Legume care nu trebuie consumate în exces

Unele legume sunt mai bogate în calorii, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să te descurajezi și să nu le mai incluzi în dietă. Trebuie să știi că legumele conțin fibre și o serie de nutrienți benefici pentru sănătate, iar ceea ce poți face este să le consumi cu moderație dacă ții o cură de slăbire.

separator

Care sunt legumele ce conțin ceva mai multe calorii?

1. Porumbul fiert

Este gustos, zemos și are o culoare care îți încânta privirea. Se recomandă să îl incluzi în alimentație și să faci combinații sănătoase. Este important să îl consumi grație aportului mare de vitamina C, calciu și vitamina E, dar și pentru stimularea sistemului digestiv. Totuși, nu exagera cu cantitatea!

2. Cartoful

Este un aliment de baza și poate fi gătit în multe feluri. Conține vitamina C, fibre, cantități bune de microelemente. Desigur, consumat în cantități mari, poate deveni o bombă calorică, întrucât cartoful este bogat în carbohidrați.

3. Fasolea

Fie că este consumată fiartă sau sub formă de pastă, fasolea uscată are ceva mai multe calorii decât fasolea verde, care este destul de recomandată în majoritatea dietelor de slăbire. Avantajul este că fasolea uscată oferă rapid senzația de sățietate și se menține pentru cel puțin 2 ore, așa că nu va fi o problema să consumi fasole în cura de slăbire. Ajută digestia și stimulează tractul intestinal întrucât conține multe fibre.

4. Rădăcinoasele

Un avantaj în a consumă rădăcinoase este că le putem da prin răzătoare și că avem nevoie doar de 2-3 linguri la o mâncare doar că să dăm o aromă inedită și să creștem gradul de sățietate. În această categorie intră țelina, pastârnacul, rădăcina de pătrunjel. Există diete care încurajează consumul de țelină, dar se recomandă totul cu moderație. Organismul are nevoie de nutrienții legumelor menționate.

5. Tofu

Este legumă preferată a veganilor, dar și a celor care țin toate posturile. Tofu se gătește cu ulei sau cu paste și este ușor să se consume un număr mai mare de calorii decât de obicei. Avantajul este că are grad mare de sățietate și oricum nu vei putea exagera.

6. Mazărea

Are ceva mai multe calorii decât fasolea verde, motiv pentru care trebuie să o consumi mai rar și câte 2-3 linguri doar că să dai culoare mâncării. Nu trebuie să o consumi în sosuri grase.

sursa: www.dietetik.ro

alte Articole interesante