Brandurile moldovenești vor fi promovate printr-o aplicație mobilă

Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), din care fac parte un șir de companii autohtone din domeniul industriei ușoare, a beneficiat de susținere în elaborarea unei versiuni noi a site-ului www.dininima.md, precum și de dezvoltarea aplicației mobile DININIMA. Clienții vor avea acces la toate produsele brandurilor autohtone și legătură directă cu magazinele online ale acestora.

Aplicaţia a fost elaborată în cadrul programului „Digital IMPACT”, care face parte din Programul național „Startup Moldova” și este dezvoltat în cadrul proiectului TEKWILL, cu susținerea partenerilor de dezvoltare: Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) și Suedia, scrie moldpres.md.

Cu susținerea programului „Digital IMPACT”, versiunea nouă a site-ului urmează a fi realizată în conformitate cu ultimele tendințe tehnologice și de design, pentru a include informații complete despre toate brandurile autohtone de sub umbrela DININIMA. Site-ul va fi accesibil atât pentru consumatorii locali, cât și pentru cei din afara țării. La rândul său, aplicația mobilă va oferi cumpărătorilor posibilitatea de a fi la curent cu ultimele colecții, produsele recomandate, dar și reducerile permanente și programele de loialitate.

„Anterior, site-ul era mult prea încărcat și nu avea o structură bine definită. Ne-am gândit să-l simplificăm, așa încât acesta să devină o carte de vizită pentru toate companiile. În plus, anul trecut am dezvoltat un program de accelerare a comerțului electronic și ne dorim să integrăm și brandurile propriu-zise, care au site-uri funcționale. Prin intermediul programului, ne propunem să facem cât mai vizibile și mai accesibile afacerile autohtone. Urmează să implementăm și o extensie (www.dininima.com), pe care s-o promovăm pe piața europeană, pentru că există interes sporit din partea țărilor respective. Programul Digital IMPACT ne-a ajutat cu expertiză și susținere financiară în trecerea spre digitalizare, iar noi, împreună cu partenerii, vom promova industria ușoară atât în țară, cât și peste hotare”, susţine Marcela Lozovanu, directoare executivă APIUS.

Țara noastră a obținut, în premieră, dreptul de a exporta carne proaspătă de pasăre în UE

Republica Moldova a obținut, în premieră, dreptul de a exporta carne proaspătă de pasăre în Uniunea Europeană. Astfel, agenții economici își vor putea vinde produsele pe cea mai extinsă piață din lume și să-şi crească competitivitatea, scrie tvrmoldova.md.

Republica Moldova a obținut dreptul de exporta carne proaspătă de pasăre pe piața UE după ce, pe parcursul ultimilor doi ani, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor a promovat mai multe misiuni de audit din partea Comisiei Europene. A fost evaluat sistemul național de control sanitar-veterinar, cel de laboratoare, capacitățile de administrare a focarelor de gripă aviară, dar şi gradul de implementare a cerințelor și standardelor Uniunii Europene.”Este un semn că instituțiile dacă se mobilizează atunci pot obține caste rezultate pentru agenții noștri economici care crează locuri de muncă bine pătite. Vom continua crearea asta de opotunități pentru export în cea mai mare piață globală cu cei mai bogați consumatori”, a declarat Dorin Recean, prim-ministrul Republicii Moldova.Din martie 2023, Republica Moldova poate exporta în Uniunea Europeană carne procesată de pasăre și ouă de consum. În prezent, în toată ţara activează 43 de unități de creștere a păsărilor și aproape 227 mii de gospodării individuale.

Agenția Servicii Publice anunță sistarea temporară a prestării serviciilor

Agenția Servicii Publice anunță că din cauza unor deficiențe tehnice ale Sistemului Guvernamental de plăți electronice MPAY a fost sistată temporar prestarea serviciilor publice ale ASP pe întreg teritoriul țării.

Specialiștii tehnici din cadrul ASP, Agenția de Guvernare Electronică și Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică  lucrează, în prezent, asupra remedierii problemelor tehnice apărute.

Târg Pascal în Scuarul Catedralei Mitropolitane „Nașterea Domnului”. De când se deschide

Târg Pascal în Scuarul Catedralei Mitropolitane „Nașterea Domnului”.

În perioada: 01-04 mai 2024, în Scuarul Catedralei Mitropolitane „Nașterea Domnului”, pe aleea vizavi de str. Mitropolit Varlaam, se va desfășura un târg tematic cu produse pascale.

Acțiunea are ca scop asigurarea deservirii populației cu produse alimentare și nealimentare tematice, în contextul Sărbătorilor de Paști, având în vedere solicitările producătorilor autohtoni.

Totodată, în perioada: 27.04-04.05.2024, în sectoarele orașului sunt organizate târguri tematice cu produse pascale.

Mai mult, în zilele de 12 și 13 mai 2024, sunt prevăzute activități de comerț la intrările în Cimitirul „Sfântul Lazăr” din str. Doina, cu pască, cozonaci, produse de patiserie fără cremă, băuturi răcoritoare și fierbinți, flori și compoziții florale.

În același timp, la intrarea în Cimitirul Central din str. A. Mateevici vor fi desfășurate activități de comerț cu flori și compoziții florale.

Agenții economici participanți la târguri vor asigura: aspectul exterior al locurilor de comerț corespunzător tematicii sărbătorii, comercializarea doar a produselor permise, în baza actelor administrative emise de către APL, respectarea condițiilor de livrare și păstrare pentru produsele plasate spre comercializare, echiparea corespunzătoare a personalului de deservire etc.

Un individ din Străşeni şi-a ucis tatăl în bătaie, apoi a ieşit să se plimbe în oraş
Articolul anterior
Prima reacție a Maiei Sandu după reținerea procurorului general
Articolul următor