Se înșeală cei care susțin că banii nu aduc fericirea. Potrivit unui studiu publicat în Social Psychological and Personality Science, achiziţiile de ordin material fac o persoană mai fericită decât experienţele, cum raportaseră alte studii. Așa că, mersul la shooping este mai eficient decât credeai.
Cercetătorii de la Universitatea Bristish Columbia şi-au propus să afle cât de fericită este o persoană în urma unor cumpăraturi de ordin material – fie că vorbim de un pulover de sau de o cafetieră. Aceştia au analizat cât de fericite se simţeau persoanele respective în săptămânile care au urmat aducerii respectivului obiect acasă.
După ce au cerut cumpărătorilor să noteze ce simt faţă de lucrul achiziţionat până la de 5 ori pe zi, cercetătorii au descoperit că achiziţiile de ordin material i-au făcut fericiţi timp de câteva săptămâni, în timp ce persoanele care au investit în experienţe au experimentat doar scurte momente de fericire.
Totuşi, starea de fericire generată de o vizită la spa, de un eveniment sportiv sau de o scurtă vacanţă a fost mai intensă. În plus, persoanele implicate în studiu au privit astfel de investiţii mai favorabil la 6 săptămâni după ce au trecut prin experienţa respectivă.
În cele din urmă, decizia de a cumpăra lucruri materiale sau de a investi experienţe de viaţă ar putea fi redusă la ce tip de fericire îţi doreşti. Să luăm la un scenariu concret prin care au trecut multe persoane în această perioadă. În momentul în care ai căutat cadouri poate că ai fost nevoit să te decizi între bilete la un concert sau o nouă canapea.
Cercetătorii spun că prima opţiune ar genera o emoţie puternică pentru o seară, dar momentul de încântare s-ar sfârşi într-un interval de timp scurt. Pe de altă parte, emoţia generată de cumpărarea unei noi canapele nu va fi niciodată la fel de intensă ca aceea dată de un concert, dar îţi va conferi o stare de bine şi de comfort în fiecare zi de-a lungul lunilor de iarnă!