Compania londoneză Cambridge Analytica (CA), aflată în centrul scandalului care a lovit puternic în Facebook şi riscă să declanşeze un val de reglementări mai dure pentru companiile de tehnologie la nivel global, este o firmă care lucrează pentru firme private şi partide politice, cărora le promite că poate determina schimbarea comportamentului pentru audienţele vizate, scrie The Guardian.
Alexandru Kogan a extras 50 de milioane de profiluri din Facebook pentru Cambridge Analytica. Bărbatul este un psiholog născut în Republica Moldova, cu şcoli în SUA şi Hong Kong, scrie zf.ro.
Aleksandr Kogan a extras datele folosind o aplicaţie care a cules date de pe platforma Facebook, dar nu doar de la utilizatorii care au folosit aplicaţia ci şi de la toţi prietenii lor.
Aleksandr Kogan avea un contract care prevedea partajarea acestor date cu Cambridge Analytica. Christopher Wylie, un fost angajat al CA care a dezvăluit aceste informaţii presei, susţine că majoritatea datelor personale au extrase fără aprobarea utilizatorilor. Cambridge Analytica a folosit acele date pentru a construi un software puternic cu ajutorul căruia să prezică şi să influenţeze rezultatul voturilor de la alegerile din SUA. Practic, CA a construit o “maşină de propagandă full service” folosind aceste date.
Înainte ca Facebook să îl suspende pe Aleksandr Kogan de pe platformă, reţeaua socială a avut o relaţie suficient de strânsă cu cercetătorul născut în Republica Moldova încât să îi ofere un set de date agregate, anonimizate privind 57 de miliarde de “prietenii” de pe Facebook.
Citește mai multe pe zf.ro.