65 de personalități, printre care politicieni, femei de afaceri, membri ai comunității diplomatice, interpreți, prezentatori TV și bloggeri au defilat în ținutele pe care designerii autohtoni le-au propus pentru sezonul estival. Prezentarea de modă a avut loc, în premieră, în aer liber.
Primele poze de la Fashion Soiree „Din inimă branduri de Moldova”
Prezentarea a fost organizată de Asociația Patronală a Industriei Ușoare din Moldova, cu susținerea partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova.
„Evenimentele de modă marca “Din Inimă” sunt o parte importantă și cea mai spectaculoasă a susținerii pe care USAID o acordă industriei ușoare din Moldova. Fiecare prezentare este o pistă de promovare pentru designerii locali și un prilej unic de a-și demonstra lucrările publicului, tot mai atras de produsele autohtone. Organizarea Fashion Soiree a fost o decizie ad-hoc, deoarece am constatat că în colecțiile de sezon sunt foarte multe creații trendy, perfecte pentru vară, care merită să fie cunoscute acum de amatorii de fashion.”, a declarat Doina Nistor, directorul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova.
Chiar dacă nu sunt la prima defilare, persoanele publice de la noi au emoții de fiecare dată.
„M-am simțit minunat, nu este pentru prima dată când defilez în ținute Din Inimă, dar de fiecare dată e ca prima dată. Am emoții pentru că nu fac asta zi de zi. La unii designeri, se simte o evoluție foarte promițătoare, deja încep să simtă tendințele, să creeze nu doar haine de purtat, dar și de colecție. Astăzi am descoperit-o pe Katea Gri, care are un stil minimalist, ce mi se potrivește perfect. Sunt și clienta Iuliei Alert, și a lui Eugen Hudorojcov, și a magazinului Georgette. Dacă cândva cumpăram doar haine de peste hotare, acum pot să spun că fac shopping și acasă, și în străinătate.”, a declarat Lucia Berdos.
“Particip de fiecare dată pentru că îmi place să contribui la promovarea creațiilor designerilor de la noi pentru că ei chiar au ce arăta. Fiecare designer are specificul său, dar cred că e din ce în ce mai bine. Am creații de la alina Bradu pentru că îmi place combinația dintre tradițional și modern, am descoperit-o acum pe Ludmila Storojuc, care are hăinuțe pe care le poți purta atât zi de zi, cât și la un eveniment. Georgette mi-a făcut cadou rochia pe care am prezentat-o și a fost un gest foarte plăcut.”, a spus Dorina Gherganov.
Bloggerițele de la noi promovează brandurile autohtone nu doar la aceste prezentări de modă, dar în fiecare zi. O mare parte din garderoba lor o ocupă anume creațiile designerilor autohtoni.
“A fost a doua oară când defilez pentru creatorii noștri. Sentimentul e unul superb, de măndrie. În țara aceasta se fac lucruri superbe. În garderobă am ținute de la Georgette, Ludmila Storojuc, Maicom, Tricon, încălțăminte de la Cristina, Oldcom și Olsa Shoes. Mi-a plăcut rochia în care am defilat. E semnată de Alina Bradu. E una perfectă pentru sezonul estival.”, a declarat bloggerița Iuliana Mămăligă.
“Din fiecare colecție prezentată ieri de brandurile autohtone mi-a plăcut cel puțin o piesă vestimentară. Dar ca și colecții luate per ansamblu, ce am memorat a fost colecția EHO care se apropie de această dată de stilul pret-a-porter, rochiile gingașe și ușoare ale Alinei Bradu în nuanțe deschise, de la alb la nuanțe diluate de cafeniu, hainele în stil non-conformist și cu o doză bună de senzualitate feminină ale brandului Katea GRI, colecția Ludmilei Storojuc, în care a adăugat mai multă „dulceață” vestimentară decât în anterioarele colecții, în care office style-ul și culorile tari erau predominante.”, a adăugat bloggerița Daniela Dermengi.
Evenimentul dedicat unui public select, a oferit spectatorilor prezentări cu ținute vaporoase de vară create de designeri autohtoni, iar atmosfera a fost completată de sangria, fructe de sezon și vinuri răcoritoare.