În atenția mediului de afaceri, Ministerul Economiei reamintește că antreprenorii pot beneficia de compensare a șomajului tehnic în situații de reducere a activității.
Care este procedura șomajului tehnic?
Procedura șomajului tehnic este descrisă în HG 316/2021, Anexa 2:
Angajatorul, până la data de 25 a lunii imediat următoare lunii în care a fost stabilit șomajul tehnic, prezintă, prin intermediul ghișeului unic de raportare electronică – raportare.gov.md, solicitarea acordării din bugetul de stat a indemnizației pentru șomaj tehnic.
Cuantumul indemnizației pentru șomaj tehnic acordate din bugetul de stat este calculat prin înmulțirea numărului de zile libere acordate cu 50% din salariul de bază al salariatului divizat la numărul de zile din luna pentru care este depusă solicitarea, dar nu mai mult de 150 de lei pe zi. Detalii, aici: https://www.legis.md.
De asemenea, există posibilitatea pentru angajatori să instituie regim redus de activitate.
Procedura este descrisă în HG 333/2021:
Pentru solicitarea regimului de activitate redusă, angajatorul completează pe proprie răspundere un formular de solicitare semnat și îl depune prin intermediul Ghișeului unic de raportare electronică – www.raportare.gov.md.
Formularul de solicitare urmează să fie prezentată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data preconizată pentru instituirea regimului de activitate redusă.
Centrul de Apel al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (0 8000 1000) reprezintă punctul de contact telefonic pentru asistența angajatorilor și a salariaților. Detalii, aici: https://www.legis.md.