O asemenea imagine poți vedea în Amsterdam. La o populație de 17 milioane de oameni, Olanda are 23 de milioane de biciclete, ceea ce arată importanța pe care olandezii o acordă acestui mijloc de transport.
Dar autorităţile consideră că tot nu sunt suficienţi biciclişti pe străzi, de aceea vrea să-i plătească pe oameni să pedaleze mai mult, scrie CNN. Guvernul olandez a anunţat recent că va investi 345 de milioane de euro în infrastructură pentru biciclişti, pentru a convinge încă 200.000 de cetăţeni să meargă cu bicicleta la serviciu sau la plimbare.Banii vor fi folosiţi pentru amenajarea a 15 “autostrăzi” noi doar pentru biciclişti, a unor spaţii de parcare cu o capacitate de 25.000 de bicilete, precum şi crearea de facilităţi pentru păstarera acestor mijloace de locomoţie, a anunţat Ministerul pentru Infrastructură şi Managementul Apei.
Olanda este una dintre ţările lumii în care bicicleta este folosită foarte des şi înlocuieşte cu succes maşinile sau mijloacele de transport în comun. În 2016, mai mult de un sfert dintre călătoriile olandezilor au fost făcute cu bicicleta, dar doar un sfert dintre acestea au fost în interes de serviciu. Restul au fost călătorii de plăcere, spre şcoală sau pentru cumpărături.
Potrivit lui Stientje van Veldhoven, secretar de stat în minister, mai mult de jumătate dintre olandezi locuiesc la cel mult 15 km depărate de locul de muncă, distanţă care ar putea fi foarte uşor străbătută cu bicicleta. Iar pentru a-i convinge să meargă a muncă cu bicicleta, olandezii sunt plătiţi.
În prezent, Olanda îi răsplăteşte pe cei care folosec bicicleta cu scutiri de taxe de 0,22 euro pentru fiecare kilometru parcurs. În Olanda sunt deja 11 angajatori care oferă astfel de recompense, ca de exemplu bani pentru achiziţionarea bicicletelor. Guvernul propune companiilor şi alte facilităţi pe care le-ar putea oferi angajaţilor biciclişti, cum ar fi posibilitatea de a face duş la birou.
Astăzi, Olanda este una dintre puţinele ţări din lume care consideră mersul cu bicicleta ca fiind mijloc de transport. Noile “autostrăzi” pentru biciclete vor lega Amstedamul de Amstelveen, o suburbia a Capitalei, oraşul universitar Groningen de Assen, un orăşel din Drenthe, cunoscută ca fiind “provincia de ciclişti” a Olandei. Construcţia ar trebui să înceapă în trei ani.