Dara, Natalia Barbu şi Ale Blake ar putea să nu fie admise la Eurovision

Producătoarea proiectului „Elle”, Alla Donțu, vine cu un apel la organizatorii evenimentului, jurnalişti şi bloggeri de profil, să fie admisă noua variantă a piesei „Extaz” în următoarea fază a preselecției. După ce Tania Cerga s-a restras din trio, din motive necunoscute, s-au recurs la schimbări în proiectul Allei Donțu pentru Eurovision. Piesa a fost modificată, fiind înlocuită vocea Taniei cu cea a româncei Ale Blake, moment interzis de regulamentul național Eurovision. Într-un mesaj, postat pe facebook, producătoarea cere susținere:

separator
12342563_657951801014262_6048983189311011890_n

“Dragi prieteni …

E o adresare oficiala catre voi și toată PRESA din Republca Moldova.

Printre candidații înscriși la concurs în mod conform se numără și proiectul ,,Elle”, format din interpretele Dara, Natalia Barbu și o a treia prezență care la momentul înscrierii în concurs rămânea sub numele „Incognito”.

Toate din motiv că inițial din proiect făcea parte Tania Cerga, care imediat după înscrierea în concurs a anunțat producatorul proiectului (Alla Donțu) despre imposibilitatea absolută de a participa în proiect din motive personale. Motivele nu au fost enuntate.

Crearea acestui proiect a solicitat investiții care nu pot fi neglijate: timp, efort intelectual, creativ și financiar. În situația nou creată, din lipsă de timp, eu, Alla Donțu, producatorul proiectului, am reușit doar să elimin din piesă vocea Tanei Cerga și sa depun demmo versiune. Imediat am început căutarea celei de a treia voci de care are nevoie proiectul ca și concept. După mai multe audieri, nu am identificat nici o voce potrivită timbral și la nivel energetic acestui trio. Mai mult, orice altă voce nu se înscrie categoric în armonia, starea și conceptul piesei ”Tare”.Iar lucrurile nu mai sunt în armonie, categoric.

Refacerea piesei ”Tare”, care e concepută pentru trei voci, este imposibilă și odată cu asta, face dificilă și, de fapt, imposibilă prezența piesei ,,Tare” în ESC 2016.

În asemenea circumstanțe unica formulă rezonabilă pentru soluționarea problemei apărute și care nu are un precedent, este înclocuirea piesei cu care s-au înscris artistele în concurs, cu o altă piesă, gandită și potrivită formulei existente a proiectului.

În vederea stabilirii compatibilității respectivei formule cu conceptul ESC 2016, am analizat Regulamentul de desfășurare a concursului ESC 2016, constatând că această situație nu este prevăzută expres de Regulament. Or, Regulamentul prescrie doar condițiile și termenele de înscriere primară la concurs, nu și condițiile de înlocuire a unei piese înscrise în mod conform la concurs.

In speță, proiectul ,,Elle” s-a înscris în concurs, respectând cu strictețe normele impuse de Regulament. Dar în condițiile acestor circumstanțe excepționale, solicităm respectuos Companiei IPNA și Comitetului Organizatoric ESC să ne permită înlocuirea piesei ”Tare” cu piesa ”Extaz”, pentru a oferi proiectului ”Elle” posibilitatea de a rămâne în preselecția națională Eurovision și a concura în condiții egale cu ceilalți participanți înscriși în concurs.

Facem acest demers în baza „Dispozițiilor finale” din Regulament care prevede că:

„Toate subiectele neprevăzute de clauzele prezentului Regulament, vor fi examinate și soluționate de către Organizatorul Selecţiei Naţionale ESC2016.

Organizatorul îşi rezervă dreptul de a aduce modificări prezentului regulament, informând participanţii în timp util.„

În primul rând ne declaram conștiente de faptul că organizatorul național ESC 2016 are obligația să vegheze corectitudinea desfășurării concursului la nivel național și respectăm norma legală. În acest sens rămâne imperativă ghidarea de Regulamentul general, Regulamentul național al ESC 2016 și de cele mai bune practici. Or, este cert că, organizatorul la momentul fixării cadrului normativ de desfășurare al concursului este în incapacitate să prevadă și să reglementeze toate situațiile care ar putea interveni. Dar eventuala lipsă de cadru normativ pertinent nu presupune că organizatorul nu are competență necesară să intervină pentru clarificarea și soluționarea justă a unei situației excepționale care s-ar putea isca pe parcurs, ținându-se cont de interesul general prin prisma interesului personal al fiecărui participant.

Înțelegem că situația descrisă în speță nu este prevăzută de Regulament, iar pentru soluționarea solicitării proiectului ,,Elle”, Comitetul Organizatoric urmează să ia în calcul toate circumstanțele care au generat apariția solicitării noastre. În acest sens, organizatorul ar urma să acționeze în baza principiului ,,celor mai bune practici” și rugăm să examinați demersul proiectului ,,Elle” din următoarle motive:

• Nu poate fi pus la îndoială faptul că proiectul a respectat toate condițiile imperative pentru înscrierea și participarea la concurs.

• Nu încape nici un dubiu că, situația în care s-a pomenit proiectul ”Elle” are un caracter imprevizibil, excepțional și obiectiv, iar solicitarea proiectului comportă un caracter justificat atît din punct de vedere uman, moral, dar si juridic, Soluția pentru păstrarea în concurs a artistelor Natalia Barbu, Dara și a treia artistă (Ale Blake, România) ar fi, permisiunea de a veni la audiere cu piesa Extaz, cu asigurarea dreptului de participare

• Solicitarea proiectului intervine la etapa verificării dosarelor până la începerea preselecției propriu zise.

• Demersul proiectului ”Elle” nu afectează în nici un fel interesele celorlalți concurenți, or, din contra, prin schimbarea piesei în concurs ceilalți concurenți sunt favorizați, deoarece aceștia și-au promovat piesele anterior, iar pentru piesa Extaz rămâne mai puțin timp de promovare.

• Solicitarea noastră nu afectează condițiile generale de bază a desfășurării concursului propriu-zis.

• În schimb prin blocarea formală a demersului, așa cum se prefigurează în condițiile speței, ”Elle” sunt lipsite de șansa de a concura in masura capacitatilor artistice în preselecția națională ESC 2016.

Mai mult, ”Elle” participă în concurs sub lupa tuturor concurenților și a organizatorilor și în cazul în care se vor constata elemente de rea credință în acțiunile noastre, proiectul poate fi oricând descalificat.

Notăm că nici o lege, regulament civil nu reglementează toate situațiile care pot apărea pe parcurs, or, este cert că relațiile sociale evoluează mult mai rapid decât cadrul normativ, dar asta nu presupune că situațiile nereglementate ar urma să fie descalificate în niște condiții improprii. Din contra acestea ar urma să fie tolerate și promovate, în cazul în care acestea nu atentează la ordinea publică și bunele moravuri, așa cum este și în condițiile speței.

În aceste condiții și bazându-ne pe principiul ,,bunelor practici”

solicităm:

Companiei IPNA si Comitetului Organizatoric să admită prezentul demers,

Să accepte înlocuirea piesei ,,Tare” cu care s-a înscris proiectul ,,Elle” la concursul ESC 2016 cu piesa ”Extaz” înainte de audierile live, ca proiectul să intre in condiții legale și egale în competiție de rând cu ceilalți concurenți.

În vederea neadmiterii speculațiilor și criticilor nefondate suplimentar

solicităm:

Să sesizați în regim de urgență Organizatorul Central al concursului ESC 2016 cu prezentul demers pentru obținerea avizului consultativ asupra chestiunii ridicate în speță.

Cu respect,

Alla Donțu – producătorul

Natala Barbu, Dara, Ale Blake

IATA piesa cu care am trait in suflet pentru voi…”

Sursa foto: Facebook/ Donțu Alla, Natalia Barbu Sota

Au încins grătarul și au sărbătorit cu muzică răposații. S-a întâmplat astăzi, în Moldova

Cu mesele pline de bucate, romii din diferite regiuni ale Republicii Moldova au sărbătorit Paștele Blajinilor. La Soroca romii au întins mese copioase cu bucate preparate acasă, buchete de flori, ouă cu pietricele, plăcinte, dar și băuturi alese, transmite www.stiri.md.

La Glodeni aceștia au încins grătarul și au sărbătorit cu chef răposații. De asemenea, romii din Chișinău și Florești s-au remarcat prin pomenile luxoase, bucatele sofisticate, pască grandioasă, rațe umplute, miel sau pește la cuptor și muzică ce răsuna tare.

foto: captura www.stiri.md; www.protv.md

Interpreta Iuliana Beregoi, în culmea fericirii! Surpriza pe care i-a făcut-o Alla Pugaciova

Interpreta Iuliana Beregoi, cu peste un milion de urmăritori pe Instagram, are un nou fan și nu este vorba despre unul obișnuit. Mai nou, comunității sale s-a alăturat legenda muzicii din Rusia, Alla Pugaciova. Artista din Moldova a rămas impresionată și a venit cu un mesaj de mulțumire către celebra cântăreață.

Legenda muzicii ruse Alla Pugaciova a apreciat piesa „Снег”, compusă de Ірина Білик, această melodie fiind interpretată și de Filip Kirkorov.

„Incredibil, vă mulțumesc mult! Vă ador și vă apreciez”, este mesajul Iulianei Beregoi pentru legenda muzicii ruse. Vezi momentul video mai jos!

Moment impresionant! Natalia Barbu interpretează deosebit piesa „In the Middle”, acompaniată de Isaak, reprezentantul Germaniei la Eurovision

Deși au fost concurenți la ediția din acest an a concursului Eurovision, unii interpreți au reușit să lege prietenii și să-i unească talentele, spre bucuria fanilor.


Natalia Barbu, care a reprezentat R. Moldova la competiția muzicală care s-a desfășurat în Suedia, a făcut publică o înregistrare în care cântă altfel piesa „In the Middle”, fiind acompaniată la chitară de reprezentantul Germaniei la Eurovision, Isaac.

„O sesiunea live magică împreună cu artist și muzician extraordinar din Germania, Isaak. Frumoasă amintire! Mulțumesc, Isaak!”, a scris Natalia Barbu pe Facebook, potrivit ziarulnational.md.

„Este superbă versiunea asta!” sau „Minunată!!!”, i-au transmis fanii.

Norișori de ouă
Articolul anterior
O prezentatoare de la noi nu şi-a văzut fața jumătate de an. A purtat o mască specială
Articolul următor