Producătorul autohton de ulei moldovenesc a oferit explicații despre prețul scăzut al uleiului din Franța și susține că, de fapt, este vorba despre ,,un truc de marketing”.
Grupul Trans-Oil Moldova a comentat postările apărute în rețelele de socializare că uleiul de floarea soarelui al mărcii moldovenești Floris este mai ieftin în Franța decât în Republica Moldova. Potrivit lui Stela Ostrovetski, directorul fabricii Floarea Soarelui, care produce ulei Floris, practic, pretul de vânzare al fabricii nu diferă pentru livrările pe piața internă și pentru export, iar compania nu poate fi responsabila de politica franceză de retail privind prețurile, relatează yellowpages.md.
Pe rețelele de socializare au apărut postări că uleiul de floarea soarelui al mărcii moldovenești Floris, în Franța, este mai ieftin decât în Moldova. Atașate postărilor sunt capturi de ecran cu un preț de 1,49 euro (30,4 lei) pentru o sticlă de ulei în magazinul Emek Market din Franța și un preț de 34,58 lei pentru o sticlă de ulei într-un magazin din Moldova.
Există și postări cu un filmuleț în care un client în limba română arată un tejghea cu ulei Floris și spune că un magazin turcesc din Franța are un astfel de preț pentru uleiul de floarea soarelui moldovenesc.
De asemenea, o femeie întreabă pe cineva: „Mă întreb cât costă acest ulei în Moldova?”.
De menționat că pe pagina de Facebook a magazinului Emek Market sunt mai multe fotografii cu ulei de floarea soarelui, dar nu și de producție moldovenească, pe care este indicat același preț – 1,49 euro. De exemplu, o astfel de fotografie a fost publicată pe 4 ianuarie.
La rândul său, directorul fabricii Floarea Soarelui, care produce ulei Floris, Stela Ostrovetski, a dat asigurări că prețul de vânzare al fabricii pentru ulei, la export, este mai mare decât pentru piața internă a țării.
Ea a povestit cum se formează prețul în Moldova și în străinătate.
„La noi, uleiul adaugă 5-6 lei la preț până la raft – acestea sunt cheltuielile distribuitorilor și marja magazinului. Pentru a calcula prețul pe piața externă, se ține cont de „serviciul de transport”, marja distribuitorului și marja magazinului.
Drept urmare, o sticlă de ulei în străinătate, conform celor mai conservatoare estimări, nu poate costa mai puțin de 2 euro, adică vreo 40 de lei”, a explicat Ostrovetski.
Potrivit acesteia, nu știe de ce uleiul Floris se vinde la un asemenea preț în Franța. „Acesta nu este nimic mai mult decât o tactică de marketing, al cărui scop este atragerea clienților. De obicei, astfel de promoții sunt organizate pentru o cantitate limitată de produse și nu suportă o povară financiară pentru rețea sau magazin, ci doar atrag clienți. Considerăm un astfel de preț justificat în cazul în care este necesar să atragem atenția clienților și, într-adevăr, ei, aparent, au reușit acest lucru”, a concluzionat șefa de de la Floris.