Un restaurant din SUA a fost nevoit să dea în judecată un client care a lăsat un bacșiș de 3.000 de dolari la o consumație de 13 dolari, după care s-a răzgândit și și-a luat banii înapoi, printr-o serie de amenințări, scrie stirileprotv.ro.
După cum vă va spune oricine a lucrat în industria ospitalității, totul este despre bacșiș. Mai ales dacă locuiești în SUA, cu aștepătrile lor aproape enervant de ridicate de bacșiș.
Iar ca ospătar, există întotdeauna această fantezie că, într-o zi, o persoană foarte generoasă, cu prea mulți bani, îți va oferi un bacșiș uriaș. În cazul Alfredo’s Cafe din Scranton, Pennsylvania, acest lucru chiar s-a întâmplat.
Un client, Eric Smith, a decis să lase un mega-bacșiș de 3.000 de dolari pentru o masă care a costat doar 13 dolari, iar restaurantul a reacționat într-un mod care a făcut ulterior ca lucrurile să degenereze.
„A însemnat foarte mult pentru mine, pentru că toată lumea are probleme. Chiar mi-a atins inima. Încă nu-mi vine să cred. Sunt încă în stare de șoc„, a declarat chelnerița Mariana Lambert, cea care a primit bacșișul de 3.000 de dolari.
Oficialii restaurantului au rămas uimiți de valoarea bacșișului și au mers să verifice dacă Eric Smith nu lăsase banii din greșeală. Matt Martini, care lucra pentru local, s-a dus la clientul care a lăsase mega-bacșișul și i-a cerut să furnizeze un act de identitate suplimentar, pentru a fi sigur că totul e în regulă.
Ulterior, cei de la restaurant au sesizat că Eric Smith a lăsat pe cec o notă ciudată: ”Bacșișuri pentru Isus”. Aparent, totul a făcut parte dintr-o veche tendință de pe rețelele sociale și în care Eric Smith a decis să se implice.
Angajații au fost nevoiți să dea înapoi bacșișul de 3.000 de dolari din propriile buzunare
Cu toate acestea, ceea ce a fost considerat inițial ca fiind o faptă bună s-a transformat curând într-un scandal, clientul ajungând să conteste bacșișul lăsat și să trimită scrisori de amenințare restaurantului.
„Ne-am gândit că cineva chiar încearcă să facă o faptă bună. Și acum suntem, când, trei luni mai târziu? Nu mai e nimic de spus în acest moment„, a declarat Zachary Jacobson, care lucrează și el pentru restaurant.
Însă, pentru că restaurantul i-a permis chelneriței Mariana Lambert să ia cei 3.000 de dolari, angajații au fost forțați să-i dea lui Eric Smith banii înapoi din propriile buzunare.
Pe fondul încercărilor eșuate de a negocia o înțelegere cu Smith pe Facebook, restaurantul nu a avut de ales decât să introducă apoi un proces civil împotriva lui.
Jacobson a explicat: „Din nefericire, a trebuit să depunem acuzații prin biroul magistratului, pentru că acum nu am mai rămas cu acești bani. Și ne-a spus să-l dăm în judecată. Așa că asta vom ajunge să facem, cred”.
Pe măsură ce acest lucru se întâmpla, comunitatea locală a decis să înființeze un GoFundMe pentru restaurant, pentru a-i ajuta să strângă niște fonduri. Dar strângerea de fonduri a fost în curând închisă, deoarece se restaurantul nu era dispus să ia bani de la susținătorii săi.