Află cum luptă culorile alimentelor cu diverse tipuri de cancer

Un regim alimentar corect este arma cea mai sigură împotriva cancerului. Iar culoarea alimentelor este un indicator bun ce vizează tipurile de cancer specifice. Atunci când bucatele din farfurie au mai multe culori și substanțele nutritive sunt diferite, inclusiv acestea luptă cu diferite boli. Află de la celebrul Doctor Oz, cum poți potrivi alimentele pe culori în regimul tău alimentar zilnic.

separator
Află cum luptă culorile alimentelor cu diverse tipuri de cancer

Alimente roșii luptă cu cancerul pancreatic și ovarian

Roșiile s-au dovedit a fi eficiente împotriva cancerului ovarian, se arată într-un studiu efectuat cu 13.000 de femei din California. Consumul de o jumătate de ceașcă de tomate în fiecare zi poate reduce riscul de cancer ovarian cu până la 60%.

imagesUn alt studiu demonstrează că cei care consumă roșii regulat, reduc riscul apariției cancerului de pancres. Acest factor se datorează conținutului sporit de licopen care dau alimentelor culoarea roșie. Încearcă să consumi o porție din alimente de culoare roșie, cum ar fi roșiile, ardeii roșii, fructele de pădure, cel puțin o dată pe zi.

morcoviAlimentele portocalii luptă împotriva cancerului de stomac și ovarian

Beta-carotenul este responsabil pentru culoarea portocalie din morcov, dovleac, portocală. A fost demonstrat că această substanță este benefică în lupta cu cancerul de stomac prin distrugerea celulelor canceroase. Consumă de cel puțin două ori pe săptămână alimente portocalii.

lamaiAlimentele galbene combat cancerul de stomac și esofagian

Citrice, cum ar fi lămâia, grapefruitul, mandarinele și papaya sunt bogate în vitamina C, un antioxidant puternic care protejează organismul împotriva cancerului de stomac, colon, gât și gură. Aceste alimente sunt, de asemenea, bogate în flavonoide, care inhibă creșterea celulelor tumorale și ajută la eliminarea toxinelor din organism. Adaugă aceste fructe în regimul tău alimentar cel puțin o dată pe zi.

alimente_verziAlimentele verzi combat cancerul ovarian, de sân și pulmonar

Există numeroase dovezi care sugerează că legumele crucifere, cum ar fi varza, conopida, broccoli, salata, reduc riscul de apariție a cancerului de stomac,  sân, ovarian și pulmonar.  Aceste legume sunt bogate în glucosinol, un compus care protejează organismul împotriva cancerului. Ele sunt, de asemenea, bogate în vitamina K, ce previne apariția diabetului zaharat, respectiv reduce riscul de cancer pancreatic. Consumă aceste alimente cel puțin de două ori pe zi.

usturoiAlimentele fără culoare combat cancerul de stomac, colon și ovarian

Din această categorie fac parte ciupercile, usturoiul, ceapa. Alicina, compusul activ din usturoi are efect antimicrobian și antioxidant. Polifenolii găsiți în ceapă au efecte anti-cancer de colon. Femeile care au consumat frecvent aceste alimente s-au dovedit a fi protejate de cancerul ovarian.Ciupercile sunt bogate în vitamina D, care ajută la reducerea riscului de cancer ovarian. Adaugă aceste alimente cel puțin odată pe zi în regimul tău alimentar.

Nu sabota acest regim alimentar sănătos cu alimente periculoase

Folosirea curcubeului alimentar în lupta cu cancerul este un început bun, dar este important să renunți și la produsele toxice din alimentația ta. Alcoolul, fumatul, mezelurile, conservele cresc riscul de cancer și nici o dietă nu mai este eficientă dacă acestea sunt prezente în viața ta.

Consumul de nuci scade grăsimile din sânge și riscul de afecțiuni cardiovasculare

Potrivit studiilor intervenționale realizate în ultimii ani, includerea nucilor în dietă poate fi o strategie eficientă pentru îmbunătățirea nivelurilor de lipide (grăsimi) din sânge, fără riscul de creștere a greutății corporale. Aceste rezultate ar trebui să ne încurajeze să consumăm nuci cu mai multă regularitate, întrucât nu doar că nu îngrașă, ci chiar luptă împotriva grăsimii (sangvine și corporale), scrie topremediinaturiste.ro.

O recenzie publicată în anul 2018 în American Journal of Clinical Nutrition, efectuată 26 de studii clinice (cu un număr total de 1059 de participanți), a arătat cât de strânsă este relația dintre consumul de nuci și factorii de risc cardiovascular.

Rezultatele au arătat că dietele bogate în nuci îmbunătățesc profilul lipidelor fără să afecteze nivelul tensiunii arteriale sau greutatea corporală. La grupul care a consumat nuci au fost consemnate reduceri ale colesterolului total, ale colesterolului LDL și ale trigliceridelor, comparativ cu grupul de control.

Aceste reduceri au fost și mai mari comparativ cu dieta americană și dieta de tip occidental (vestic), care promovează un consum ridicat de carne roșie, lactate grase, produse rafinate, procesate, aditivate și îndulcite în mod artificial. Consumul de nuci ajută la scăderea riscului de boli cardiovasculare și prin faptul că îmbunătățește funcția endotelială, reduce stresul oxidativ și anumiți markeri asociați cu inflamația. Cum se explică faptul că deși nucile sunt bogate în grăsimi, ele au totuși beneficii la nivel cardiovascular? Cercetătorii spun că nucile conțin cantități mari de acizi grași polinesaturați. Spre deosebire de grăsimile saturate, aceștia au un efect opus asupra riscului cardiovascular. În plus, nucile sunt bogate în acid linoleic și acid alfa-linoleic, care au proprietăți antiinflamatoare și care mențin vasele de sânge sănătoase.

Potrivit unui studiu apărut în Jurnalul Nutrients în 2018, nucile au efecte benefice și la nivelul florei bacteriene intestinale. Consumul zilnic de 43 g de nuci, timp de 2 luni, a crescut producția de specii de probiotice la persoanele sănătoase. Există ipoteza că diversitatea microbiomului intestinal uman afectează sănătatea și riscul de boli, precum boala inflamatoare intestinală, obezitate, diabet zaharat de tip 2 și boli cardiovasculare. Totodată de flora bacteriană intestinală benefică depinde buna funcționare a sistemului imunitar. Nu toate nucile sunt la fel. De pildă, nucile românești, migdalele și caju-ul conțin, pe lângă acizi polinesaturați și grăsimi mononesaturate. Și acestea sunt considerate grăsimi sănătoase, care susțin sănătatea cardiovasculară.

Pe lângă grăsimi bune, nucile conțin și alți compuși bioactivi importanți, precum vitamina E și polifenoli (elagitaniă, penduculagină), care au efecte protectoare împotriva cancerului și a bolilor neurodegenerative. Trebuie să reținem că sănătatea noastră nu poate fi garantată prin consumul unui singur aliment anume. Aportul de nuci este important pentru sănătatea inimii, însă el trebuie acompaniat de o dietă sănătoasă în general, de mai mișcare fizică regulată și de evitarea viciilor (fumat, consum excesiv de alcool).

Leguma care te scapă imediat de burtă

Grăsimea de pe burtă le dă mari bătăi de cap doamnelor şi domnişoarelor. Mușchii abdominali sunt mai greu de modelat în comparație cu celelalte părți ale corpului. Pe lângă exercițiile pe care trebuie să le faci în mod constant pentru a obține abdomenul mult visat, există și o legumă ce te poate ajuta în lupta cu surplusul de grăsime.

Unele legume sunt foarte bune pentru digestie și stimulează senzația de sațietate, astfel te pot ajuta în procesul de slăbire. Este important să le introduci în alimentație, dar să fii foarte atent şi la modul în care le consumi, scrie cancan.ro.

În cazul în care alegi să le prepari în ulei sau unt, acestea își vor pierde categoric din proprietăți, deci nu vei avea rezultate.

Ciupercile te pot scăpa de grăsimea de pe burtă. Ce beneficii mai au

Datorită proteinelor din compoziţia sa, ciuperca este înlocuitorul ideal al cărnii, întăreşte imunitatea, combate oboseala şi previne cancerul şi bolile cardiovasculare.

Avantajele ciupercilor sunt numeroase, pe lângă faptul că sunt bogate în fibre, se digeră uşor şi au puţine calorii, doar 20 de calorii la 100 de grame. Datorită unor aminoacizi din compoziţie, în special glutamatului, ciupercile seamănă la gust cu carnea.

Medicii recomandă o cură de 3, 4 săptămâni din care să nu lipsească ciupercile de pe masă, astfel sistemul imunitar este mai rezistent în faţa frigului.

Ce fructe şi legume NU ar trebui să consumi iarna

  • Sparanghel – este consumat în special în sezonul cald, când poate fi un aliment de bază ce susține o nevoie a organismului. Legumele verzi sunt specifice primăverii, mai ales în momentul în care sunt folosite pentru salate;
  • Ardei iute – cu siguranță mâncărurile picante nu ar trebui încercate în această perioadă, mai ales dacă aveți un sistem imunitar scăzut. Nu veți face decât să îi dați stomacului mai mult de muncă. Ghimbirul este o soluție mult mai bună, fiind ideal pentru ceaiuri cu lămâie;
  • Piersică – În această perioadă nu există piersici românești, motiv pentru care cele pe care le găsești adesea în magazine sunt importate din diferite țări. Pesticidele folosite sunt dăunătoare, motiv pentru care ar trebui să le eviți;
  • Căpșuni – Ultimul aliment din lista noastră este reprezentat de căpșuni. Precum în cazul piersicilor, acestea nu cresc iarna în România, motiv pentru care nu vei reuși să te bucuri de adevărata lor savoare.

Sucul de grapefruit vă ajută să preveniţi sau să treceţi cu bine peste crizele

Mesele copioase cu prăjeli şi tocături, stresul şi oboseala pot declanşa crizele biliare, sau crizele de bilă.

Vezica/veziculă  biliară (colecistul sau “fierea”) este un organ de mici dimensiuni, de formă saculară care se găseşte sub ficat, cu  rolul de a depozita bila secretată de acesta. Bila, produs de secreţie hepatic, ajută la digestia grăsimilor, scrie topremediinaturiste.ro.

Criza biliară se manifestă ca o tulburare funcţională sau de golire a veziculei, cele mai frecvente simptome fiind: durerile acute în partea dreaptă; starea de greaţă; balonările.

Crizele biliare sunt prevenite şi tratate extrem de eficient cu sucul proaspăt de grapefruit:

Sucul de grapefruit şi crizele biliare

♣ Un pahar de suc de grapefruit băut dimineaţa, pe stomacul gol, cu 15 minute înainte de micul-dejun, stimulează activitatea biliară, previne apariţia tulburărilor digestive, a dispepsiei şi a crizelor biliare.

♣ Administrat atunci când apar durerile şi celelalte simptome specifice dischineziei biliare (conjunctural), sucul proaspăt de grapefruit are un puternic efect de deblocare a colecistului, stimulând vărsarea bilei în duoden.

♣ Persoanele cu probleme biliare frecvente pot urma o cură cu suc de grapefruit: câte 1 pahar (200 ml.) consumat cu 30 de minute înainte de fiecare masă principală.

♣ De asemenea, când datorită hranei abundente şi bogate în grăsimi vezica biliară este foarte solicitată, se vor consuma câte 3 fructe pe zi, pentru a limita în mod natural apetitul şi a evita abuzurile culinare, ca de altfel, tulburările hepato-biliare care le însoţesc.

Sucul de grapefruit trebuie consumat proaspăt, stors cu cel mult 2 ore înainte de a fi băut – dacă se păstrează la temperatura camerei – şi cu 6 ore înainte de a fi băut – dacă se păstrează la frigider. De regulă, o cură cu grapefruit durează 10-14 zile, urmată de o pauză de 7 zile.

Factorii de risc ce pot declanşa o criză biliară: un istoric familial de boli biliare; dietele bogate în calorii; constipaţia; diabetul zaharat; afecţiuni cronice: boală inflamatorie intestinală, colită ulceroasă; administrarea de medicamente hipocolesterolemiante şi imunosupresive; trigliceridele mari, colesterol ‘’rău’’ (LDL) crescut şi scăderea colesterolului’’ bun’’ (HDL); tratamente cu estrogen şi cu anticoncepţionale.

Contraindicaţii Este bine ca acest fruct să nu fie combinat cu nici un fel de medicament de sinteză, ci doar cu cele naturale, pentru care nu există nici o contraindicaţie.

Cum îmbraci micile prinţese la nuntă?
Articolul anterior
Video de la încreștinarea nepotului lui Gheorghe Țopa!
Articolul următor