succesul modei autohtone nu se oprește aici și mă bucur că întreaga lume află despre cât de talentanți și creativi sunt oamenii născuți și educați în Moldova. Mulțumesc APIUS pentru evenimentul de ieri, care a venit să vorbească încă o dată despre lumea bună căreia i se datorează succesul Din inimă, de la cei din culise, din birouri, din ateliere, dar și de pe podium.”, a menționat bloggerița.