Papa Francisc a fost operat cu succes. Ce spun medicii

Papa Francisc a suferit miercuri o operaţie de trei ore într-un spital din Roma pentru repararea unei hernii, iar medicii spun că intervenţia chirurgicală a decurs bine şi sunt toate şansele ca suveranul pontif să nu aibă limitări în ceea ce priveşte călătoriile şi desfăşurarea altor activităţi după ce se va recupera, relatează Reuters citat de news.ro.

„Chiar a glumit cu mine despre momentul în care vom face a treia operaţie”, a declarat chirurgul şef, doctorul Sergio Alfieri, care i-a făcut o primă operaţie abdominală Papei Francisc în 2021.

Alfieri, care a vorbit cu reporterii la spitalul Gemelli din Roma, a declarat că nu au fost descoperite alte afecţiuni sau patologii în timpul operaţiei.

Chirurgul a spus că Papa Francisc, în vârstă de 86 de ani, a reacţionat bine la anestezia generală şi se aşteaptă ca papa să rămână în spital timp de 5-7 zile. Dar medicul a avertizat că, deşi puternic, papa este în vârstă şi a avut recent o bronşită, aşa că vor fi luate lua toate măsurile de precauţie necesare în ceea ce priveşte momentul externării.

Vaticanul a anunţat că toate audienţele private şi generale ale papei au fost anulate până la 18 iunie.

Atunci când a mai fost internat, în 2021, Papa Francisc a rostit rugăciunea tradiţională de duminică de la balconul spitalului.

Papa Francisc are planificate două călătorii în această vară, iar Alfieri a spus că nu vede niciun motiv medical pentru care papa ar trebui să îşi schimbe programul.

Singura recomandare pe care i-a făcut-o pacientului său este că trebuie să ridice obiecte grele. „S-a uitat la mine ca şi cum ar fi vrut să-mi spună ‘Eu sunt papa. Eu nu ridic greutăţi'”, a povestit doctorul Alfieri.

Vaticanul a anunţat sâmbătă că papa intenţionează să viziteze Mongolia între 31 august şi 4 septembrie, acesta urmând să fie unul dintre cele mai îndepărtate locuri în care a călătorit.

Înainte de aceasta, va vizita Portugalia între 2 şi 6 august pentru a participa la Ziua Mondială a Tineretului de la Lisabona şi pentru a vizita Sanctuarul de la Fatima. Vaticanul a publicat marţi un program oficial al călătoriei, dând de înţeles că aceasta a fost confirmată.

DE CE A FOST OPERAT PAPA FRANCISC

Papa Francisc a fost dus miercuri la spital după audienţa generală săptămânală din Piaţa Sfântul Petru, unde nu a dat niciun semn că urma să sufere o intervenţie chirurgicală planificată.

Operaţia a avut loc în spitalul administrat de Biserica Catolică, aflat la mică distanţă de Vatican şi care are un apartament la etajul 10 rezervat pentru papi.

Este a treia internare în spital pentru Papa Francisc de când cardinalii l-au ales în 2013 ca primul papă latino-american din istorie. De asemenea, operaţia suferită este cea mai recentă dintr-o serie de probleme de sănătate cu care Papa Francisc s-a confruntat în ultimii ani.

Un comunicat transmis de Vatican miercuri dimineaţă a precizat că operaţia a fost necesară pentru a repara un laparocel, o hernie care se formează uneori peste o cicatrice rezultată de obicei în urma unei intervenţii chirurgicale anterioare. Aceasta este mai frecventă la persoanele în vârstă şi poate fi cauzată şi de obezitate sau de slăbiciunea muşchilor peretelui abdominal. Alfieri a declarat că însuşi papa a decis marţi să se opereze a doua zi, după ce a făcut o tomografie computerizată la acelaşi spital. Starea papei provoca ocluzii intestinale dureroase, a spus Alfieri, adăugând că aceasta se înrăutăţeşte „continuu”.

Papa Francisc a suferit o laparotomie, adică o operaţie abdominală deschisă, şi a fost folosită o proteză pentru a reconstrui peretele abdominal.

PROBLEMELE DE SĂNĂTATE ALE PAPEI FRANCISC

În iulie 2021, i s-a îndepărtat o parte din colon într-o operaţie menită să rezolve o afecţiune intestinală dureroasă numită diverticulită. El a declarat la începutul acestui an că afecţiunea a revenit şi îi afectează greutatea.

Papa Francisc a fost tratat timp de cinci zile la acelaşi spital la sfârşitul lunii martie pentru o infecţie pulmonară, iar luna trecută a lipsit de la audienţe timp de o zi din cauza unei febre.

Papa foloseşte adesea un scaun cu rotile sau un baston pentru a merge din cauza unor dureri persistente la genunchi. Anul trecut, el nu a vrut să se opereze la genunchi deoarece anestezia generală pentru operaţia la colon i-a adus efecte secundare neplăcute.
 

O companie italiană a deschis prima sa fabrică de procesare a fructelor la Căinari

Compania italiană LEONEVA a deschis prima sa fabrică de procesare a fructelor în Republica Moldova. Amplasată în orașul Căinari, afacerea italiană, a generat în jur de 25 de locuri noi de muncă și mai urmează și altele.

Fondatorul companiei, Leone Piero Antonio, care se află în Republica Moldova din 2020, a reușit deja să proceseze și să exporte mai bine de 3500 de tone de fructe, transmite IPN.

Fondatorul și administratorul companiei LEONEVA, Leone Piero Antonio, le-a mulțumit tuturor participanților la acest eveniment, spunând că reprezintă un pas important.

Omul de afaceri precizează că, lansarea și desfășurarea afacerii sale este un lucru de echipă care ajută Republica Moldova să fie și mai vizibilă în lume.

Prezent la eveniment, ambasadorul Republicii Italiene în Republica Moldova, Lorenzo Tomassoni, a menționat că fabrica italiană pentru procesarea fructelor reprezintă o mișcare substanțială în acest domeniu.

Și este de remarcat faptul că, LEONEVA conlucrează cu un partener important, cunoscut ca unul dintre cei mai mari producători și exportatori de fructe la nivel global.

În următorii doi ani, urmează să fie create și alte oportunități noi de angajare. Este vorba despre o investiție de circa 1,5-2 milioane de euro.

La evenimentul de inaugurare a participat și viceprim-ministrul Dumitru Alaiba, ministru al economiei și digitalizării.

„Suntem aici pentru a inaugura o nouă investiție italiană în Republica Moldova, în Căinari. Ne bucurăm foarte mult de faptul că, oameni de afaceri italieni găsesc oportunități aici, în Republica Moldova. Ne bucurăm foarte mult de fiecare asemenea pas, oricât de mic, care ne integrează tot mai mult în piața europeană”, a menționat Dumitru Alaiba.

„Atunci când un antreprenor găsește oportunitate în Republica Moldova și investește aici, acest fapt nu poate să nu bucure. Aceasta generează capacitate de export, aceasta generează locuri de muncă. Bine ați venit în Republica Moldova”, a mai spus Dumitru Alaiba, precizând că în 2023 Moldova a livrat cele mai multe prune pe  piața europeană.

sursa: www.agrobiznes.md

Panourile fotovoltaice nu mai sunt în trend? A apărut o nouă pentru captarea energiei solare

Panourile fotovoltaice nici n-au apucat bine să producă energie ieftină, că au şi ieşit din trend. Asta pentru că a apărut o nouă metodă pentru captarea energiei solare.

Aproape o jumătate de milion de sisteme solare conectabile (plug-in) sunt instalate în Germania, cele mai multe dintre ele ocupând un loc perfect pe balcoanele clădirilor.

Ce sunt balcoanele solare?

Balcoanele solare sunt doar un element al procesului mai amplu de tranziție solară din Europa, explică Jan Osenberg, consultant de politici la asociația SolarPower Europe.

Balcoanele solare se deosebesc de acoperișurile solare prin dimensiune. În principiu, sistemele care se montează pe balcon constau într-un panou sau două care se conectează la priză.

Aceste unități produc cam 10% din energia pe care o furnizează panourile fotovoltaice clasice montate pe acoperiș.

Până acum, au fost montate 50.000 de dispozitive fotovoltaice noi. Acest boom provine din „cultura solară foarte puternică” a Germaniei, potrivit unui expert consultat de Euronews.

Cum se instalează

„Le considerăm niște elemente ale acoperișurilor solare, dar și ceva diferit. Practic, le privim ca pe un trend pentru toată infrastructura posibilă de generare a energiei solare”, a completat expertul.

Panoul fotovoltaic pentru balcon e mult mai ușor de instalat: cumperi online kitul și n-ai nevoie de un instalator pentru a-l monta, spre deosebire de panourile pentru acoperiș, pe care doar tehnicienii autorizați le pot monta pentru a evita riscurile de incendiu.

Germania este una dintre primele țări care au investit în tehnologia solară, iar acum are cea mai mare producție de energie solară din Europa.

Lista structurilor potrivite pentru panourile solare plug-in include trenurile, autostrăzile, parcările, plafoanele mașinilor, fațadele clădirilor – aproape orice structură poate capta energie solară.

Avantajele balcoanelor solare

-au acumulatori pentru stocarea energiei produse, care se montează între panou și invertor

-dispun de aplicații care se instalează în telefon

-în cazul chiriaşului dintr-un apartament, dacă se mută, omul nu pierde investiția, ci o ia cu el.

sursa

Dubai va investi 35 de miliarde de dolari pentru construirea celui mai mare aeroport din lume

Conducerea din Dubai a aprobat un proiect de 128 de miliarde de dirhami (35 de miliarde de dolari) pentru construirea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul Internaţional Al Maktoum din emirat, care îl va face de cinci ori mai mare decât principalul aeroport internaţional din Dubai şi cel mai mare din lume, scrie G4Media.ro.

”Aeroportul Internaţional Al Maktoum se va bucura de cea mai mare capacitate din lume, ajungând până la 260 de milioane de pasageri”, potrivit şeicului Mohammed bin Rashid Al Maktoum, conducătorul Dubaiului şi prim-ministrul Emiratelor Arabe Unite.

Aeroportul Internaţional Dubai a deservit anul trecut 86,9 milioane de pasageri, fiind al doilea cel mai mare din lume după Aeroportul Internaţional Hartsfield-Jackson din Atlanta, SUA.

Toate operaţiunile de pe Aeroportul Internaţional Dubai, în prezent al doilea cel mai aglomerat din lume ca trafic de pasageri, vor fi transferate acestuia în următorii ani, se arată în comunicat, adăugând că noul aeroport va avea 400 de porţi de avioane şi cinci piste paralele.

”Noile tehnologii aviatice vor fi folosite pentru prima dată în sectorul aviaţiei”, a adăugat acesta.

Centrul de presă din Dubai a distribuit redări digitale ale aeroportului planificat, care au arătat imagini futuriste ale infrastructurii aeroportuare extinse, terminale enorme şi design-uri cu aspect de era spaţială.

Aeroportul se va afla în Dubai South, la capătul sudic al strălucitoarei capitale comerciale a Emiratelor Arabe Unite, care este în curs de dezvoltare imobiliară şi logistică.

În jurul aeroportului va fi construit un oraş complet nou, despre care conducătorul Dubaiului a spus că va crea cerere de locuinţe pentru un milion de oameni.

Actualul aeroport internaţional principal din Dubai se află la capătul de nord al emiratului, ceea ce înseamnă o schimbare dramatică probabilă a modelelor de trafic şi a planurilor de transport pentru călători, odată ce noul hub de călătorie va deveni complet funcţional.

Noul oraş din jurul aeroportului ”va găzdui companiile de top din lume în sectorul logisticii şi al transportului aerian. Construim un nou proiect pentru generaţiile viitoare, asigurând o dezvoltare continuă şi stabilă pentru copiii noştri şi copiii lor. Dubai va fi aeroportul lumii, portul său, nodul său urban şi noul său centru global”, a spus şeicul Maktoum.

Şeicul Ahmed bin Saeed Al Maktoum, CEO al companiei aeriene emblematice din Dubai, Emirates Airline, a postat imagini pe X cu el însuşi, cu conducătorul Dubaiului, privind planurile pentru noile dezvoltări.

”Al Maktoum International va fi noua casă a @emirates, @flydubai şi a tuturor companiilor aeriene partenere care conectează lumea către şi dinspre Dubai. Investim pentru a oferi cele mai bune experienţe de călătorie viitoare, cele mai bune capacităţi logistice din lume şi pentru a contribui la agenda economică D33 a Dubaiului”, a scris el, referindu-se la Emirates Airline şi la filiala sa low-cost FlyDubai.

Agenda D33 a Dubaiului îşi propune să dubleze dimensiunea economiei oraşului până în 2033, atrăgând mai multe investiţii, talente şi diversificare economică.

Aeroportul Internaţional Al Maktoum, care poartă şi numele de Dubai World Central (DWC), este proiectat să acopere 27 de mile pătrate când va fi finalizat.

Pe lângă capacitatea proiectată de 260 de milioane de pasageri anual, îşi propune să aibă şi o capacitate de 12 milioane de tone de marfă pe an.

”Prima fază” a proiectului este aşteptată să fie gata în 10 ani, cu o capacitate de a găzdui 150 de milioane de pasageri anual, a spus CEO-ul Emirates.

Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică îşi va consolida prezenţa la centrala din Zaporojie
Articolul anterior
Peste 300 de primari și președinți de raioane s-ar fi întâlnit cu Plahotniuc. Care ar fi planurile acestuia
Articolul următor