Agenția Națională pentru Achiziții Publice din România a validat documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru alte patru poduri rutiere peste Prut.
Foto: simbol
Despre aceasta a anunțat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, scrie www.stiri.md.
„Este vorba de:
Costești – Stânca;
Leova – Bumbăta;
Pod nou Leca – Fălciu;
Pod nou Barboieni – Răducăneni;
De asemenea, continuă licitația pentru podul la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, Ungheni – Ungheni Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie.
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
-2 61,20 m lungime pod nou peste Prut
– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Împreună cu celelalte poduri de la Giurgiulești (MD) – Galați (RO) (deja reabilitat), Leușeni (MD) – Albița (RO), Sculeni (MD) – Sculeni (RO), Cahul (MD) – Oancea (RO), vom asigura interconectivitatea cu România și nemijlocit cu Uniunea Europeană.
Podurile vor aduce mai multă siguranță și fluidizare a traficului pentru camioanele noastre sau cele care tranzitează Republica Moldova, va crește comerțul și va integra și mai mult Republica Moldova în Rețeaua de Drumuri Europene TEN-T.
Construcția celor nouă poduri peste Prut este una din prioritățile strategice din Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+ și în 2024 vom continua să mergem înainte și să construim poduri care unesc”, a spus Spînu.