De ce uleiul moldovenesc costă mai ieftin în Franța? Opinia producătorului autohton

Producătorul autohton de ulei moldovenesc a oferit explicații despre prețul scăzut al uleiului din Franța și susține că, de fapt, este vorba despre ,,un truc de marketing”.

Группа Trans-Oil прокомментировала сведения о более низкой цене масла во Франции.

Grupul Trans-Oil Moldova a comentat postările apărute în rețelele de socializare că uleiul de floarea soarelui al mărcii moldovenești Floris este mai ieftin în Franța decât în Republica Moldova. Potrivit lui Stela Ostrovetski, directorul fabricii Floarea Soarelui, care produce ulei Floris, practic, pretul de vânzare al fabricii nu diferă pentru livrările pe piața internă și pentru export, iar compania nu poate fi responsabila de politica franceză de retail privind prețurile, relatează yellowpages.md.

Pe rețelele de socializare au apărut postări că uleiul de floarea soarelui al mărcii moldovenești Floris, în Franța, este mai ieftin decât în ​​Moldova. Atașate postărilor sunt capturi de ecran cu un preț de 1,49 euro (30,4 lei) pentru o sticlă de ulei în magazinul Emek Market din Franța și un preț de 34,58 lei pentru o sticlă de ulei într-un magazin din Moldova.

Există și postări cu un filmuleț în care un client în limba română arată un tejghea cu ulei Floris și spune că un magazin turcesc din Franța are un astfel de preț pentru uleiul de floarea soarelui moldovenesc.

De asemenea, o femeie întreabă pe cineva: „Mă întreb cât costă acest ulei în Moldova?”.

De menționat că pe pagina de Facebook a magazinului Emek Market sunt mai multe fotografii cu ulei de floarea soarelui, dar nu și de producție moldovenească, pe care este indicat același preț – 1,49 euro. De exemplu, o astfel de fotografie a fost publicată pe 4 ianuarie.

La rândul său, directorul fabricii Floarea Soarelui, care produce ulei Floris, Stela Ostrovetski, a dat asigurări că prețul de vânzare al fabricii pentru ulei, la export, este mai mare decât pentru piața internă a țării.

Ea a povestit cum se formează prețul în Moldova și în străinătate.

„La noi, uleiul adaugă 5-6 lei la preț până la raft – acestea sunt cheltuielile distribuitorilor și marja magazinului. Pentru a calcula prețul pe piața externă, se ține cont de „serviciul de transport”, marja distribuitorului și marja magazinului.

Drept urmare, o sticlă de ulei în străinătate, conform celor mai conservatoare estimări, nu poate costa mai puțin de 2 euro, adică vreo 40 de lei”, a explicat Ostrovetski.

Potrivit acesteia, nu știe de ce uleiul Floris se vinde la un asemenea preț în Franța. „Acesta nu este nimic mai mult decât o tactică de marketing, al cărui scop este atragerea clienților. De obicei, astfel de promoții sunt organizate pentru o cantitate limitată de produse și nu suportă o povară financiară pentru rețea sau magazin, ci doar atrag clienți. Considerăm un astfel de preț justificat în cazul în care este necesar să atragem atenția clienților și, într-adevăr, ei, aparent, au reușit acest lucru”, a concluzionat șefa de de la Floris.

Maia Sandu, întrevedere cu vicepreședinta SUA, în Elveția: „Am discutat despre angajamentul nostru pentru pacea în regiune”

Președinta Maia Sandu a avut o discuție cu vicepreședinta Statelor Unite, Kamala Harris, în marja Summitului pentru pace în Ucraina, care se desfășoară în Elveția.

„Am discutat despre parteneriatul puternic dintre Moldova și SUA și despre angajamentul nostru comun pentru pacea și securitatea în regiune. Așteptăm cu nerăbdare cooperarea noastră continuă”, a menționat Maia Sandu, potrivit jurnal.md.

Șefa statului a avut discuții cu mai mulți înalți demnitari. Cu președintele Letoniei, a vorbit despre aprofundarea legăturilor dintre cele două state pe măsură ce Moldova avansează pe calea sa către UE.

„Am subliniat importanța conlucrării pentru ca viitoarele alegeri din Moldova să fie libere de interferențe maligne străine”, a spus Maia Sandu.

Președinta RM a avut și o întrevedere cu președinta Georgiei, Salome Zurabișvili.

„Ne-am reafirmat sprijinul pentru aspirațiile spre democrație și UE ale poporului georgian. Suntem alături de Georgia, în timp ce ei luptă pentru un viitor mai luminos și democratic”, a accentuat Maia Sandu.

Pe agenda șefei statului a fost și întrevederea cu președintele Albaniei, Bajram Begaj.

„Am discutat despre aspirațiile noastre comune ale UE, îmbunătățirea legăturilor economice și comerciale și promovarea turismului între țările noastre”, a spus Maia Sandu.

Marșul Solidarității a paralizat traficul din centrul capitalei. Transportul public a fost redirecționat

Primăria municipiului Chișinău informează despre traficul afectat din centrul capitalei în urma desfășurării „Marșului Solidarității”. Prin urmare, este blocată circulația troleibuzelor care traversează strada București.

„Prin urmare la indicația agenților de patrulare, troleibuzele sunt redirecționate după cum urmează:

– Ruta nr. 28 circulă pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, tur/retur;

– Ruta nr. 34 – redirecționată pe str. Ștefan cel Mare – str. Ciuflea;

– Ruta nr. 17 – redirecționată pe bd. Dacia – str. Ciuflea – bd. C. Negruzzi – Gara Feroviară.

Menționăm că, la indicația agenților de patrulare pot apărea redirecționări inopinante”, se arată în comunicatul emis de Primăria municipiului Chișinău.

Parisul va testa taxiurile zburătoare în timpul Jocurilor Olimpice

Taxiurile zburătoare vor fi testate deasupra Parisului în timpul Jocurilor Olimpice din 2024, a anunțat ministrul francez al Transporturilor, Patrice Vergriete. Noile vehicule nu vor disponibile pentru publicul larg.

Parisul va testa taxiurile zburătoare în timpul Jocurilor OlimpiceImagine simbol

„Vom experimenta această premieră mondială în timpul Jocurilor Olimpice. Este un progres tehnologic care ar putea fi de folos”, a spus Vergriete, potrivit ziarului Le Parisien, transmite adevarul.ro.

Taxiul aerian VoloCity de la Volocopter a trecut prin peste 2.000 de teste, dar aceasta va fi prima dată când va fi folosit în public.

Potrivit companiei, „taxiul aerian VoloCity este pregătit să transporte pasageri între noduri cheie din transport, cum ar fi gările și aeroporturile. Acest lucru va permite transportul fără opriri și mai rapid”.

Taxiul are doar două locuri și funcționează cu ajutorul unui motor electric și ar putea fi utilizat, în viitor, în principal ca ambulanță și pentru alte servicii de urgență.

Scopul principal al testării în timpul jocurilor este de a evalua costurile operaționale și nivelurile de zgomot.

Pentru a transporta pasageri în mod comercial, VoloCity trebuie să obțină certificare de la Agenția UE pentru Siguranța Aviației (EASA). Volocopter își propune să primească certificarea până în toamna acestui an.

La începutul acestui an, compania a fost aproape de faliment, după ce a investit aproximativ 650 de milioane de dolari în dezvoltare.

Acum, după ce a realizat primele modele, compania se confruntă cu o opoziție în Franța. Sunt voci care spun că taxiul nu este chiar atât de nepoluant, iar autoritatea franceză de mediu a măsurat nivelul de zgomot al unui taxi aerian în zbor la 65 de decibeli și a concluzionat că nu a fost atât de silențios pe cât promiteau reprezentanții firmei.

O organizație de mediu, French Nature Environment, a lansat o petiție pentru interzicerea vehiculelor și are peste 15.500 de semnături.

Potrivit Politico, conceptul de taxiuri aeriene de la Paris în timpul Jocurilor Olimpice a apărut de la președintele francez Emmanuel Macron, cu scopul de a prezenta inovația în Franța.

Dirk Hoke, CEO al Volocopter, consideră că taxiurile aeriene vor face concurență serioasă transportul tradițional la sol până la sfârșitul deceniului.

Moldovenii vor avea gaz din Azerbaidjan? Igor Grosu: „Există și în altă parte. Nu vine doar de la Gazprom”
Articolul anterior
NASA a publicat prima imagine clară a planetei Neptun. Aceasta a fost surprinsă de telescopul spațial James Webb
Articolul următor