Trafic intensificat de două zile la punctele vamale din nordul țării. Sunt cozi pe sensul de ieșirea din țară

Cresc valorile de trafic în punctul de trecere a frontierei comun Criva-Mamaliga, pe sensul de intrare în Ucraina. Șeful Poliției de Frontieră Rosian Vasiloi spune că în zilele următoare pe direcția ieșire din Republica Moldova se așteaptă o creștere considerabilă a numărului de traversări, în special în punctele de trecere a frontierei: Leușeni și Criva, scrie newsmaker.md.

Astfel, reprezentanții Poliției de Frontieră solicită călătorilor, înainte de a porni la drum, să se informeze despre situația la frontieră și cum se circulă prin punctele de trecere a frontierei de stat (PTF).

Totodată, cei de la frontieră recomandă călătorilor traversarea prin toate PTF-urile, pentru a exclude formarea rândurilor și supraaglomerarea doar a unora: PTF Leușeni-Albița, alegem PTF Sculeni-Sculeni sau PTF Costești-Stânca; PTF comun Criva-Mamaliga, alegem PTF Larga – Kelmențî sau Briceni-Rossoșani.

Alte recomandări ale polițiștilor de frontieră:

Vizualizarea situației din PTF-uri prin accesarea TRAFIC ONLINE;

Consultare la Linia Verde a Poliției de Frontieră (+373 22 259 717) pentru a ști din timp care este situația în PTF-uri și care sunt regulile de trecere a frontierei de stat;

Consultare la MAEIE pentru a vă informa despre regulile de intrare în statul în care ați planificat călătoria;
La intrarea în Republica Moldova, urmăriți dacă țara din care veniți nu se află în lista statelor aflate în zona roșie și în dependență, țineți cont de cerințele dispuse în contextul măsurilor de control a răspândirii Covid-19.

De menționat că pe parcursul sărbătorilor de iarnă, polițiștii de frontieră activează în regim intensiv. În acest sens, reprezentanții Poliției de Frontieră au anunțat că începând cu data de 22 decembrie 2021 și până în data de 16 ianuarie 2022, este instituit un regim intensiv de control al frontierei de stat. Aceasta presupune implementarea unor măsuri pe linia fluidizării traficului transfrontalier.

La Cahul se desfășoară tabăra internațională de pictură „Identitatea prin culoare”

În perioada 24-29 iunie, la Cahul se desfășoară tabăra internațională de pictură „Identitatea prin culoare”, care va uni mai mulți pictori din Republica Moldova, România și Ucraina. Luni, 24 iunie, pictorii s-au întrunit la Palatul de Cultură „Nicolae Botgros” pentru a se cunoaște și a începe procesul de creație, scrie provincial.md.

Gazda evenimentului, primarul municipiului Cahul, Nicolae Dandiș, a salutat participanții taberei și le-a urat sejur plăcut și cu inspirație la Cahul. Dumnealui a subliniat importanța acestui tip de eveniment în promovarea culturii locale și a colaborării internaționale.

Viceprimarul municipiului Cahul, Tatiana Romaniuc, le-a povestit pictorilor mai multe lucruri despre tabără și despre municipiul Cahul: „Am decis să dedicăm acestui eveniment mai mult timp, zile în care ne dorim ca dumneavoastră să vă simțiți bine, astfel încât să aveți inspirația și dorința de a crea.”

De asemenea, în cadrul întrunirii, managerul Centrului de Management al Proiectelor din cadrul Primăriei Municipiului Cahul, doamna Ana Nedelcu, a relatat despre proiectul EU4Culture în cadrul căruia se desfășoară această tabără, dar și despre alte activități care au fost derulate sau urmează a fi implementate.

Participanții și-au exprimat entuziasmul și nerăbdarea de a lua parte la acest eveniment cultural deosebit. Aceștia sunt hotărâți să contribuie la promovarea identității culturale prin arta picturii. Ultima zi a taberei, 29 iunie, se va încheia cu expoziția lucrărilor realizate de pictorii participanți la tabără.

Tabăra internațională de pictură este organizată de Primăria Municipiului Cahul în cadrul proiectului „Cahul – Capitala Cultural-Creativă a Republicii Moldova”. Acest proiect este implementat cu suportul financiar al Uniunii Europene în cadrul proiectului EU4Culture, fiind realizat de Institutul Goethe (lider în implementare), Institutul Francez din Georgia, Institutul Cultural Danez și Czech Centers.

TV6 și Orhei TV au rămas fără licență de emisie

Compania „Media Resurse”, care deține licență pentru TV6 și Orhei TV, a rămas fără acte permisive pentru emisiile de televiziune și serviciile audiovizuale. Decizia a fost luată de Consiliul pentru promovarea proiectelor investiționale de importanță națională, scrie agora.md.

În urma evaluărilor,  Consiliul pentru promovarea proiectelor investiționale de importanță națională constat faptul că „Media-Resurse” este companie afiliata grupului oligarhului fugar, Ilan Șor, iar fondatorul companiei, Chitoraga Dumitru, este asociat acestuia și se afla pe lista de sancțiuni. Astfel, în cadrul ședinței Consiliului s-a propus și aprobat refuzul „admiterii prealabile pentru investițiile de importanță pentru securitatea statului”.

Cu alte cuvinte, posturilor de televiziune TV 6 și Orhei TV le-au fost retrase actele permisive pentru emisiile de televiziune și serviciile audiovizuale.

 „Înstrăinarea acțiunilor sau părților social deținute în termen de 60 de zile de la data notificării, cu aplicarea clauzei de schimbare a controlului pentru „Media-Resurse”, se arată în procesul verbal al Consiliul pentru promovarea proiectelor investiționale de importanță națională.

În același document se menționează că potrivit informației deținută de Registrul de Stat al Persoanelor Juridice referitoare la Media Resurse „sunt aplicate: interdicție din partea unui executor judecătoresc și interdicție de înstrăinare a părții sociale aplicată prin ordinul Serviciului Fiscal de Stat”.

 În decembrie 2022, Primul în Moldova, Accent TV și alte patru posturi de televiziune (TV6, Orhei TV, NTV Moldova, RTR Moldova) au fost blocate de către Comisia de Urgență.

După cum se menționa în anunțul Guvernului, canalele au fost blocate pentru că aparțin unor persoane aflate sub sancțiuni internaționale (Plahotniuc și Șor) și pentru „a proteja spațiul informațional național și a preveni riscul dezinformării și manipulării opiniei publice”.

Iar la 13 octombrie 2023, Consiliul Audiovizualului a refuzat să reînnoiască licența de emisie a postului Primul în Moldova, deoarece cererea nu a respectat conceptul general al postului, care este principalul criteriu de reînnoire a licenței. Se pare că conceptul postului de televiziune Primul în Moldova spune un lucru, dar cererea spune altceva, motiv pentru care CA a refuzat să o ia în considerare.

A început construcția celui mai lung tunel rutier subacvatic din lume. Va dura 7 minute să ajungi din Germania în Danemarca

Cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume este construit pe sub Marea Baltică și măsoară 18 kilometri. Regele Frederik al X-lea al Danemarcei a inaugurat recent primul element de construcție al viitorui tunel feroviar care va lega cele două țări, scrie CNN citat de digi24.ro.

Se preconizează că lucrările se vor finaliza în 2029, iar acest tunel va contribui la tranziția ecologică a sectorului transporturilor. În plus, va reduce timpii parcurși între cele două țări. O călătorie traversată în prezent cu feribotul durează 45 de minute, iar prin tunelul subacvatic se va putea face în doar șapte minute. Se estimează că mașinile vor putea traversa Marea Baltică în doar zece minute pe cele patru benzi care vor fi construite. 

Tunelul, al cărui nume oficial este Fehmarnbelt Fixed Link, va avea o lungime de 18 kilometri, este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură. Până la 2.500 de persoane vor lucra direct la proiectul de construcție. Michael Svane de la Confederația Industriei Daneze, una dintre cele mai mari organizații de afaceri din Danemarca, a declarat pentru CNN în 2022 că el crede că tunelul va fi benefic pentru întreprinderi din afara Danemarcei. Va fi cel mai lung tunel combinat rutier și feroviar din lume. Acesta va cuprinde două autostrăzi cu două benzi – separate de un pasaj de serviciu – și două căi ferate electrificate. Ideea de a se construi un tunel pe sub Marea Baltică a luat naștere în 2011, când s-a decis ca o legătură între insula Lolland din sudul Danemarcei și insula Fehmarn din nordul Germaniei. Lucrările pe partea daneză au început în iulie 2022, iar pe partea germană un an mai târziu. Întreaga construcție va costa 55,1 miliarde de coroane (8 miliarde de dolari) și va fi plătită de utilizatorii din Danemarca. Guvernul danez va decide taxa de drum pentru tunel într-o etapă ulterioară.   În prezent, traficul între peninsula scandinavă și Germania prin Danemarca poate fi efectuat fie cu feribotul prin Fehmarnbelt, fie pe o rută mai lungă prin podurile dintre insulele Zealand, Funen și peninsula Iutlanda.

Doi piloți au murit după ce un elicopter militar israelian s-a prăbuşit în mare
Articolul anterior
Gina Pistol și Smiley, în prima vacanță alături de fiica lor
Articolul următor