4 obiceiuri simple pentru o inimă sănătoasă!

Federația Mondială a Inimii organizează în toată lumea discuții publice, prezentări, concerte, evenimente sportive etc. care vor cuprinde informarea și promovarea unui mod sănătos de viață pe data de 29 septembrie 2012, Ziua Mondială a Inimii. Ce trebuie să faci pentru a avea o inimă sănătoasă, vezi mai jos.

Statistica îngrijorează

Bolile cardiovasculare (BCV), inclusiv patologia cardiacă și ictusul (tulburare acuta a circulației sangvine din creier sau măduva spinării, care duce la distrugerea țesutului lor), iau prematur multe vieți. Acestea condiționează 17,3 milioane decese în fiecare an și numărul lor este în creștere.

Mitul fals

Mulți consideră că patologia cardiacă și ictusul afectează exclusiv populația în etate și preponderent bărbații. Ceea ce nu este adevărat pentru că BCV afectează atât femeile cât și bărbații, aceste afecțiuni fiind principalul ”ucigaș” al femeilor. Unul din trei decese la femei sunt provocate de BCV: șocant fiind faptul că în fiecare minut se înregistrează câte un deces de BCV pe glob! De aceea am considerat că este foarte important să cunoști adevăratul risc ce presupune sănătatea ta și a familiei tale.

Ai grijă de mine!

Copiii sunt la fel vulnerabili, BCV pot apărea până la naștere, în timpul dezvoltării fetale, care progresează pe parcursul vieții, fiind expus la diete iraționale, lipsa exercițiilor fizice și mai târziu fumatul.

Factorii de risc la care supunem copii noștri sunt: dieta hipocalorică, bogată în grăsimi ”rele” și zahăr; jocurile computerizate, care îi fac sedentari și îi descurajează să facă sport; fumatul juvenil a devenit o problemă destul de serioasă.

Ce faci?

Desigur nu este ușor să-ți schimbi modul de viață, să renunți la unele deprinderi, dar decizia îți aparține și nu cred că dorința de a trăi sănătos și frumos nu te poate mobiliza să acționezi acum pentru a salva viețile celor pe care îi iubești!

  1. Fii activă

Lipsa activităților fizice provoacă șase procente de deces la nivel mondial. Factorii de risc, cum ar fi obezitatea, diabetul și lipsa activității fizice, prezente în copilărie cresc esențial probabilitatea de a dezvolta o patologie cardiacă. Doar 30 min. de activitate moderat/intensivă de 5 ori pe săptămână reduce acest risc.

  1. Respectă o dietă sănătoasă

Din ce în ce mai multe persoane consumă alimente semipreparate, care de cele mai multe ori este bogată în zahăr, sare și grăsimi. Alimentația nesănătoasă se clasează pe locul patru în topul factorilor de risc care condiționează decesul.

Un regim alimentar pentru o inimă  sănătoasă, bogat în fructe și legume previne BCV. Este greu să te abții de la mâncare care îți place și mai greu este să introduci o dietă sănătoasă copilului care a fost obișnuit cu ciocolate, pesmeți, chipsuri etc., dar nu imposibil. Înlocuiește dulciurile cu fructele; alege alimentele colorate și folosește condimente pentru a stârni interesul copilului; limitează consumul de sare, până la 5 gr. pe zi.

  1. Spune ”nu” fumatului

Fiecare al doilea fumător suferă de unele patologii provocate de fumat. Fumatul ucide peste 600.000 nefumători în fiecare an, inclusiv copii.

Este foarte greu să te lași de acest viciu, dar trebuie să găsești voința, curajul ca să abandonezi această deprindere.

Educă copilul despre pericolul fumatului.

  1. Cunoaște-ți cifrele

Trebuie să-ți examinezi cordul regulat: tensiunea arterială, nivelul colesterolului și a glucozei din sânge, greutatea și indecele mesei corporale.

Tu poți ievita, în mare măsură, riscurile enumerate mai sus, care declanșează BCV. Începe de astăzi pentru a avea o inimă de iubit nu de bolit!

Text: Snejana Țugui
Sursa: http://www.worldheartday.org

Madonna: „ Obama- musulmanul de culoare“
Articolul anterior
Delia Matache”Sper să nu fi luat purici sau păduchi!”
Articolul următor
Alte articole interesante