Elon Musk este prima persoană din lume care pierde 200 de miliarde de dolari

Șeful Tesla și al Twitter a fost a doua persoană care a adunat o avere de peste 200 de miliarde de dolari, depăşind acest prag în ianuarie 2021, la câteva luni după directorul Amazon Jeff Bezos, dar în mai puțin de doi ani Elon Musk a devenit singura persoană din istorie care a și pierdut 200 de miliarde de dolari, relatează Bloomberg, citat de libertatea.

Judge Grants Elon Musk's Request to Delay Trial With Twitter - The New York  Times

Musk, în vârstă de 51 de ani, și-a văzut averea prăbușindu-se la 137 de miliarde de dolari după ce acțiunile Tesla au scăzut în ultimele săptămâni. Averea lui a atins un vârf de 340 de miliarde de dolari pe 4 noiembrie 2021 și a rămas cea mai bogată persoană din lume până a fost depășit de Bernard Arnault, magnatul francez din spatele companiei de lux LVMH.

Tesla, condusă de Musk, a depășit pentru prima dată o capitalizare de piață de 1.000 de miliarde de dolari în octombrie 2021, alăturându-se unor companii precum Apple, Microsoft, Amazon. și Alphabet, compania mamă a Google, chiar dacă vehiculele electrice ale lui Musk reprezentau doar o mică parte din piața auto globală.

Acum, poziția dominantă a Tesla în domeniul automobilelor electrice este în pericol, deoarece concurenții o ajung din urmă. În acest context, Tesla oferă americanilor o reducere rară de 7.500 de dolari la două modele, dar, notează Bloomberg, producția la uzina sa din Shanghai este în scădere.

În timp ce presiunea asupra Tesla se intensifică, Musk a fost preocupat de platforma Twitter, pe care a cumpărat-o cu 44 de miliarde de dolari la sfârșitul lunii octombrie. El a aplicat apoi măsuri nepopulare, precum concedierea angajaților, cerându-le acestora apoi să se întoarcă. De asemenea, a aplicat politicile de conținut ale Twitter la întâmplare pentru a justifica interzicerea conturilor unor jurnaliști importanți, scrie Bloomberg.

La rândul său, Musk a respins îngrijorările legate de Tesla şi a criticat Rezerva Federală pentru că a crescut ratele dobânzilor într-un ritm rapid. „Tesla performează mai bine ca niciodată!”, a scris Musk pe Twitter, pe 16 decembrie, adăugând că „noi nu controlăm Rezerva Federală. Aceasta este adevărata problemă aici”.

Miliardarul, care a împrumutat anterior foarte mult pentru participația sa la Tesla, a avertizat însă recent și asupra pericolelor pe care le reprezintă banii împrumutați pe piețele panicarde. „I-aș sfătui cu adevărat pe oameni să nu aibă datorii în marjă pe o piață bursieră volatilă. Se pot întâmpla lucruri extreme pe o piață în scădere”, a declarat Musk.

Recent, Elon Musk a anunțat că va demisiona de la conducerea Twitter după ce va găsi pe cineva „suficient de nebun” să-l înlocuiască.

În total, miliardarii lumii, Elon Musk, Mark Zuckerberg, Jeff Bezos și Changpeng Zhao, au pierdut aproximativ 392 de miliarde de dolari, mai arată datele publicate de Bloomberg. Totodată, nici afaceriștii Ucrainei n-au dus-o mai bine. Potrivit Forbes Ucraina, averea celor mai bogați 20 de ucraineni a scăzut cu peste 20 de miliarde de dolari, la 22,5 miliarde de dolari, din februarie și până acum.

Tik Tok ar putea fi interzis în Moldova. Ce spune Igor Grosu

Președintele Parlamentului și liderul PAS, Igor Grosu, a declarat că autoritățile Republicii Moldova ar putea lua măsuri dure, inclusiv închiderea unor platforme sociale, referindu-se la platforma TikTok, dacă acestea vor fi considerate o amenințare la adresa securității naționale. Afirmațiile au fost făcute în cadrul unei emisiuni de la TVR Moldova, scrie NM.md.

Grosu a subliniat importanța unui efort coordonat la nivelul Uniunii Europene pentru a stabili reguli clare privind modul în care platformele mari operează în spațiul digital.

Totodată, liderul PAS a sugerat că, dacă dialogul și reglementările internaționale nu vor produce rezultate, Republica Moldova va recurge la acțiuni unilaterale pentru a proteja securitatea națională.

„Sunt două modalități, una cu binișorul. Și aici de fiecare dată spuneam țărilor membre UE, în cazul R. Moldova, sau țări precum țările baltice, noi suntem țări mici și nu contăm în afacerea asta globală. Unica modalitate este să avem o voce comună alături de țările UE și nu doar, Consiliul Europei și să fie niște reguli clare în raport cu toate platformele gigantice, care au depășit dimensiunea de afacere. Ele au ajuns să fie instrumente de influență pentru democrație. Sunt instrumente folosite cinic folosite de autocrație, cum este Rusia, împotriva țărilor mici. 

Cu mai puțin binișorul, atunci când vom vedea că nu suntem auziți, atunci vom fi nevoiți să rezervăm dreptul de a acționa pentru a ne proteja țara. Nu exclud nici o opțiune. Dacă vom vedea că este un pericol la adresa țării noi suntem obligați să intervenim”, a declarat Igor Grosu.

ATENȚIE, șoferi! Ceață densă în unele zone din centrul țării

ATENȚIE, șoferi! În unele zone din Centrul țării persistă, în această dimineață, ceața densă, informează unica.md cu referire la un comunicat al Poliției.

”Amintim, că în astfel de condiții vizibilitatea în trafic scade considerabil, iar orice manevră neasigurată poate fi periculoasă.

Vă îndemnăm să sporiți atenția în timpului șofatului, circulați cu viteză redusă și nu uitați de obligativitatea conectării luminii de întâlnire și a celor anticeață.”, anunță Poliția.

Republica Moldova exportă tot mai multe fructe pe piața României. Ce preferă consumatorii de peste Prut

Republica Moldova exportă anual o cantitate tot mai mare de fructe pe piața României. Astfel, în primele 10 luni ale acestui an, în România au fost exportate 20 de mii de tone de mere, 16 mii tone de struguri și 12 mii tone de prune, scrie evz.ro.

Membrii Asociației Moldova Fruct, cu suportul Proiectului USAID Competitivitatea și Reziliență Rurală, au participat la Forumul „RO Fruits & Vegetables Show” ediția 2024. Evenimentul, marcă în industria legumelor și fructelor proaspete, a fost organizat de Modern Buyer pentru profesioniști din întreaga industrie. Acesta a fost dedicat noilor tendințe de consum, inovațiilor și strategiilor de colaborare în domeniu.

Piața română, aproape de producătorii din Republica Moldova

Director Fani SRL, Ștefan Bîtlan, a specificat că piața României constituie o destinație importantă. Aceasta este tratată ca piață locală, datorită proximității logistice și preferințelor similare ale consumatorilor.

„M-am bucurat să am ocazia de a interacționa direct cu reprezentanții lanțurilor de retail din România. Este vorba de Metro Cash&Carry, Carrefour, Lidl, Profi, Auchan, Diana. Totodată, am remarcat că în comerțul modern din România, merele sunt pe locul doi ca produse comercializate. La fel, se atestă o creștere a cererii pentru soiurile de club. Comparativ cu anul trecut pe piață s-a înregistrat o cerere în creștere cu 23% pentru struguri și caise”, a menționat Ștefan Bîtlan.

Astfel, Carrefour a prezentat experiența lor în cooperarea cu producătorii români reușind să își asigure necesarul de produse proaspete din surse locale. În acest sens, lucrează cu 29 cooperative de producători de fructe și legume (peste 350 de fermieri), dintre care 11 au fost create de Carrefour. Un aspect important îl constituie dezvoltarea capacității de stocare și producție în paralel.

Preferințele consumatorilor români

Consumatorul de peste Prut nu mai alege produse după criteriul – preț avantajos. Acesta s-a reorientat spre calitate, gust și avantajele care îi sunt oferite. Conform datelor prezentate de NielsenIQ – companie de cercetare de piață, fructele și legumele constituie 8,1% din coșul de consum al unui român. Totodată, în acest an, vânzările cu fructe și legume în România au cunoscut o creștere de 14%, comparativ cu anul precedent.

„În sezonul curent, s-a atestat o creștere semnificativă a exporturilor de fructe moldovenești în România. În special a merelor la începutul noului sezon. Trendurile care trebuie urmărite cu mare atenție de producători și exportatori sunt: inovația, modul sănătos de viață, sustenabilitate, marcă privată, comerțul online, protecția mediului. Doar prin aceste criterii se va putea menține fidelitatea clientului la raft. La fel, consumatorii români își doresc la raft produs fără plastic. Se pune accent tot mai mult pe ambalajul din carton, caserole, pungi de hârtie, tăvițe”, a subliniat Alexandra Bîcu, specialist marketing Moldova Fruct.

Peste două treimi din exporturile Moldovei merg în UE

Potrivit datelor statistice, peste 66% din exporturile moldovenești ajung pe piața Uniunii Europene. Acestea au o valoare de peste 1,74 miliarde de dolari SUA în doar nouă luni ale acestui an.

Top 10 destinații pentru mărfurile producătorilor moldovenești sunt: România – 32,2%, Ucraina – 9,3%, Italia – 7%, Cehia – 5,6%, Turcia – 5,6%, Germania – 5,1%,  Polonia – 4,4%, Federația Rusă – 3,6%, Statele Unite ale Americii – 2,6% și Bulgaria – 2,4%.

Adolescenta care și-a pierdut ambele brațe în accidentul din Pașcani, externată după intervenția de replantare
Articolul anterior
Poliția germană s-a chinuit minute în șir să-l trezească pe un șofer care a adormit la volanul mașinii sale Tesla pe autostradă
Articolul următor