Cum arată călătoriile cu avionul pe timp de pandemie. Ce trebuie să știi dacă pornești într-o călătorie?

Aproape toate graniţele europene sunt din nou deschise şi zborurile se reiau şi ele încet-încet. De ce ar trebui să ţinem cont şi care sunt riscurile? Turiştii care au de gând să călătorească în aceste zile în Uniunea Europeană cu avionul ar trebui să fie informaţi nu doar cu privire la prevederile anti-coronavirus din ţările de destinaţie, ci şi privind măsurile speciale în vigoare pe aeroporturi.

separator

Odată ajuns la aeroport ce faci?

Înainte de orice trebuie ştiut că în toate aeroporturile europene este obligatorie purtarea măştii faciale de protecţie – şi anume “din momentul în care pătrundem în terminal şi până la părăsirea terminalului din aeroportul de destinaţie”. Aceasta prevede Uniunea Europeană referitor la călătoriile cu avionul în timpul pandemiei de coronavirus, scrie dw.com.

Excepţie fac copiii sub şase ani şi persoanele care din motive de sănătate nu pot purta mască.

Călătorilor li se recomandă să schimbe masca de protecţie din patru în patru ore, să-şi spele şi dezinfecteze des mâinile. Deoarece la durata zborului trebuie adăugată şi perioada petrecută pe aeroport, e recomandabil ca pasagerii să aibă în bagaj câteva măşti de rezervă.

Ce se schimbă de la predarea bagajului şi până la îmbarcare?

Majoritatea aeroporturilor nu vor mai permite decât un singur bagaj de mână la bord. În acest fel, ar putea fi limitat pericolul contaminării în timpul controalelor de securitate. Atât la check-in cât şi la controalele de securitate se va respecta distanţa de cel puţin 1,5 metri.

Prin marcaje se indică pasagerilor cum ar trebui să stea la coadă, păstrându-se distanţa reglementară. Este prevăzută totodată deschiderea mai multor ghişee de check-in şi blocarea unora din scaunele din sălile de aşteptare.

E permisă mâncarea pe aeroport?

Cine doreşte să-şi cumpere ceva de mâncare sau de băut înaintea zborului, va trebui să ţină cont de faptul că nu toate restaurantele, cafenelele sau magazinele din aeroport vor fi redeschise. Pasagerii au voie în continuare să bea şi să mănânce în incinta aeroportului, deşi este obligatorie purtarea măştii de protecţie.

Vor exista controale de sănătate?

Astfel de controale – de pildă efectuate cu camere de termoviziune sau măsurarea temperaturii – nu sunt obligatorii în aeroporturile germane. În cazul în care situaţia s-ar schimba, aeroporturile sunt pregătite şi pentru controalele de sănătate, a anunţat asociaţia aeroporturilor germane ADV.

Lufthansa intenţionează să ofere pasagerilor posibilitatea de a face teste de coronavirus. Potrivit săptămânalului “Der Spiegel”, compania germană de zbor va face posibile aceste servicii deja în luna iunie sau la începutul lui iulie pe aeroporturile din Frankfurt şi München. Rezultatul testelor s-ar obţine în decurs de patru ore. Potrivit unui purtător de cuvânt al Lufthansa, oferta este adresată mai ales pasagerilor care călătoresc în ţări în care, la intrare, li se solicită un astfel de test.

Cât de mare este pericolul unei infectări la bord?

Pericolul este foarte redus. Este ceea ce susţin companiile aeriene şi producătorul Airbus. Aceasta pentru că în cabina de zbor aerul circulă în permanență de sus în jos. În acest fel, stropii de respiraţie sunt împinşi spre podea şi nu ajung în dreptul feţei pasagerilor învecinaţi.

„Pericolul unei contaminări prin aer într-o cabină de zbor este la fel de redus ca într-o sală de operaţie a unei clinici germane”, asigură compania aviatică Condor pe pagina sa web.

Virologul Jonas Schmidt-Chanasit nu consideră comparaţia ca fiind potrivită. Într-un interviu acordat postului Deutschlandfunk, şeful institutului de medicină tropicală Bernhard Nocht susţine: „În clinică, pacientul se află singur pe masa de operaţie, înconjurat de doar câţiva medici”, în timp ce în avion este cu totul alta situaţia. „Hai să fim sinceri şi să recunoaştem acest lucru”, adaugă virologul german.
Aeroportul din Düsseldorf (DW/D. Dragojevic)

Chiar şi dacă aerul circulă în permanenţă şi este bine filtrat, nu există călătorie fără risc. Cu cât durează mai mult un zbor, cu atât mai mare este şi pericolul unei infectări. „Cu alte cuvinte, trebuie făcută deosebirea dintre un zbor de o oră şi unul, să zicem, peste ocean, care durează zece ore, dar chiar şi unul spre insulele Canare, care durează patru-cinci ore”, atrage atenția Schmidt-Chanasit.

Vor fi lăsate locuri libere între pasageri?

Un lucru a devenit foarte limpede în ultimele luni: cu cât distanţa între oameni este mai mare, cu atât mai mic este riscul unei infectări cu noul coronavirus. Iată de ce unii experţi solicită păstrarea locului din mijloc sau chiar a unui rând întreg de scaune liber. Este ceea ce recomandă şi autoritatea pentru securitatea călătoriilor cu avionul a UE. Dar companiile de zbor nu sunt obligate să ia această măsură, ci o vor face doar în funcţie de numărul pasagerilor. Niciun pasager nu are dreptul la un loc liber lângă el, ceea ce înseamnă că nu va putea fi respectată întotdeauna distanţa de un metru şi jumătate faţă de vecinul său de rând.

Dieter Scholz de la Hamburg University of Applied Sciences avertizează de aceea faţă de o subestimare a riscurilor pentru pasagerii care întreprind un voiaj cu avionul pe timpul pandemiei, subliniind că „aşa s-ar putea declanşa un al doilea val de infectări, iar coronavirusul s-ar putea răspândi pe tot globul chiar mai repede decât la începutul pandemiei”. Dacă, însă, nu poate fi evitată călătoria cu avionul, Scholz recomandă ocuparea unui loc în ultimul rând, la fereastră. În plus, ar fi şi recomandabil ca pasagerii să nu se deplaseze în cabină pe durata zborului şi să poarte o mască facială cu filtru.

Cele mai frecvente minciuni care ți se spun despre reparația mașinii tale: dezvăluirile unui mecanic

Deși este important să ții pasul cu întreținerea mașinii tale, există riscuri să cheltuiești mai mult decât ar trebui la mecanic. Mai rău, s-ar putea să cheltuiți bani pe lucruri de care nici măcar nu aveți nevoie.

GOBankingRates a vorbit cu Chris Pyle, un mecanic auto calificat și expert auto la JustAnswer, despre principalele minciuni pe care le aud oamenii despre reparațiile auto, scrie ziare.com. Iată ce a spus acesta.

Ar trebui să schimbați uleiul în funcție de vechimea mașinii

Ideea că trebuie să schimbați uleiul în funcție de vechimea mașinii este, după părerea lui Pyle, „o prostie”.

Mulți mecanici vă vor spune, de asemenea, că trebuie să schimbați uleiul la fiecare 5.000 de kilometri. Deși acest lucru este adevărat pentru unele vehicule, cele mai moderne pot merge adesea mult mai mult timp – până la aproximativ 12.000 de km – fără o schimbare de ulei. Ceea ce contează este ceea ce recomandă producătorul și ceea ce indică culoarea jojei.

„Obiceiurile dumneavoastră de conducere, motorul și kilometrii vor determina când trebuie schimbat uleiul. Puteți să vă uitați la uleiul de pe jojă pentru a vedea când este necesar, vizualizând culoarea.”

Aveți nevoie de protecție pentru vopsea și tapițerie

O altă minciună frecventă este aceea că trebuie să vă protejați vopseaua și tapițeria mașinii, indiferent de cât costă. Și poate costa o sumă considerabilă – în jur de 499 de dolari, potrivit lui Pyle.

„Practic, ei petrec 30 de minute pulverizând niște ceară pe vopsea și produse similare cu scotch guard pe țesătură”, a spus Pyle. „Practic, primești aproximativ 50 de dolari în produse și timp, cu o marjă de profit uriașă”.

Trebuie să aveți mai multe sisteme antifurt

Vi s-a spus vreodată că mașina dumneavoastră are nevoie de sisteme antifurt suplimentare? Cu excepția cazului în care vehiculul dumneavoastră nu are niciunul, este foarte probabil ca acest lucru să nu fie adevărat.

„Cel de la producător este adecvat”, a spus Pyle. „Dacă un hoț vrea mașina, va avea instrumente de diagnosticare la nivel de dealer și va face chei pe loc și o va fura, indiferent de sistemele care au fost adăugate.”

Geometria roților este o necesitate

Majoritatea mașinilor moderne solicită o aliniere pe patru roți. Aceasta include furgonete, autoturisme, crossovere și SUV-uri mici. Dacă vă reparați mașina și mecanicul vă spune că aveți nevoie de alinierea tuturor celor patru anvelope, aceasta este adesea o idee bună.

Cu toate acestea, potrivit lui Pyle, unii mecanici vor încerca să vă taxeze pentru toate cele patru roți, chiar și atunci când le aliniază doar pe două dintre ele. Dacă, să zicem, roțile din spate nu au fost reglate, acest lucru nu este adevărat. Asigurați-vă că verificați de două ori tot ceea ce a făcut mecanicul și comparați cu factura totală pentru a vă asigura că nu plătiți prea mult.

Aveți nevoie de o revizie a sistemului de combustibil

Deși este posibil să aveți nevoie de un service pentru sistemul de alimentare cu combustibil, nu toate sunt atât de bune pe cât se crede.

„Unele sunt chiar bune, dar multe nu sunt deloc speciale. Acestea variază de la 249 de dolari la 449 de dolari”, a spus Pyle. „Cele care nu sunt bune sunt doar un agent de curățare a injectoarelor de combustibil adăugat în rezervorul de combustibil. Proprietarul poate face același lucru cumpărând o sticlă cu 10 dolari.”

Veți avea nevoie de anvelope noi mai devreme decât credeți

Feriți-vă de mecanicii care încearcă doar să vă vândă mai mult decât trebuie lucruri precum anvelope noi – se întâmplă mai des decât ați putea crede.

„Multe ateliere vă vor verifica mașina în speranța de a găsi o problemă și de a vă vinde ceva. Ei vă vor spune că anvelopele sunt sub 5 mm și ar trebui înlocuite. Nu este cazul”, a spus Pyle. „Dacă conduceți inteligent, puteți rula o anvelopă până la 1 mm de bandă de rulare. Banda de rulare este acolo pentru a elimina apa. Dacă conduci mai încet pe ploaie, poți obține mult mai mulți kilometri din anvelope.”

Aveți nevoie de frâne noi mai devreme

A avea frâne fiabile este esențial pentru a asigura o călătorie sigură. Dar dacă ți se spune că ai nevoie de ele în momentul în care sunt sub 3 mm, s-ar putea să mai reziste un pic.

„Frânele sunt adesea recomandate sub 3 mm. Din nou, dacă le acordați atenție, le puteți folosi mai mult timp”, a spus Pyle. „Cei mai mulți menționează lucrurile prea devreme, deoarece majoritatea proprietarilor de mașini nu acordă atenție mașinilor lor. Ei doar pun benzină în ea și nu verifică niciodată”.

Trebuie să plătiți pentru greșelile lor

Dacă ați plecat vreodată cu mașina de la reprezentanță sau de la mecanic după ce ați făcut reparații doar pentru a constata că ceva nu este în regulă, în general, ei sunt cei care trebuie să rezolve problema, nu dumneavoastră. Așadar, gândiți-vă de două ori înainte de a plăti pentru ceva ce au făcut greșit, mai ales dacă acest lucru este prevăzut în contract.

„Ați încheiat un contract conform căruia diagnosticul și reparația lor sunt corecte și [soluția]”, a spus Pyle. „Dacă plecați cu mașina și încă mai aveți probleme, nu ar trebui să plătiți pentru a repara altceva. Ei încalcă contractul. Ei nu au furnizat ceea ce ați semnat și pentru care ați plătit. Trebuie să îndrepte lucrurile, făcându-și treaba sau să vă restituie banii și să o ia de la capăt”.

Alte minciuni pe care le-ați putut auzi despre reparația mașinii dvs.

Iată doar câteva alte minciuni sau concepții greșite despre reparația mașinii pe care s-ar putea să le credeți:

Trebuie să vă duceți autovehiculul la reprezentanța de unde l-ați cumpărat pentru a face reparații, altfel pierdeți garanția. În realitate, ar trebui să puteți să vă duceți vehiculul la orice atelier de reparații acreditat fără să vă pierdeți garanția.

Aveți nevoie de reparații suplimentare. Unii mecanici vor încerca să profite de clienți, spunându-le că au nevoie de mai multe reparații decât credeau. Cereți o a doua opinie, scrie finance.yahoo.com.

Este nevoie de o reparație completă a frânelor. Dacă un mecanic spune că aveți nevoie de o reparație completă a frânelor, întrebați dacă puteți înlocui pur și simplu plăcuțele de frână. Aceasta este o soluție mult mai ieftină – și adesea viabilă.

Aveți nevoie de o spălare a lichidului de transmisie. Acest lucru poate costa între 125 și 250 de dolari. Și, deși veți avea nevoie de una uneori, s-ar putea să nu fie atât de des pe cât susține mecanicul. Aflați de ce o sugerează înainte de a merge pe această cale. O schimbare a lichidului și a filtrului de ulei ar putea fi suficientă.

Ce poți pune în apa lalelelor ca să reziste mai mult timp

Martie este luna culorii, a frumuseții, a femeilor și a florilor. În această perioadă minunată dorim să surprindem persoanele dragi cu buchete superbe de flori.

Vedetele lunii sunt lalele. Cunoscute pentru frumusețea lor aparte, lalele pot fi destul de pretențioase dacă nu sunt îngrijite corect, transmite catine.ro.

Descoperă ce poți pune în apa lalelelor ca să reziste mai mult timp.

Florarii vin în ajutor doamnelor și le dezvăluie un truc mai puțin cunoscut pentru a prelungi durata de viață a unui buchet superb de lalele. Experții spun că lalele pot rezista pentru o perioadă lungă de timp dacă sunt îngrijite în mod corect.

Ce poți pune în apa lalelelor ca să reziste mai mult timp

Pentru început, specialiștii recomandă ca atunci când mergi să cumperi lalele să alegi buchetele care nu s-au deschis încă.

Lalele îmbobocite vor rezista mai mult timp decât unele înflorite complet. Pentru a prelungi durate de viață a lalelelor, florarii recomandă să adaugi în apa acestora puțin zahăr și gheață. Gheața ajută lalele să nu se deschidă la fel de repede.

Ține cont de faptul că lalele sunt flori care au nevoie de multă apă. Este important să păstrezi apa lalelelor tale proaspătă și să o schimbi periodic.

Alege să pui florile într-o vază spațioasă, în care acestea să aibă suficient loc. Apoi adaugă zahărul în apa din vază și amestecă până ce acesta se dizolvă.

Pentru un plus de prospețime poți adăuga mai apoi câteva cuburi de gheață. Apa rece va prelungi durata de viață a florilor tale. Ai grijă ca la câteva zile să tai puțin din codița lalelelor.

Specialiștii de la Parade.com sugerează să tai codița lalelelor la un unghi de 45 de grade. Ține cont și de frunzele lalelelor. Cele care stau prea mult timp sub apă ar putea începe să se descompună. Este recomandat să îndepărtezi frunzele care ar putea pune în pericol durata de viață a florilor tale.

Tot legat de durata de viață a acestora este important și locul în care le așezi. Florarii spun că acestea ar trebui ferite de căldura în exces și ar trebui așezate într-un loc luminos.

Ce semnificație au lalelele

Florile reprezintă modul perfect prin care poți să-ți exprimi sentimentele față de o persoană. Lalelele sunt gingașe, parfumate și colorate.

Ele sunt un simbol al primăverii, dar pot avea o semnificație mult mai profundă. Află mai multe și despre semnificația zilei de 1 martie. Vezi de ce este atât de importantă.

În unele culturi, lalelele sunt un simbol al perfecțiunii și al dragostei profunde. Vreme de secole au fost asociate cu iubirea necondiționată. Totodată, lalelele mai pot simboliza renașterea.

Dacă știi că o persoană trece printr-o perioadă mai dificilă, atunci lalele i-ar putea însenina ziua. În epoca victoriană, oamenii asociază lalele cu actele de caritate. Chiar și culoarea lor poate ascunde un mesaj aparte. Se spune că lalele albe simbolizează respectul și puritatea.

Despre lalele galbene se spune că simbolizează speranța și fericirea. Lalelele orange pot simboliza entuziasmul și spiritul liber. Lalele roșii, unele dintre cele mai populare, pot însemna dragostea eternă și pasiunea. Lalele roz, deși mai rare, simbolizează afecțiunea și conexiunea spiritual.

Lalele violet sunt asociate cu regalitatea și simbolizează eleganța. Lalele albastre, destul de rar întâlnite la noi, simbolizează serenitatea și pacea interioară.

Trucul incredibil care îți poate salva viața dacă te prinde o furtună cu fulgere

Să fii prins de furtună nu este niciodată plăcut, chiar dacă ești echipat. Dacă este vorba de una cu fulgere, atunci situația se complică. Pentru astfel de situații, specialiștii nemți vin cu un sfat care, la prima vedere, pare cel puțin ciudat, dacă nu de-a dreptul sinucigaș. Cercetătorii care au analizat astfel de furtuni spun că este mai bine să renunțăm la umbrelă și să lăsăm ploaia să ne ude bine pe cap. În acest fel, ne mărim șansele de a scăpa teferi dacă ne lovește fulgerul.

Un studiu realizat la o universitate din Germania a arătat că apa de ploaie de pe scalp acționează ca o „cască” de protecție în cazul unei descărcări electrice, curentul urmând calea cea mai conductibilă spre sol, prin pelicula de apă care ne acoperă corpul. Șansele de supraviețuire cresc de 70% la 90%, arată studiul, publicat în Scientific Reports și citat de 20Minutos.

Cercetarea a folosit două modele de cap cu trei straturi reprezentând scalpul, craniul și creierul. Unul a fost stropit cu apă pură, pentru a o simula pe cea de ploaie și ambele au fost expuse la șocuri electrice puternice. Capul umed a suferit mai puține leziuni, iar „creierul” său a avut o expunere la curent electric cu 13% mai mică decât capul uscat, ceea ce ar putea face diferența dintre viață și moarte.

Pentru a beneficia de protectie, scalpul trebuie sa fie umed, nu doar parul.

sursa

Încă 8 decese cauzate de virusul Covid-19. Cine sunt victimele
Articolul anterior
O tânără a primit un mesaj la 10 luni după ce și-a pierdut tatăl. „Când am citit ce mi-a cerut să fac, nu mi-a venit să cred!”
Articolul următor