McDonald’s a anunţat joi că a încheiat un acord pentru a-şi vinde afacerea din Rusia actualului său licenţiat de pe piaţă, Alexander Govor.
Govor va achiziţiona toate restaurantele McDonald’s din Rusia şi le va opera sub un nou brand, transmite mediafax.ro.
De asemenea, el a fost de acord să păstreze angajaţii timp de cel puţin doi ani şi să finanţeze salariile angajaţilor corporativi care lucrează în 45 de regiuni ale ţării până la încheierea tranzacţiei şi a obligaţiilor existente faţă de furnizori, proprietari şi utilităţi.
Condiţiile financiare ale tranzacţiei nu au fost dezvăluite, transmite CNBC.
McDonald’s a declarat luni că se aşteaptă să înregistreze o taxă necash de la 1,2 la 1,4 miliarde de dolari, legată de investiţia sa netă în Rusia şi pierderile din valută străină.
Vânzarea este de aşteptat să se încheie în următoarele săptămâni, dacă va obţine aprobarea de reglementare. Înseamnă sfârşitul unei ere pentru gigantul fast-food, care a intrat pentru prima dată în ţară cu doar câteva luni înainte ca Uniunea Sovietică să se dizolve.
„McDonald’s din Rusia a întruchipat însăşi noţiunea de glasnost şi a căpătat o semnificaţie uriaşă”, a scris CEO-ul Chris Kempczinski într-o scrisoare către sistemul McDonald’s, luni, după ce compania şi-a anunţat intenţia de a vinde.
În cele trei decenii de la deschiderea primei locaţii la Moscova, McDonald’s şi-a crescut afacerea din Rusia la aproximativ 850 de restaurante. Compania deţinea aproximativ 84% din acele restaurante, în timp ce restul erau operate de francizaţi. Deţinerea mai multor restaurante generează venituri mai mari pentru companie, dar o deschide la riscuri mai mari în perioade de tulburări sau de criză economică.
La începutul lunii martie, după ce Kremlinul a invadat Ucraina, McDonald’s a declarat că îşi va închide temporar restaurantele din Rusia. Compania a declarat la sfârşitul lunii aprilie că suspendarea operaţiunilor sale în Ucraina şi Rusia din cauza războiului a costat-o 127 de milioane de dolari în primul trimestru.