Lovitură pentru transportul aerian rus: încep să-şi dezmembreze avioanele pentru piese de schimb. Nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancțiunilor

Companiile aeriene ruseşti, inclusiv transportatorul de stat Aeroflot, au început să îşi dezmembreze avioanele pentru a obţine piesele de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancţiunilor occidentale, au declarat pentru Reuters mai multe surse din industria aeronautică, potrivit agerpres.ro.

Aceste măsuri sunt în linie cu sfaturile furnizate în luna iunie de Guvernul rus companiilor aeriene pentru a utiliza o parte din avioane pentru piese şi a asigura astfel că restul avioanelor produse în străinătate vor continua să zboare, cel puţin până la finele lui 2025.

Sancțiunile impuse Moscovei după ce Rusia a invadat Ucraina la finele lunii februarie au împiedicat companiile aeriene ruseşti să obţină piese de schimb sau să facă lucrări de mentenanţă la avioane în Occident. În aceste condiţii, experţii în aviaţie estimau că este probabil ca liniile aeriene ruseşti să înceapă să dezmembreze o parte din avioane pentru ca restul aparatelor să poată zbura în continuare, însă acum au apărut şi primele dovezi concrete ale acestui fenomen.

Cel puţin un avion rusesc de tip Sukhoi Superjet 100 şi un avion Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt în prezent blocate la sol unde sunt dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar. Aceasta a precizat că, în cazul avionului Airbus A350, este vorba de un aparat aproape nou. De asemenea, au început să fie scoase componente şi de pe câteva avioane de tip Boeing 737 şi Airbus A320 din flota Aeroflot, deoarece transportatorul are nevoie de mai multe piese de schimb pentru alte alte aparate Boeing 737 şi Airbus A320.

Cele mai multe avioane folosite de companiile ruseşti sunt produse în Occident

Cea mai mare parte a avioanelor folosite de companiile aeriene ruseşti sunt aparate produse în Occident. Însă şi avioanele de pasageri Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt dependente de componentele produse în străinătate.

Sursa citată de Reuters susţine că un motor a fost deja scos de pe un avion Superjet pentru ca un alt aparat Superjet să poată zbura în continuare. Experţii subliniază că este ceva frecvent ca motoarele să fie schimbate de pe un avion pe altul, nefiind considerate echipamente care să fie parte din corpul aeronavei.

Problema este că noile generaţii de avioane, precum A320neo, A350, Boeing 737 MAX şi Boeing 787, au o tehnologie care este îmbunătăţită în mod constant. În decurs de un an de la intrarea în vigoare a sancţiunilor, va fi o „provocare” să fie menţinute în serviciu aceste avioane moderne, chiar şi pentru inginerii ruşi foarte competenţi, susţin sursele occidentale.

Practica de a dezmembra un avion pentru ca alte avioane să poată zbura în continuare este în mod frecvent asociată cu dificultăţile financiare întâmpinate de o companie aeriană însă nu s-a întâmplat niciodată la o asemenea amploare precum cea prognozată că va avea loc în Rusia.

Lovitură pentru transportul aerian rus

Aproximativ 80% din flota Aeroflot constă din avioane Boeing şi Airbus. La finele anului trecut, compania aeriană rusească deţinea 134 de avioane Boeing şi 146 de arate Airbus, precum şi 80 de avioane ruseşti de tip Sukhoi Superjet-100. Potrivit calculelor Reuters, pe baza datelor furnizate de Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot, adică 15% din flota sa, nu au mai decolat începând de la finele lunii iulie. În plus, trei dintre cele şapte avioane de tip Airbus A350s operate de Aeroflot, inclusiv un avion care acum este dezmembrat pentru piese de schimb, nu au mai decolat de trei luni.

Transportatorii aerieni ruşi zboară în prezent pe mai puţine rute, din cauza sancțiunilor occidentale, ceea ce înseamnă că sunt avioane care nu sunt folosite şi pot fi dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o a doua sursă.

Aeroflot, odată una dintre cele mai mare companii aeriene ale lumii dar care acum este dependentă de susţinerea statului, a înregistrat o scădere de 22% a traficului în al doilea trimestru al acestui an, după ce sancţiunile internaţionale au împiedicat Aeroflot să zboare pe majoritatea destinaţiilor occidentale.

Polițiștii vor fi la datorie de 9 Mai: Recomandări către cetățeni

În contextul mai multor evenimente care vor avea loc la 9 mai, în capitală, dar și în țară, Poliția va fi la datorie pentru asigurarea ordinii publice și supravegherea circulației rutiere.

Stimați cetățeni, pentru ca evenimentele să se desfășoare fără incidente, vă recomandăm:

respectați normele legale cu privire la ordinea și securitatea publică;

evitați să luați copiii în mulțime;

evitați consumul de alcool în locurile publice;

evitați orice situație de conflict, mesaje cu tentă politică și cele care instigă la agresiune, violență sau alt gen de acțiuni care pot pune în pericol atât siguranța dumneavoastră, cât și a altor cetățeni;

nu purtaţi arme, obiecte explozive, substanţe interzise sau alte obiecte care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea oamenilor. Evitați purtarea genților voluminoase și a ghiozdanelor care pot crea suspiciuni.

evitați să luați la evenimente obiecte de valoare și aveți grijă de bunurile personale.

Pentru ca traficul rutier să se desfășoare fără impedimente:

evitați străzile pe care va fi restricționată circulația și optați pentru deplasarea pe străzile adiacente;

respectați cerințele legale ale polițiștilor;

nu parcați mașinile în locuri interzise și nu lăsați bunuri de valoare în interiorul acestora;

fiți maxim prudenți la trecerile pentru pietoni;

optați pentru transportul public;

nu urcați la volan daca ați consumat băuturi alcoolice.

Informați imediat Poliția dacă observați persoane sau acțiuni suspecte. Dacă sunteți martorii unei situații de perturbare a ordinii publice formați imediat numărul unic 112 sau anunțați cel mai apropiat polițist.

Un bărbat de 99 de ani a divorțat de soția sa de 96 de ani, după ce a găsit scrisorile ei secrete de dragoste din anii 1940

Bărbat de 99 de ani, divorț surprinzător. Un bărbat de 99 de ani și soția acestuia de 96 de ani vor deveni cel mai vârstnic cuplu de divorțați din lume, după ce soțul a aflat despre o aventură pe care soția sa a avut-o în urmă cu 60 de ani, în anii 1940.

După 77 (șaptezeci și șapte!!!”) de ani, un italian în vârstă de 99 de ani a cerut divorțul de soția sa în vârstă de 96 de ani, după ce a descoperit că soția lui a avut aventură în urmă cu 60 de ani.

Divorț la 99 de ani, după 77 de ani de căsătorie

Bărbatul, identificat în actele de judecată ca fiind Antonio C., a descoperit într-o comodă veche scrisorile de dragoste dintre soția sa și vechea sa dragoste, chiar cu câteva zile înainte de Crăciun. El șia-a confruntat soția sa, Rosa C., care ar fi recunoscut această aventură și a încercat să-l convingă sî nu o părăsească.

Orbit de gelozie, însă, Antonio C. a plecat de acasă și a cerut divorțul, chiar dacă a petrecut alături de soția sa apropae opt decenii. Scrisorile au fost cele mai semnificative necazuri în lunga căsătorie a cuplului care a avut împreună cinci copii, 12 nepoți și un strănepot, potrivit presei locale.

Originar din Sardinia, Antonio C. se pare că a cunoscut-o pe Rosa C. în anii 1930, în timp ce a slujit ca parte a carabinierilor italieni din Napoli natală. Presa italiană a indicat sângele sudic al cuplului ca catalizator al despărțirii, a notat Telegraph.

Odată ce divorțul lui Antonio și Rosa C. va fi finalizat, ei vor deveni cel mai vârstnic cuplu divorțat potrivit Telegraph, luând titlul de la colegii britanici Bertie și Jessie Wood, ambii în vârstă de 98 de ani, care au renunțat la aceasta în 2009, după 36 de ani de căsnicie. 

sursa

În premieră pentru Poliția Națională, 11 polițiste au fost instruite intensiv în domeniul tacticii de intervenție

În premieră pentru Poliția Națională, 11 polițiste au fost instruite intensiv în domeniul tacticii de intervenție.

Timp de șase săptămâni, 11 polițiste din subdiviziunile Poliției Naționale au fost instruite în domeniul pregătirii profesionale. Instruirile au fost structurate pe aspecte teoretice și practice. Polițistele au simulat luări de ostatici, procedee de imobilizare, încătușare, tactică polițienească și tehnici noi de gestionare și dezamorsare a situațiilor conflictuale.

Cursul s-a desfășurat sub coordonarea instructorilor suedezi, dar și a polițiștilor formatori în domeniul tacticii de intervenție ai Poliției Naționale, care efectuează instruiri și asigură pregătirea de intervenție profesională a polițiștilor, în special, pe segmentul stradal, ordine publică și investigații.

Diplomele au fost înmânate de șeful Poliției Naționale, Viorel Cernăuțeanu care a încurajat polițistele și a evidențiat că buna pregătire profesională influențează, în mod considerabil, calitatea intervenției polițienești.

Pregătirea continuă a polițiștilor se desfășoară constant și este pe agenda Inspectoratului General al Poliției pentru asigurarea unui serviciu de calitate pentru cetățeni.

Cursul de instruire face parte din Programul de asistență „Asigurarea autosuficienței și însușirii competențelor de poliție comunitară și a competențelor tactice de bază, pe lângă consolidarea capacității Inspectoratului General al Poliției al Republicii Moldova de a oferi șanse egale indiferent de sex” finanțat de Guvernul Regatului Suediei și implementat de comun cu Autoritatea de Poliție Suedeză.

Primul transport cu cereale care a plecat din Ucraina, refuzat de cumpărătorul din Liban pentru că a întârziat cinci luni
Articolul anterior
Seceta care a lovit Europa în 2022, una istorică. Sate și orașe, amenințate cu dispariția. Ce măsuri cere CE
Articolul următor