Toyota, alături de alți producători auto japonezi, a început testarea combustibililor sintetici pe mașinile de serie. Această inițiativă face parte din strategia „multienergie” a companiei, care nu ignoră nicio alternativă ecologică pentru propulsia electrică, potrivit Profit.ro.

Testele sunt realizate în parteneriat cu compania petrolieră ENEOS și implică mărci precum Suzuki, Mazda și Subaru. Combustibilul este furnizat de o nouă fabrică experimentală, finanțată de Guvernul Japoniei prin Fondul Verde al NEDO.
Combustibili sintetici – o soluție pentru viitor
E-fuels sau combustibilii sintetici sunt aproape identici cu benzina sau motorina, dar sunt produși în fabrică din hidrogen și CO2 captat din atmosferă. Deși emit CO2 la ardere, aceștia sunt considerați neutri din punct de vedere al carbonului pe parcursul ciclului lor de viață.
Practic, chiar dacă prin arderea lor se emite CO2, la finalul ciclului de viață ei sunt neutri din punct de vedere al carbonului.
Avantajele e-fuels
Un avantaj major al acestor combustibili este că pot fi utilizați în motoarele existente, cu modificări minime. Acest lucru reduce semnificativ investițiile necesare pentru implementarea lor. Principalul obstacol în calea adoptării pe scară largă a e-fuels este prețul ridicat. Cu toate acestea, experții anticipează o scădere a costurilor pe măsură ce producția crește la nivel global.

Inițiative globale
La nivel internațional, a fost creată asociația e-Fuel Alliance, care reunește companii din industria petrolieră, auto și aviatică. ENEOS, partenerul Toyota în acest proiect, este membru al acestei alianțe. Mașinile testate vor fi folosite pentru transportul vizitatorilor la Expo 2025 Osaka, demonstrând astfel aplicabilitatea practică a acestei tehnologii.