Facebook trece printr-un proces important de rebranding şi tocmai a anunţat noul nume al companiei.
Facebook îşi schimbă numele în „Meta”.
Anunţul a fost făcut de Mark Zuckerberg, fondatorul companiei.
Este a doua schimbare de nume a celei mai mari reţele de socializare din lume. Primul nume al companiei a fost „The Facebook”, dar l-a scurt timp a trecut la denumirea pe care o cunoaşte toată lumea – Facebook.
Vor fi introduse mai multe funcții futuristice.
Noul nume al Facebook va fi Meta și vine în contextul în care compania confruntă cu o analiză amplă a daunelor din lumea reală de pe diferitele sale platforme, după ce sute de documente interne au fost făcute publice.
Rebrandingul ar putea face parte dintr-un efort de revizuire a reputației Facebook și de a întoarce pagina în urma unei serii de coșmaruri de PR, inclusiv dezinformare pe platformele sale, eșecuri în moderarea conținutului și dezvăluiri despre efectul negativ pe care produsele sale îl au asupra sănătății mintale a unor utilizatori.
Totodată, se aliniază cu punerea unui accent tot mai mare pe conceptul de metavers, care se referă la eforturile de a combina tehnologiile de realitate virtuală și augmentată într-un nou tărâm online.
Metaversul combină realitatea virtuală și cea augmentată
Zuckerberg a vorbit despre modul în care se va crea o cu totul altă formă de socializare, de a munci sau de a te juca. Realitatea augmentată și cea virtuală vor fi, amândouă, combinate într-o nouă platformă online.
”Știu că unii oameni vor spune că nu este momentul să ne concentrăm asupra viitorului și vor să sublinieze ca există probleme importante la care să lucrăm în prezent. Vor exista întotdeauna”, a spus Zuckerberg într-un videoclip de lansare, înaintea discursului său principal.
”Deci, pentru mulți oameni, nu sunt sigur că va fi vreodată un moment bun pentru a se concentra asupra viitorului. Dar știu și că sunteți mulți dintre voi care simțiți la fel ca mine,” a adăugat el.
”Trăim pentru ceea ce construim. Și în timp ce facem greșeli, continuăm să învățăm, să construim și să mergem înainte,” a subliniat acesta.
Facebook a prezentat mai multe videoclipuri conceptuale, prin care a fost evidențiată viziunea asupra metaversului. De expemplu, vei putea să-ți trimiți o imagine holografică a ta la un concert la care un prieten participă în viața reală. Munca se va desfășura în jurul meselor de întâlnire virtuale, de la distanță, iar jocurile cu prietenii vor fi mai captivante.
De asemenea, Zuckerberg a anunțat că apelurile Messenger vor fi și ele în realitate virtuală. Totodată, CEO-ul Facebook intenționează să opereze o piață virtuală, unde dezvoltatorii pot vinde bunuri virtuale, iar un noul ecran de pornire în Oculus Quest va face chatul și jocurile din lumea virtuală mai sociale.
„Dispozitivele tale nu-ți vor mai consuma toată atenția”, a spus el. „Începem să vedem o mulțime de aceste tehnologii punându-se cap la cap în următorii cinci sau zece ani. Multe dintre acestea vor fi mainstream și mulți dintre noi vom crea și locui în lumi care sunt la fel de detaliate și convingătoare ca acesta, în fiecare zi”.