Mai multe mărci de lux își reduc masiv prețurile produselor vândute în China

Renumite mărci de lux au redus masiv prețurile produselor vândute în China, de frica majorării stocurilor pe care le au, în condițiile în care chinezii îşi reduc achiziţiile.

Începând din această lună, cumpărătorii chinezi pot cumpăra, de pe platforma de e-commerce Tmall, o geantă Hourglass Balenciaga pentru 1.947 de dolari, adică o reducere de 35% faţă de preţul listat pe site-ul oficial al firmei, transmite adevarul.ro.

Balenciaga, parte din grupul francez de produse de lux Kering SA, a introdus un discount mediu de 40% la articolele scoase la vânzare în trei din primele patru luni din 2024, potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, care au dorit să îşi păstreze anonimatul. În plus, marca Balenciaga a dublat numărul de produse cu discount oferite pe platforma Tmall, care în perioada ianuarie-aprilie au reprezentat mai mult de 10% din produsele sale de pe această platformă, au adăugat sursele.

Comparativ, în aceeaşi perioadă a anului trecut, Balenciaga a oferit produse cu discount numai în luna ianuarie, şi doar la o medie de aproximativ 30%, iar în primele patru luni din anul 2022 nu a oferit niciun fel de reduceri de preţuri, au adăugat sursele.

Și alte renumite mărci de lux au tăiat prețurile

O tendinţă similară poate fi înregistrată şi la alte mărci de lux. Versace, Givenchy şi Burberry Group au tăiat cu toţii preţurile, unii chiar la jumătate, pe Tmall sau alte platforme chineze în cursul acestei luni. Discountul mediu introdus de Versace a urcat de la aproximativ 40% la începutul lui 2023, până la peste 50% în acest an, potrivit surselor citate de Bloomberg.

De asemenea, Versace şi alte mărci de lux au oferit discounturi pentru perioade mai lungi de timp în acest an comparativ cu 2023, au subliniat sursele. Numărul produselor scoase la vânzare a urcat la câteva sute în primele patru luni ale acestui an, de la câteva anul trecut, au adăugat sursele.

Acest război al preţurilor ar fi fost de neconceput în urmă cu câţiva ani pentru mărcile a căror creştere se bazează pe imaginea de exclusivitate şi de produse care îşi păstrează valoare în timp. Este, de asemenea, ceva rar să vezi mărci de lux, care în mod normal încearcă să elimine stocurile în magazinele din mall-uri sau prin vânzări private, să ofere astfel de discounturi mari şi să îşi concentreze vânzările pe platforme de e-commerce.

„Ceea ce cred că este surprinzător şi sincer, neinspirat, este că aceste discounturi sunt oferite pe cel mai vizibil loc pentru consumatori din lume, care este Tmall. E ca şi cum ai organiza vânzări publice pe Fifth Avenue sau Champs-Elysees”, spune Jacques Roizen, director de consultanţă pe China la firma Digital Luxury Group.

Strategia scoate la lumină problemele cu care se confruntă marile case de lux pe piaţa din China continentală, într-un moment în care încetinirea economiei erodează avuţia gospodăriilor. În timp ce mărcile de lux contează pe China pentru a-şi creşte veniturile şi a-şi îmbunătăţi performanţele, clasa de mijloc din China, un pilon al pieţei mondiale a luxului, devine din ce în ce mai austeră, amânând achiziţiile sau renunţând complet la achiziţii majore.

Diminuarea cererii pe piaţa chineză a afectat deja vânzările unor producătorii de articole de lux. Grupul Kering a avertizat în luna aprilie că este posibil ca profitul pe primul semestru să scadă cu până la 45% în ritm anual, din cauza vânzărilor slabe ale mărcii Gucci în China. De asemenea, cotaţia acţiunilor Burberry s-a redus la jumătate în ultimul an, pe fondul cererii salbe din China şi SUA.

Cu toate acestea, mărcile aflate la vârful pieţei de lux, inclusiv Hermes International SCA, Chanel şi Louis Vuitton, par să se descurce mai bine. Aceste mărci au eliminat discounturile, au limitat expunerea pe segmentul e-commerce şi s-au concentrat pe cultivarea clienţilor ultra-înstăriţi, ceea ce le face mai imune la crizele economice. 

O mămică a reușit să-și salveze de la moarte copilul de doar o săptămână datorită sfaturilor primite la telefon de la un medic de la 112

Miercuri, într-o familie din mun. Orhei s-a întâmplat un caz cumplit. Timpul parcă a înghețat pentru părinții, care și-au văzut nou-născutul de doar o săptămână la un pas de moarte. Micuța s-a înecat cu laptele matern și nu mai putea să respire, informează unica.md cu referire la un comunicat de presă al Centrului Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească.

Imediat, părinții au sunat la 112, iar medicul superior al Dispeceratului comun de urgență IMSP CNAMUP, Viorica Murzac care a preluat apelul de urgență, a reușit să-i salveze viața, oferindu-i mamei sfaturi necesare pas cu pas.

Cu toate că ambulanța era pe drum, minutele în care copilul nu putea respira erau vitale. Din fericire, mama nu și-a pierdut prezența de spirit și a reușit să aplice manevrele de salvare, întocmai, cum i-a explicat medicul IMSP CNAMUP. După indicațiile respectate, copilul a putut respira din nou.

Echipa de asistență medicală urgentă din cadrul SAMU Orhei, ajunsă în 5 minute la domiciliu, a preluat bebelușul și a acordat îngrijiri medicale care se impuneau, reușind în câteva secunde să stabilizeze parametrii vitali a nou-născutului.

Fetița împreună cu mama sa au fost transportate la Unitatea de Primiri Urgente din cadrul IMSP Spitalul Raional Orhei. La moment, copilul este în afara oricărui pericol!

Copilul a fost salvat chiar de mama lui, care a avut stăpânire de sine și a urmat indicațiile colegei noastre, astfel eforturile comune au contribuit enorm la salvarea copilului.

”Menționăm faptul că toți cei din Dispeceratul comun de urgență IMSP CNAMUP au avut clipe emoționante, după minutele în care parcă își ținuseră respirația și trăiseră împreună cu familia momentele de salvare ale copilului!

Într-o astfel de situație, primele minute sunt vitale! Tocmai de aceea este foarte important ca fiecare dintre noi să cunoaștem regulile de acordare a primului ajutor de bază!

Bravo doamnei Viorica Murzac, medic superior al Dispeceratului comun de urgență IMSP CNAMUP care a dat dovadă de profesionalism, abnegație și empatie!”, se arată în comunicatul instituției.

Celebra piesă ”Dragostea din tei” a ajuns la EURO 2024! Melodia lui Dan Balan răsună la Campionat. VIDEO!

Celebra piesă ”Dragostea din tei” a ajuns la EURO 2024! Melodia lui Dan Bălan răsună la Campionat, scrie stiripesurse.md.

Dacă nu fotbaliștii, atunci artiștii ne-au adus la un eveniment sportiv de mare anvergură. Celebra melodie a lui Dan Balan „Dragostea din tei” e ascultată la Campionatul European de Fotbal UEFA 2024, în versiunea interpretată de сântăreața germană Leony. Piesa „Faded Love” a răsunat chiar la ceremonia festivă de deschidere a Campionatului.

Managerul lui Dan Balan, Andrei Hristiuc a declarat pentru CanCan că artistul a aprobat personal includerea piesei în coloana sonoră a Campionatului.

„Dan a aprobat versiunea piesei “Faded Love” acum 3 ani, atunci când a fost lansată. Recent, când UEFA a cerut dreptul de a o include și a o folosi pentru campionat, Dan a aprobat din nou. Dan este fericit că piesa lui se reinventează în fiecare an prin diferite versiuni în diferite limbi, după 21 de ani de la momentul în care a scris-o și că este utilizată la evenimente importante precum UEFA 2024.”

Piesa „Faded Love”, pe melodia lui Dan Balan a fost lansată acum trei ani, videoclipul oficial are peste 11 milioane de vizualizări în prezent.. Pe când originalul videoclip al trupei O-ZONE, „Dragostea din tei” are peste 223 de milioane de vizualizări pe YouTube.

Șor bagă pensionarii din Orhei într-o schemă de spălare de bani

Majoritatea lui Șor din Consiliul Municipal Orhei intenționează să aprobe, în cadrul ședinței de azi, inițierea mai multor acorduri ilegale cu „Promsviazbank” – o instituție bancară din Rusia, afiliată Ministerului rus al Apărării și aflată sub sancțiuni internaționale – precum și cu organizația neguvernamentală rusă „Eurasia”, pentru a implementa o nouă schemă de spălare de bani. Mai exact, partidul-satelit al lui Șor, „Forța Alternativa și de Salvare a Moldovei” (FASM), care deține majoritatea în cadrul consiliului, vrea să atragă fonduri din Rusia cu scopul de a acorda așa-zis „ajutor financiar” pentru pensionarii din municipiu prin intermediul cardurilor „MIR”.

Potrivit deschide.md., în cazul „Promsviazbank”, acordul prevede prestarea serviciilor bancare, cooperarea și schimb de informații pe diverse subiecte. Cât privește ONGA „Eurasia” – , scopul căreia este deturnarea parcursului european al R.Moldova – autoo organizație creată în Rusia de oamenii lui Șorritățile din Orhei intenționează să colaboreze în următoarele domenii:

  • schimb de experiență și informații;
  • elaborarea și punerea în aplicare a programelor comune;
  • înființarea de grupuri comune de lucru;
  • efectuarea de monitorizări, sondaje, cercetări;
  • organizarea de reuniuni, conferințe, seminare.

Prin aceste acorduri, gruparea „Șor” pretinde că va oferi câte 2 mii lei/lunar pentru pensionarii din mun. Orhei, în scopuri „filantropice și de sponsorizare”. Banii vor fi alocați de ONGA „Eurasia” prin intermediul „Promsviazbank”, după o schemă similară cu cea din Găgăuzia.

Pentru a-și legifera acțiunile, reprezentanții FASM-ului lui Șor fac trimitere la prevederile din Legea privind administraţia publică locală, conform cărora autoritățile locale pot colabora cu agenţi economici şi asociaţii obşteşti din străinătate în scopul realizării unor acţiuni sau lucrări de interes comun. Totuși, „acțiunile de interes comun” presupun realizarea de către ambele părți a unor activități, iar acordurile sus-menționate nu descriu sub nicio formă acțiunile pe care vor trebui să le realizeze pensionarii sau autoritățile locale din Orhei în schimbul ajutoarelor financiare.

Totodată, Legea cu privire la filantropie şi sponsorizare notează expres cine sunt beneficiarii activităților filantropice și de sponsorizare. Astfel, aceștia pot fi:

  1. organizațiile necomerciale;
  2. instituțiile publice (medico-sanitare, de asistență socială, de învățământ);
  3. autoritățile administrației publice locale de nivelul întâi și al doilea;
  4. întreprinderile sociale;
  5. întreprinderile sociale de inserție;
  6. cultele religioase și părțile componente ale acestora.

În acest sens, pensionarii, cărora gruparea „Șor” intenționează să le ofere bani, nu pot beneficia de aceste activități „filantropice”.

Totodată, menționăm că aceste fonduri provin de la Ilan Șor, care a anunțat recent că va trimite în R.Moldova, prin intermediul ONGA „Eurasia”, 50 de mii de moldoveni pentru a face agitație în favoarea Uniunii Eurasiatice (o structură condusă de Rusia) și împotriva referendumului de integrare în Uniunea Europeană, care va avea loc pe 20 octombrie. În acest sens, utilizarea acestor surse financiare înainte de perioada electorală are drept scop subminarea proceselor democratice și celor electorale din R.Moldova.

Mai exact, aceste „ajutoare” ar urma să fie utilizate pentru finanțarea ilegală a partidelor politice, coruperea candidaților și alegătorilor. Astfel de cazuri au fost înregistrate și la alegerile locale generale din 2023, când Ilan Șor, prin intermediul cetățeanului Federației Ruse și Israelului, Igal Șved, a întocmit un „contract de sponsorizare” pentru a transfera din Kazahstan în R.Moldova circa 5 milioane lei pentru finanțarea ilegală a candidaților partidului „Șansă” – o altă formațiune-satelit în spatele căreia se află oligarhul fugar.

Nu în ultimul rând, atragem atenția asupra faptului că, în contextul în care banca prin care se organizează transferurile de fonduri (Promsviazbank) este supusa sancțiunilor internaționale, iar ONGA „Eurasia” nu poate demonstra proveniența banilor tranferați, acceptarea fondurilor financiare poate fi catalogată ca infracțiune penală, și anume „spălare de bani”. Astfel, persoanele pot fi trase la răspundere pentru dobândirea, deţinerea sau utilizarea bunurilor care constituie venituri ilicite, dar și pentru participarea la asociere, înţelegere, complicitate în vederea comiterii infracțiunii de „spălare de bani”. Pentru asemenea acțiuni, cetățenii riscă pedeapsă sub formă de amendă în mărime de la 2350 la 4350 de unităţi convenţionale (117 500 – 217 500 lei) sau cu închisoare de până la 6 ani.

Menționăm și că, recent, Parlamentul a votat modificarea Codului penal, reglementând mai clar noțiunea de „trădare de Patrie”. În acest sens, se consideră „trădare de Patrie” inclusiv acțiuni săvârşite intenţionat de către un cetăţean al Republicii Moldova împotriva suveranităţii, independenței, unității, indivizibilității, securității sau capacităţii de apărare a Republicii Moldova în interesul unui stat străin, unei organizații străine, unei entități anticonstituționale sau reprezentanţilor lor. Astfel, colaborarea cu „Promsviazbank”, care este afiliată Ministerului Apărării din Rusia, poate fi investigată și sub acest aspect.

Amintim și că guvernatorul BNM, Anca Dragu, a declarat recent că tranzacțiile cu cardurile „MIR” sunt investigate de serviciile specializate din R.Moldova, iar că cetățenii trebuie să aibă grijă atunci când li se propune să fie implicați în astfel de scheme.

Cum să ne protejăm de înțepăturile de țânțari? Recomandările specialiștilor ANSP
Articolul anterior
Liderul de la Kremlin, Vladimir Putin, anunță că 700 de mii de militari ruși luptă în Ucraina
Articolul următor