Murăturile conţin mai multă vitamina C decât portocalele

Murăturile au efecte revitalizante, remineralizante, de întărire a sistemului imunitar, de optimizare a digestiei şi microflorei instestinale, de stimulare a detoxifierii şi de creştere a rezistenţei generale a corpului la agresiunile de mediu.

separator
SalataMuraturi

Să luăm ca exemplu varza murată (valabil şi în cazul altor legume sau fructe murate)

Infecţii respiratorii: datorită conţinutului mare (50-60 mg%) de vitamina C naturală – mai mare decât în cazul portocalelor – varza are un puternic efect antioxidant, potenţat de vitaminele A şi E şi de minerale precum zinc, magneziu, potasiu, calciu, cu efect de întărire a sistemului imunitar şi rezistenţa la viroze.

Hepatite: sulforafanul din varza murată, fibrele alimentare, antioxidanţii, au efecte hepatoprotectoare, stimulând sinteza unor enzime implicate în fazele I şi II de detoxifiere hepatică.

varza4-1024x697

Cancere: varza murată are efecte antitumorale-anticancerigene.

Menopauza: studii recente arată că acest produs stimulează secreţia hormonilor estrogeni şi creşte sensibilitatea receptorilor acestora, atenuând simptome precum: bufeuri, nervozitate şi apariţia cancerului ovarian şi osteoporozei.

Îmbunătăţirea digestiei: conţinutul important de minerale şi fibre alimentare din varza murată îmbunătăţesc digestia grăsimilor şi proteinelor, aceasta fiind indicată la mesele la care se servesc mâncăruri grele. Antioxidanţii din murături previn şi apariţia nitrozaminelor cancerigene rezultate în urma digestiei cărnurilor sau a preparatelor din carne, precum şi oxidarea grăsimilor alimentare ingerate.

Dislipidemie – ateroscleroza – boli cardiovasculare: anumiţi compuşi din varză scad concentraţia colesterolului rău (LDL), prevenind apariţia plăcilor ateromice. În cazul hipertensivilor şi suferinzilor de boli renale se recomandă o desarare prealabilă a verzei murate.

Înca un avantaj!

Murăturile au o densitate calorică foarte mică, cuprinsă între 20-25 Kcal la 100 de grame, fiind astfel indicate şi în dietele pentru menţinerea siluetei!

detalii-salata-de-muraturi-asortate(55)-1

Ştiai că murăturile ne menţin tineri şi frumoşi?

Murăturile, prin compoziţia lor bogată în vitamine, minerale, fitonutrienţi şi fibre alimentare, contribuie la menţinerea unui ten tineresc, întârziind apariţia ridurilor. De asemenea, consumând murături vei avea un păr strălucitor şi unghii puternice. În plus, murăturile stimulează detoxifierea organismului, cu efecte benefice asupra menţinerii tinereţii şi încetinirii proceselor naturale de îmbătrânire.

Sursa

Boala consumatorilor de carne. Simptomele care trebuie să te trimită la medic

Excesul de carne poate agrava o boală greu de tratat: guta. Această boală este o afecţiune metabolică asociată cu excesul de carne şi în special cea de vânat. Guta este o formă dureroasă de artrită care, în trecut, era considerată boala oamenilor bogați, care consumau foarte multă carne roșie sau de vânat (bogată în purine).

Guta este agravată de regimul alimentar al unei persoane, caracterizat de consumul excesiv de carne, fructe de mare și alcool. Pe lângă tratamentul medicamentos, în gută este foarte importantă respectarea unui regim alimentar adecvat.

Excesul de purine şi pirimidine rezultate prin metabolismul cărnii la anumiţi oameni cu anumite defecte genetice determină depozite de acid uric în organism și distrugerea articulațiilor.

Crizele de gută determină dureri de articulații foarte mari și pot apărea o dată la câţiva ani sau de mai multe ori pe lună, în funcţie de stadiul bolii, dar şi de alimentaţia pacientului.

Aparitia gutei poate avea și cauze genetice, care produc aproximativ 60% din variabilitatea nivelurilor de acid uric. Studiile au arătat că trei gene (numite sLC2a9, sLC22a12 si aBCG2) apar frecvent în asociere cu guta.

De regulă, degetul mare de la picior este primul afectat, însă pot fi afectate și alte articulații, precum cele ale piciorului, mâinii, genunchiului, coatelor sau degetelor. De asemenea, poate să apară inflamația lichidului articular (bursita), aceasta apărând cel mai adesea la nivelul cotului sau genunchiului.

Urzicile – primele vitamine de primăvara! Cu ce beneficii îţi încarcă organismul?

Bogate în aminoacizi, vitamine şi microelemente, urzicile sunt un aliment binevenit primăvara, când apar, fragede, la suprafaţa solului. Pe lângă faptul că sunt o sursă proaspătă de vitamine, urzicile au şi alte beneficii pentru sănătate. Ele au proprietăţi antiinflamatoare, antioxidante, imunostimulatoare, regenerante, diuretice, de detoxifiere, purifică limfa şi îmbunătăţesc procesele de metabolism. De ce este bine să introduci urzicile în dietă, în sezonul de primăvară?

separator
bab842434502aab8af16ecd3cd50164b

Urzicile conţin cantităţi mari de acid folic, vitamina A, K, calciu, magneziu şi kaliu

Potrivit centrului de medicină naturistă de la Universitatea Bastyr, din Washington, urzica este un aliment nutritiv excelent, întrucât conţine mult acid folic, vitamina A, K, calciu, magneziu şi kaliu. O ceaşcă de urzici gătite furnizează organismului 32-42% din cantitatea zilnică necesară de calciu pentru un adult. Calciul protejează dinţii şi oasele, reduce simptomele sindromului premenstrual, previne durerile de cap, stările depresive şi meteorismul.

Urzicile sunt, de asemenea, o sursă bună de vitamina A şi K. O singură ceaşcă de urzici gătite conţine de trei ori mai multă vitamina A decât cantitatea de care are nevoie zilnic un adult.

Vitamina A, împreună cu calciul şi vitamina D, întăreşte ţesutul dentar şi osos. Organismul are capacitatea de a depozita vitamina A, datorită caracterului ei liposolubil. Prin urmare, vitamina A pe care o ingeri din urzici nu va fi irosită. De asemenea, urzicile sunt o sursă excelentă de vitamina K, necesară în procesul de coagulare a sângelui şi reducerea osteoporozei. O ceaşcă de urzici (240ml) gătite conţine 369-495% din aportul zilnic recomandat de vitamina K. Ca şi vitamina A, organismul poate depozita vitamina K, pentru a fi utilizată ulterior.

Urzicile au efect puternic antioxidant

Un studiu efectuat în 2004 a determinat că mai mulţi compuşi fenolici din urzici au efect antioxidant puternic, acţiune antimicrobiană şi antiulceroasă. Substanţele antioxidante din urzici manifestă, inclusiv, acţiune antiaterosclerotică, antiinflamatoare, regenerantă.urzicille

Urzica vindecă bolile inflamatoare

Urzica ajută la reducerea inflamaţiei din tractul urinar, uşurează evoluţia artritelor, eczemelor. Un studiu publicat în „Journal of Royal Society of Medicine”, în 2000, raportează că frunzele de urzică pot reduce inflamaţia articulaţiei halucelui, atunci când sunt aplicate pe zona dureroasă.

Urzicile au efect antialergic

Proprietățile lor antihistaminice ajută la suprimarea reacțiilor alergice din organism, a strănutului și mâncărimii. În plus, urzica manifestă efect decongestionant la nivelul căilor respiratorii.

Eficientă în hiperplazie benignă de prostată

Un grup de cercetători de la Universitatea de Medicină din Maryland a constatat că urzica poate ameliora fluxul urinar redus, necesitatea permanentă de a urina şi incapacitatea de a goli complet vezica urinară în caz de hiperplazie benignă de prostată, boală în care cresc dimensiunile prostatei.

Urzica este un stimulent sexual

S-a demonstrat că substanţele active prezente în urzică au capacitatea de a menţine testosteronul activ şi pot ajuta în caz de apetit sexual scăzut. Lignanii previn excreţia testosteronului din sânge şi contribuie astfel la stimularea libidoului.

ceaiurzica538x354-1441975588

Cum te ajută urzicile în obezitate

Urzicile sunt antioxidante, diuretice, purificatoare. Expertul în nutriţie, Gillian McKeith, susține că ceaiul de urzici trebuie să se regăsească într-o dietă de slăbire. În articolul ,,Urzicile, dincolo de înțepătură”, naturopatul Terri Willard afirmă că urzicile contribuie la purificarea sistemului limfatic şi curăţarea rinichilor de resturi metabolice, motiv pentru care acestea sunt binevenite în tratarea diabetului și a obezităţii. Eliminarea toxinelor acumulate în țesutul muscular și cel limfatic permite corpului să funcționeze eficient. Gillian McKeith susţine că ,,ceaiul de urzică este un stimulator al metabolismului şi un supresor natural al foamei’’.

Chiar dacă urzicile nu pot substitui eficiența exercițiilor fizice practicate la sală, pentru a da jos kilogramele în plus, este bine să incluzi urzicile în meniu, ca parte a unei diete sănătoase.

nettle-tomato-salad

Sfaturi privind consumul de urzici!

• Frunzele de urzică trebuie opărite sau fierte înainte de a fi consumate, pentru a neutraliza acizii înţepători de pe suprafaţa frunzelor;
• Cea mai potrivită pentru consum este salata din urzici, cu ados de ulei de floarea soarelui sau măsline, pentru că, astfel, se păstrează o bună parte din vitamine şi se asimilează eficient vitamina A şi K din urzică;
• Pentru a prepara un ceai de urzică foloseşte o lingură de frunze proaspete ori uscate la 250 ml de apă fierbinte şi lasă timp de 10 minute la infuzat;
• Dacă administrezi medicamente cu efect diuretic, consultă medicul înainte să incluzi urzicile în dietă, deoarece urzicile, au și ele, acţiune diuretică și pot conduce la deshidratare;
• Persoanele care iau în mod regulat medicamente cu efect anticoagulant, dar şi gravidele, ar fi bine să evite consumul unor cantități mari de urzici, deoarece acestea pot creşte riscul de formare a trombilor în vasele de sânge şi stimulare a contracţiilor uterului.



Boli care „se citesc” pe unghii. Ce semne arată dacă ai probleme cu ficatul sau tiroida

Unghii galbene, curbate sau cu pete albe? Sau poate negre, casante ori prea moi? Toate aceste indicii pot semnala diverse probleme de sănătate. 

insignă Continent Idol unghii sanatoase - wichitafallsmcc.org

Sănătatea unghiilor trădează starea în care se află întregul tău corp. Cea mai bună dovadă este reacția rapidă cu care răspund atunci când organismul suferă de lipsa de vitamine sau de boli infecțioase, cardiace, pulmonare sau hormonale.

Numeroase boli pot debuta sau evolua cu modificări ale unghiilor. Iată câteva semnale de alarmă pe care unghiile ți le pot da în privința stării de sănătate.

Unghii striate: hipotiroidie, anemie, menopauză

Chiar dacă este o anomalie frecventă, nu o subestima. Ea poate ascunde o hipotiroidie, dereglare a tiroidei caracterizată printr-o producție insuficientă de hormoni.

De asemenea, aceste denivelări pot să anunțe instalarea menopauzei, în special atunci când sunt însoțite de o deshidratare a unghiei. Analizează-le și nu te panica, pentru că în cele mai multe cazuri unghiile striate sunt doar semnele îmbătrânirii.

Unghiile curbate: ciroză, hipertiroidie, afecțiuni pulmonare

În cirozele hepatice pot apărea benzi paralele, formând așa-numită leuconichie – colorarea în alb a patului unghial. În anemia feriprivă, adică anemia provocată de lipsa de fier, unghiile pot fi curbate, concave și friabile.

În afecțiunea glandei tiroide (hipertiroidia) apare onicoliza, adică desprinderea unghiei de patul unghial. Unghii lucioase și curbate convex, comparate cu sticlă și degetele mâinilor cu falangele distale îngroșate, așa-zisele degete de toboșar, pot apărea în bolile cardiovasculare cianozante, în cancerul pulmonar și în ciroza hepatică.

Culori neobișnuite: probleme circulatorii, hormonale, pulmonare sau cardiace

Culoarea unghiilor ascunde și ea ceva. Paloarea nu este un semn tocmai bun, întrucât trădează prezența anemiei sau a unor afecțiuni circulatorii (circulație proastă, oxigenare slabă a sângelui). Petele albe, micuțe, cunoscute ca fiind cauzate de lipsa de calciu, sunt de fapt un deficit de cheratină.

Prezența striațiilor verticale negre (precum un cod de bare) atrage serios atenția asupra unei posibile maladii grave. Unghiile negre pot trăda unele probleme hormonale, dar colorația apare și din cauza administrării unor medicamente.

Afectiunile Unghiilor – Manifestari si Cauze - Dermatologie DermaSkin  Timisoara

Unghiile galbene, specifice fumătorilor, marchează impregnarea cu nicotină sau, pe de altă parte, pot trăda diabet, boli pulmonare sau ale sistemului limfatic. De asemenea, unghiile cu pete alb-gălbui, îngroșate pot semnala existența onicomicozei (ciuperca unghiei).

Nu în cele din urmă, unghiile vineții semnalează o boală de inimă.

Unghiile casante, care se exfoliază ușor, semnul carențelor

Fragilitatea unghiilor trădează întotdeauna deficiențele de care suferă organismul, așa că mizează pe o cură de vitamine, nu pe o ojă cu efect de întărire. Dermatologii recomandă în acest caz fierul, zincul, siliciul și vitamina B.

Ai mare grijă și la ce alimente consumi, întrucât fibrele (fructele uscate, cerealele, pâinea) consumate în cantități mari perturbă fixarea fierului în organism.

Ca și în cazul fragilității, aceleași carențe de vitamine se fac vinovate și de dezlipirea stratului extern de cel intern al unghiei (exfolierea). Această problemă apare mai ales după vârstă de 50 de ani, când producția de hormoni se diminuează și unghiile sunt mai puțin hidratate, deci mai fragile.

Unghiile moi ascund lipsa de sulf

În mod normal, sulful este prezent în unghie, fiind responsabil de duritatea sa.

Ca să previi această problemă, încearcă să mănânci alimente bogate în acest element, precum varză, fructe de mare, ouă, ceapă sau castraveți.

sursa

Planta considerată cel mai bun afrodiziac
Articolul anterior
Copiii celebrităților îmbrăcați oribil!
Articolul următor