Cândva lucrul de birou era considerat inofensiv pentru sănătate, fenomen combătut în prezent de oamenii de ştiinţă. Primii duşmani sunt modul sedentar, comunicarea virtuală şi aerisirea artificială. Simptomele nu se lasă aşteptate. Oboseala cronică, starea de somnolenţă sunt inevitabile. Ba mai mult, pielea îşi pierde din vitalitate, devine deshidratată şi iritată
.Îţi propunem zece soluţii care îţi vor menţine sănătatea, dar şi frumuseţea:
1. Ideal ar fi să vă convingeţi şeful să procure un aparat de umezire a aerului. Şi mai bine ar fi să aerisiţi încăperea din 20 în 20 de minute.
2. Procură-ţi nişte flori în ghiveci, pentru a conferi o atmosferă vitală lucrului de birou.
3. Nu uita să te hidratezi. Bea zilnic 8 pahare cu apă. Ca să nu uiţi de acest obicei, lasă sticla cu apă pe masă. Renunţă la cafea, pentru că deshidratează organismul.
4. Poartă în geantă apă termală. Odată la 3-4 ore pulverizează din conţinut pe suprafaţa feţei, chiar dacă eşti machiată.
5. Alimentează-te sănătos la serviciu. Ceaiul sau cafeaua cu dulciuri nu ţin de alimentaţia sănătoasă. Încearcă să le înlocuieşti cu nuci, musli, fructe uscate sau proaspete, legume.
6. Evită gustările între mese. Când eşti prinsă în lucru, eşti tentată să mănânci peste măsură.
7. Este cazul să menţionăm că orele în şir petrecute la calculator te îmbătrânesc, te lipsesc de forţe şi îţi afectează capacitatea de gândire. În acest caz nu te salvează şi nu sunt suficiente nici cele 2-3 ore la sala de forţă. În occident această problemă îi preocupă de ceva vreme pe angajatori. Pentru a obţine o productivitate sporită, aceştia îşi sfătuiesc angajaţii să-şi înceapă ziua de lucru cu înviorarea. Le oferă abonamente la shapping.
8. Cel mai efectiv sport la serviciu este mişcarea în birou. Renunţă la comunicarea virtuală. În loc să expediezi mesaje colegilor, apropie-te personal de ei.
9. Nu uita şi de gimnastica ochilor. Exerciţiul clasic este să-ţi focusezi privirile spre un obiect din preajmă care se află la 20-30 cm. După care să schimbi direcţia către un obiect mai îndepărtat. Repetă exerciţiul de 5 ori.
10. Cel mai important sfat este să-ţi respecţi orele de lucru şi să nu munceşti peste program.
Ai grijă de tine. Fii omul potrivit la job-ul potrivit.
Text: Olga Chirica